هیات رئیسه، میکروفون نماینده چابهار را قطع کرد؟

تذکر روز گذشته نماینده چابهاردر مجلس شورای اسلامی درباره اتفاقات اخیر در استان سیستان و بلوچستان نه تنها حواشی را در داخل صحن علنی که در فضای مجازی هم به دنبال داشت.
کد خبر: ۱۱۴۹۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۶ 07 November 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، احمد نادری عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی که روز گذشته و در زمان طرح تذکر سعیدی نماینده چابهار نیز در مجلس حضور داشت، در گفت‌وگو با ایسنا به ارائه توضیحات و روایتی از اتفاقات رخ داده در صحن علنی پرداخت.

نادری توضیح داد: مجلس جای آزادی بیان است و نمایندگان نیز طبق قانون اساسی حق اظهارنظر در تمام امور کشور را دارند؛ دیروز آقای سعیدی نماینده چابهار به بیان نظراتش پرداخت البته که بنده و تعدادی از همکاران نقد جدی به صحبت‌های ایشان داریم.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه «سعیدی صحبت‌هایش را در فضای کاملا آزاد بیان کرد»، ‌افزود: تذکر آقای سعیدی دو دقیقه‌ای بود؛ من هم در زمان بیان تذکر در جایگاه هیات رئیسه بودم و مشاهده نکردم که میکروفون ایشان قطع شده باشد. البته همکاران نماینده معترض، سروصدا و اعتراض می‌کردند همانطور که در صوت و تصویر منتشر شده از جلسه دیروز هم قابل مشاهده است.

نادری تاکید کرد: تا جایی که مطمئنم میکروفون آقای سعیدی قطع نشده و صحبت‌های ایشان تمام شده بود. بعد از آن هم آقای مصری رئیس جلسه پاسخی به این تذکر دادند؛ پس روال عادی مجلس بوده و اتفاقی از این منظر رخ نداد که میکروفون آقای سعیدی قطع شده و ممانعتی از بیان صحبت‌های او صورت گرفته باشد.

وی در پایان درباره اینکه چرا نماینده چابهار کمتر از مهلت دو دقیقه‌ای خود صحبت کرده است، ‌گفت: آقای سعیدی صحبت‌هایش تمام شده بود یا اینکه نمی‌خواست مطالب بیشتری بیان کند ولی به هرحال میکروفون ایشان قطع نشده بود.

پیگیری خبرنگار ایسنا تا زمان انتشار این خبر با معین‌الدین سعیدی برای شنیدن روایت وی به نتیجه نرسید.

فارغ از محتوای اظهارات سعیدی نماینده چابهار، طبق اصل ۸۴ قانون اساسی «هر نماینده در برابر تمام ملت مسئول است و حق دارد در همه مسائل داخلی و خارجی کشور اظهار نظر کند.»؛ برخی معتقدند در شرایطی که این روزها همه بر لزوم «گفت‌وگو» صحبت می‌کنند، واکنش این چنینی به صحبت‌های یک نماینده آن هم در صحن علنی مجلس تاثیر عکس بر آرام‌سازی فضا دارد

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست