بازدید 58184
با دویست و پنجاه و هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین

تلفات سنگین ارتش روسیه در شرق اوکراین/پاپ: هم عاشق روسیه‌ام و هم اوکراین!/ مذاکرات محرمانه مشاور امنیت ملی آمریکا با دستیاران پوتین

دویست و پنجاه و هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۴۹۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲ 07 November 2022

تلفات سنگین ارتش روسیه در شرق اوکراین/پاپ: هم عاشق روسیه‌ام و هم اوکراین!/ مذاکرات محرمانه مشاور امنیت ملی آمریکا با دستیاران پوتین

بین الملل تابناک: دویست و پنجاه و هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

ترکیه : پیشنهاد تمدید توافق غلات به مسکو ارائه شد
۱۴۰۱/۰۸/۱۶ - ۲۳:۴۸

خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه دوشنبه شب گفت که آنکارا به روسیه پیشنهاد داد که توافق غلات را به مدت یکسال تمدید کند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه وزارت دفاع ترکیه آمده است: یشنهاد می‌کنیم که این قرارداد را برای یک سال دیگر تمدید کنیم.

در همین رابطه، وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد که ترکیه پیشنهاد تمدید «توافق غلات» را به مدت یک سال ارائه کرده بود.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه روز چهارشنبه گفت که پس از گفتگو با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و مذاکرات وزیران دفاع ترکیه و روسیه توافقی در مورد احیای کریدور حمل و نقل غلات در دریای سیاه حاصل شده است.

پیش از آن در روز شنبه روسیه مشارکت خود در قرارداد غلات با میانجیگری سازمان ملل را پس از حمله اوکراین به کشتی هایش در دریای سیاه به حالت تعلیق درآورد.

روز چهارشنبه وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که مسکو پس از دریافت ضمانت‌های کتبی اوکراینی مبنی بر خودداری از استفاده از کریدور غلات برای اهداف نظامی، پس از میانجی‌گری ترکیه و سازمان ملل، به توافق بازمی‌گردد.

کی یف: هیچ گاه مذاکره با مسکو را رد نکرده ایم
۱۴۰۱/۰۸/۱۶ - ۲۱:۳۳

مشاور بلندپایه ریاست جمهوری اوکراین روز دوشنبه اعلام کرد: کی یف هیچ گاه با گفتگو با مسکو مخالفت نکرده اما با رهبر بعدی روسیه مذاکره خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز؛ این پیام توئیتری میخایلو پودولیاک در پی گزارش روز شنبه روزنامه واشنگتن پست در باره درخواست غیرعلنی دولت آمریکا از سران اوکراین برای نشان دادن آمادگی به منظور گفتگو با مسکو منتشر شده است.

وی در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: اوکراین هیچ وقت مذاکره را رد نکرده و موضع ما درباره گفتگو، مشخص و آشکار است اما روسیه نخست باید نیروهایش را از خاک اوکراین بیرون ببرد.

پودولیاک در ادامه با طرح این پرسش که آیا ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه آماده پذیرش این شرط است، پاسخ داده که معلوم است که آماده پذیرش آن نیست. بنابراین ما با ارزیابی سازنده، با رهبر بعدی روسیه مذاکره خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا از الجزیره، روزنامه وال استریت ژورنال مدعی شد «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا در ماه‌های اخیر مذاکرات محرمانه‌ای با دستیاران ارشد پوتین درباره مساله اوکراین و با هدف کاهش تنش‌ها و خطرات درگیری گسترده تر در این کشور، برگزار کرده است.

این گزارش می‌افزاید، هدف این مذاکرات باز نگه داشتن کانال‌های دیپلماتیک میان مسکو و واشنگتن و نه رایزنی برای حل و فصل بحران اوکراین بوده است.

لوکاشنکو: رهبران واقعی در اروپا وجود ندارد
۱۴۰۱/۰۸/۱۶ - ۲۰:۴۵

«الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس گفت که در حال حاضر نه در آلمان و نه در تمام اروپا رهبران واقعی وجود ندارد و حتی اگر رهبرانی در این کشورها باشند حتی نمی‌توانند آتش جنگ در خانه‌هایشان را خاموش کنند.

وی که با نشریه بیلتا مصاحبه می‌کرد، گفت: «اروپایی‌ها این جنگ را نمی‌خواهند و می‌دانند که این جنگ امروز در اوکراین است اما آنها در تلاش برای جرقه زدن آتش در بلاروس هستند اما باید بدانند که شراره‌های این آتش فردا تمام اروپا را فرا خواهد گرفت».

پیش از این نیز رئیس‌جمهور بلاروس در مصاحبه ۱۴ اکتبر (۲۲ مهر) با شبکه «ان‌بی‌سی» در حاشیه نشست کشورهای مستقل مشترک‌المنافع در آستانه پایتخت قزاقستان گفت راه‌حل برای درگیری در اوکراین می‌تواند در ظرف یک هفته پیدا شود.

رئیس‌جمهور بلاروس گفت: همه چیز به آمریکا و انگلیس بستگی دارد. اگر فردا به این درک برسید که باید سر میز مذاکره بنشینیم و راه‌حلی بیابیم، باور کنید، در طول یک هفته راه‌حلی خواهیم یافت.

لوکاشنکو در خصوص مذاکرات صلح هم بار دیگر با تاکید بر در اولویت قرار داشتن توقف جنگ، گفت: روند مذاکرات آغاز شد اما بعد متوقف شد. زلنسکی از مذاکرات منع شد. توسط چه کسی؟ او مستقل نیست.

لوکاشنکو در این مصاحبه همچنین گفته بود نه بلاروس نه روسیه نمی‌خواهند شدت تنش در وضعیت فعلی بیشتر شود اما در واکنش به اقدامات غرب مجبور به دفاع از خودشان هستند.

وی در این خصوص توضیح داد: هیچ نوع از تشدید تنش را خواستار نیستم. با ولادیمیر پوتین صحبت کوتاهی درباره این مساله داشته‌ایم. هیچ کس چنین چیزی نمی‌خواهد. نه بلاروس نه روسیه. جان انسان‌ها برای ما با ارزش است. اما حتما درک می‌کنید مساله تنها وابسته به ما نیست. به مجرد اینکه کشورهای غربی تصمیم به مقابله با تشدید تنش بگیرند دیگر تنشی وجود نخواهد داشت. ما اصرار بر تشدید تنش نداریم، ما تنها از خودمان دفاع می‌کنیم.

پیوستن 50 هزار نیروی تازه نفس به ارتش روسیه
۱۴۰۱/۰۸/۱۶ - ۱۹:۲۷

رئیس جمهور روسیه از افزوده شدن ۵۰ هزار نظامی تازه نفس به ارتش روسیه در نبرد با اوکراین خبر داد.

شبکه خبری «العربیه» به نقل از خبرگزاری «اینترفکس» نوشت که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز دوشنبه گفت ۵۰ هزار روس که به عنوان بخشی از عملیات فراخوان او احضار شده‌اند، اکنون با یگان‌های رزمی روسیه در اوکراین می‌جنگند.

پوتین گفت، ۸۰ هزار نظامی در منطقه عملیات نظامی ویژه و ۳۲۰ هزار نظامی در اردوگاه‌های آموزشی در روسیه هستند.

وی گفت: «ما اکنون ۵۰۰۰۰ نفر در یگان‌های رزمی داریم. بقیه هنوز در جنگ شرکت نکرده‌اند.»

پوتین در ماه سپتامبر در یک فراخوان دستور پیوستن صدها هزار جنگجوی جدید برای نبرد با اوکراین را صادر کرد.

رئیس جمهور روسیه در ماه سپتامبر فرمان بسیج محدود نیروها را صادر کرد که طی آن ۳۰۰ هزار نفر از افرادی که آموزشهای نظامی ابتدایی را گذرانده اند برای آموزشهای تکمیلی و اعزام به مناطق جنگی اوکراین فراخوانده شدند.

پوتین با بیان اینکه فرمان بسیج بخشی از نیروهای نظامی را امضا کرده، گفت:‌ «فرمان بسیج جزئی تدابیر بیشتری برای دفاع از کشور در نظر گرفته است. به دولت دستور داده شد تا حمایت‌ها از ارتش را بیشتر کرده و بودجه نظامی را افزایش دهد.»

اوکراین سامانه‌های پدافند هوایی جدید دریافت کرد
۱۴۰۱/۰۸/۱۶ - ۱۸:۳۲

«اولکسی رِزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین روز دوشنبه اعلام کرد سامانه‌های پدافند هوایی جدیدی را از شرکای غربی دریافت کرده است.

رزنیکوف در پیامی توئیتری نوشت: «سامانه‌های پدافند هوایی ناسامز و اسپاید وارد اوکراین شدند! این تسلیحات، ارتش اوکراین را به طور چشمگیری تقویت و آسمان ما را ایمن‌تر می‌کنند».

وزیر دفاع اوکراین افزود: «ما به ساقط کردن اهداف دشمن که به ما حمله می‌کنند ادامه خواهیم داد. از شرکای خود متشکریم: نروژ، اسپانیا و ایالات متحده».

یک اندیشکده انگلیسی روز دوشنبه در مطلبی نوشت که اوکراین در خطر تمام شدن تسلیحات پدافند هوایی است و برای دفاع از خود به کمک فوری غرب نیاز دارد.

اندیشکده «روسی» روز دوشنبه نوشت، روسیه طی هفته‌های اخیر اوکراین را با موجی از حملات پهپادی بمباران و زیرساخت‌های انرژی این کشور را تخریب می‌کند. تحلیلگران این اندیشکده بر این باورند که اگر مهمات سامانه‌های سطح به هوای اوکراین تامین نشوند، نیروهای هوافضای روسیه توانایی ایجاد یک تهدید بزرگ را دوباره به دست خواهند آورد.

گفت‌وگوی تلفنی بایدن و شولتس درباره اوکراین و چین
۱۴۰۱/۰۸/۱۶ - ۱۵:۱۴

جو بایدن رییس‌جمهور آمریکا و اولاف شولتس صدر اعظم آلمان در گفت‌وگویی تلفنی درباره مسائل روز جهان از جمله جنگ اوکراین و لزوم ارسال کمک‌های نظامی به کی‌یف و همچنین سفر اخیر شولتس به چین تبادل نظر کردند.

تارنمای کاخ سفید نوشت: رهبران دوکشور در این گفت‌وگو درباره سفر اخیر شولتس به چین گفت‌وگو و بر تعهد خود برای حفظ نظم بین‌المللی بر پایه قوانین، حقوق بشر و تجارت سالم تاکید کردند.

بایدن و شولتش همچنین به تنش‌های اخیر میان روسیه و اوکراین و ادعاها درباره تهدید مسکو به استفاده از سلاح هسته‌ای پرداختند و چنین اقدامی از طرف روسیه را غیر مسئولانه دانستند.

در این گفت‌وگو رهبران دو کشور بر تعهد خود در ارسال کمک‌ها به اوکراین در زمینه‌های اقتصادی، نظامی و بشردوستانه برای ادامه جنگ برابر روسیه نیز تاکید کردند.

نظر زاخارووا درباره مدت پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا
۱۴۰۱/۰۸/۱۶ - ۱۵:۱۳

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت، آماده سازی برای الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا به همان اندازه زمان می‌برد که انحلال اتحادیه اروپا طول می‌کشد.

به گزارش خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کانال تلگرامی خود نوشت: "اولیور وارهلی"، کمیسیونر اروپایی در امور توسعه و همسایگی اتحادیه اروپا به وولت آم سونتاگ گفته بود "که آماده سازی برای الحاق اوکراین به این اتحادیه سال‌ها طول می‌کشد." شاید این به اندازه انحلال اتحادیه اروپا باشد.

روسای کشورهای عضو اتحادیه اروپا و دولت‌های آنها در اجلاس سران در ۲۳ ژوئن در بروکسل، وضعیت کاندیداتوری اوکراین و مولداوی را تصویب کردند.

مولداوی و اوکراین باید شرایط ویژه مانند انجام اصلاحات برای آغاز روند مذاکرات درباره الحاق به اتحادیه اروپا را رعایت کنند.

تلفات سنگین ارتش روسیه در شرق اوکراین

رئیس جمهور اوکراین مدعی شد، روسیه در ادامه حملات "شدیدش" در منطقه دونتسک واقع در شرق اوکراین، متحمل تلفات سنگینی شده است و برای حملاتی جدید به زیرساخت‌های انرژی اوکراین آماده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در ویدئویی ادعا کرد: حملات بسیار شدید روسیه به منطقه دونتسک ادامه دارد. دشمن از تلفات جدی در اینجا رنج می‌برد.

وی افزود: معتقدم که روسیه در وهله اول نیروها و تجهیزات را برای تکرار احتمالی حملات گسترده به زیرساخت‌ها به ویژه زیرساخت‌های انرژی ما متمرکز می‌کند.

پاپ: هم عاشق روسیه‌ام و هم اوکراین!

پاپ فرانسیس هنگام بازگشت از بحرین گفت که "عشق و محبت زیادی" هم به روسیه و هم به اوکراین دارد و درگیری میان این دو کشور او را "عمیقا اندوهگین کرده است."

به گزارش راشا تودی، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان روز یکشنبه هنگام بازگشت از بحرین با اشاره به تجربیات کودکی‌اش که او را "عاشق" اوکراین کرد، به خبرنگاران گفت: «من هم به مردم روسیه و هم به مردم اوکراین عشق و محبت زیادی دارم.»

وی گفت: «هنگامی که یازده ساله بودم، کشیشی نزدیک من بود که به زبان اوکراینی عبادت می‌کرد و دستیاری نداشت. او به من یاد داد که به زبان اوکراینی مراسم عشای ربانی را به‌جا آورم و من تمامی سرودهای اوکراینی را یاد گرفتم چون از زمان کودکی آن‌ها را آموختم.»

پاپ فرانسیس از مقصر دانستن مردم روسیه برای این جنگ کنونی و خصومت‌ها میان روسیه و اوکراین خودداری کرد اما در عوض سربازانی که به‌خاطر "هیجان و ماجراجویی" به این جنگ می‌روند را مقصر این "بی‌رحمی‌ها" دانست.

وی در ادامه تاکید کرد: «من احترام زیادی برای مردم روس و انسان‌گرایی روسی قائلم. به داستان‌های داستایوفسکی توجه کنید؛ نویسنده‌ای که هنوز الهام‌بخش است و مسیحیانی را به سمت تفکر مسیحیت سوق می‌دهد.»

پاپ فرانسیس طی سخنرانی خود بارها تلاش کرد تا میان روسیه و اوکراین میانجیگری کند – جنگی که از اواخر ماه فوریه شروع شد و همچنان ادامه دارد. این رهبر کاتولیک‌های جهان از هر دو طرف خواست تا به "آتش‌بس فوری" و به "راهکارهای عادلانه و پایدار از طریق مذاکره" برسند. پاپ فرانسیس هفته گذشته برای مشارکت در همایش جهانی گفت‌وگو به بحرین سفر کرد.

مذاکرات محرمانه مشاور امنیت ملی آمریکا با دستیاران پوتین

یک رسانه آمریکایی یکشنبه شب گزارش داد، مشاور امنیت ملی آمریکا محرمانه با دستیاران «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه مذاکره کرده است.

به گزارش الجزیره، روزنامه وال استریت ژورنال مدعی شد «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا در ماه‌های اخیر مذاکرات محرمانه‌ای با دستیاران ارشد پوتین درباره مساله اوکراین برگزار کرده است.

بر اساس این گزارش، این مذاکرات محرمانه با هدف کاهش تنش‌ها و کاهش خطرات یک درگیری گسترده تر علیه اوکراین انجام شده است.

این گزارش می‌افزاید، هدف این مذاکرات باز نگه داشتن کانال‌های دیپلماتیک میان مسکو و واشنگتن و نه رایزنی برای حل و فصل بحران اوکراین بوده است.

برخی منابع گفته‌اند جیک سالیوان با «یوری یوشاکوف» دستیار سیاست خارجی پوتین و «نیکلای پاتروشف» همتای روسی خود رایزنی و مذاکره کرده است.

روز جمعه نیز مشاور امنیت ملی آمریکا در سفر به اوکراین با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت وگو کرده بود.

در این دیدار دو طرف در مورد حمایت بیشتر از اوکراین از سوی ایالات متحده برای دفاع و آزادسازی خاک این کشور، افزایش توانمندی‌های اوکراین برای حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی، حمایت مالی و مسائل بشردوستانه، تقویت تحریم‌ها علیه روسیه و تحکیم حمایت بین‌المللی از اوکراین گفت وگو کردند.

 

 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۲۷
نوش جون کشور دوست و برادر روسیه.نتیجه ظلم کردن
تا زمانی ابلیس بزرگ بزرگ ترین فروشنده تسلیحات کشتار جمعی است جهان روی صلح را نخواهد دید.
امیدوارم این جنگ هر چه زودتر تمام بشه.مردم عادی واقعا چه گناهی دارن؟!
جناب پاپ اگر به خدا اعتقاد داری به آمریکا بگو دست از جنگ در اقصی نقاط جهان بردارد. آمریکا در همه جای جهان به دنبال جنگ است.
مرگ بر روسیه
صلح
در تیتر بنویسید
"به ادعای اکراین"
مرگ بر پوتین
اوکراینی ها خودشون انتخاب کردند این بلا سرشون بیاد میخواستن درست رای بدن. شانس آوردن روسیه مثل آمریکا آدم کش نیست و جان مردم اوکراین براشون مهمه
درود
آمریکا و انگلیس و متحدان آنها حداقل در صد سال گذشته ثابت کرده آند برنده جنگ‌ها هستند...
جنگ جهانی اول...جنگ جهانی دوم...جنگ سرد....
پس بهتر است رو اسب بازنده شرط بندی نکنید
من نمیفهم جرا منبع اطلاعاتی شما در مورد روسیه در جنگ اراجیف این دلقک امریکایی است
حملات روسیه سنگین بوده بعد تلفان روسیه سنگین بوده کمی باید فکر کنید
گوشت دم توپ پوتین جنایتکار رو به پایان است. مانند سلطنت نکبت بار و فاسد خودش.
ان‌شا‌الله‌پوتین‌بزودی‌به‌جهنم‌واصل‌خواهد‌شد
مادر پوتین در شرق اوکراین به عزایش نشسته علی برکت الله
پوتین الان دقیقا به سرنوشت صدام حسین در اواسط جنگ دچار شده ، در جبهه های جنگ زمین گیر شده و دیوانه وار به زیر ساخت های اوکراین حمله می کند. بقول معروف از این بابت هم هیچ غلطی نمی تواند بکند. تجاوزگری از نظر عقلی و منطقی محکوم است.
تصور میکنم این شناخت در رهبران روسیه ایجاد شده است که در زمان شوروی سابق گیج شده بودن از ان همه توانایی هسته ای که داشتند نتوانستند برای بقای شوروی استفاده کنند الان روسیه این را دانسته میخواهد چنگال هسته ای خود را بالفعل استفاده کند انان میخواهند صحنه ای را به غرب تحمیل کنند و ان استفاده از صلاح های تاکتیکی در بازه قدرت بین 1 تا 10 کیلوتن باشد انها قبلا ان را در شوروی سابق ازمایش کرده اند خلاصه ایده ام این است که انسان ها ذاتا باید اشتباه کنند تاریخ یعنی حماقت ها و اشتباه این را گفتم که احتمال دارد دشمنان شک هم را پاره کنند باور ندارید مانند روز برایم روشن است ساحت سلاح ها تاکتیکی همجوشی در حد 1 تا 10 کیلوتن با ایزوتوپ های هیدروژن جلوی چشم است نمیبینید دیگر تشعشع ندارد یک تحول بزرگ در جنگ ها خواههد بود مخصوصا با هلیم 3 خیلی سهل تر و برای هجوم اولیه انرژِ ی کمتری میخواهد در حد چند مگاوات را باید خیلی خوب ذخیره کنی در چند میکرو پانیه جریان راه بیفتد....... جلوی چشم است
مرگ بر پوتین متجاوز
روسیه بخاطر جلوگیری از نسل کشی مردم مناطق روس تبار وارد جنگ شد در واقع روسیه در ظاهر متجاوز است اما متجاوز اصلی اوکراین است که چندین سال نسل کشی کرده
جنگ روسیه و اوکراین نیست بلکه جنگ روسیه با تمام غربه
آمریکاوروسیه بیش ازنیم قرن باهم دشمنند ولی خط ارتباطی راباهم حفظ کردند ونگذاشتند دیگران جای آنها حرف بزنند،
جنگ اوکراین یک توطئه روسی غربی ست که مردم اوکراین قربانیان آن هستتد
لعنت به پوتین و روسیه
درود بر اوکراین که صورت پوتین و ارتش متجاوزش رو به خاک مالید
متجاوز همیشه محکوم به شکست است .
مردم اکراین عاشق روستا بودند آتشی که یهود در غرب آمریکا و اروپا را تحت سلطه خود قرار داد همین سیاست را در اکراین پیاده کرد رئیس جمهور منتخب مردم را ساقط کردند صهیون ها و یک فرد یهودی را رئیس جمهور کردند که صدرصد تابع فرمان اسرائیل است این که کشوری یهودی را هم وطن بخواند کار کشورش تمام است
دیکتاتور پوتین به پایان سلام کن،
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی