بازدید 3625

تبریک تلفنی ماکرون به نتانیاهو

رسانه‌های صهیونیستی یکشنبه شب از گفت وگوی تلفنی رئیس جمهور فرانسه و «بنیامین نتانیاهو» خبر دادند.
کد خبر: ۱۱۴۹۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۳ 07 November 2022

به گزارش «تابناک» به نق از ایرنا از روزنامه «تایمز اسرائیل»، بنیامین نتانیاهو رئیس حزب لیکود اعلام کرد امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه تلفنی با او صحبت کرده و پیروزی وی در انتخابات پارلمانی هفته گذشته را تبریک گفته است.

نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی افزوده است که مکرون از او برای سفر به فرانسه برای تقویت روابط دوجانبه و انجام رایزنی‌های فشرده در مورد چالش‌های منطقه‌ای به‌ویژه ایران دعوت کرده است.

هنوز رسانه‌های فرانسوی و ریاست جمهوری فرانسه واکنشی به این خبر نداشته‌اند.

انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی سه‌شنبه هفته گذشته برگزار شد که در آن اردوگاه سیاسی تحت رهبری نتنانیاهو با کسب ۶۴ کرسی بر اردوگاه رقیب خود متشکل از ائتلاف «یائیر لاپید» نخست وزیر پیشبرد امور و «بنی گانتز» وزیر جنگ کنونی رژیم صهیونیستی پیروز شد. ائتلاف لاپید و گانتز در این انتخابات ۵۱ کرسی را کسب کرد.

اردوگاه راست افراطی متشکل از حزب «لیکود» به ریاست بنیامین نتانیاهو و احزاب دینی صهیونیستی و حریدی شامل ائتلاف "صهونیسم دینی - عوتسما یهودیت"، حزب "شاس" و حزب "یهودیت تورات" ۶۴ کرسی را در انتخابات سه‌شنبه گذشته پارلمان رژیم صهیونیستی به دست آورد و انتظار می‌رود که نتانیاهو به عنوان رئیس این اردوگاه بزودی ششمین کابینه خود را تشکیل دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار