بازدید 13978
چهارمین جام ساحلی بازان با مربی داخلی در خاک امارات / فتح باکو با شکست آذربایجان در جدال حیثیتی

قهرمانی همزمان ایران در جام بین‌قاره‌ای فوتبال ساحلی و جام‌جهانی کشتی فرنگی ۲۰۲۲

امشب دو قهرمانی همزمان و شیرین برای ورزش‌های محبوب ایرانی‌ها کسب شد؛ کشتی فرنگی در باکو، آذربایجانی‌ها را در فینال جام‌جهانی ۲۰۲۲ مغلوب کرد و قهرمان شد. تیم ملی فوتبال ساحلی ایران هم برزیل قدرت نخست جهان را به زیر کشید و سرود قهرمانی سر داد.
کد خبر: ۱۱۴۹۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۳ 06 November 2022

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با شکست برزیل قدرتمند در مصاف فینال جام بین‌قاره‌ای ۲۰۲۲ قهرمان شد و همزمان کشتی فرنگی کشورمان نیز با ترکیبی جدید و جوان، جام جهانی ۲۰۲۲ را در باکو فتح کرد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ ملی‌پوش‌های ساحلی ایران از ساعت ۱۹:۳۰ امشب (یکشنبه)، در مرحله فینال رقابت‌های جام بین قاره‌ای ۲۰۲۲ امارات به مصاف برزیل رفت که در پایان این دیدار با نتیجه دو بر یک به پیروزی رسید و فاتح جام شد.

قهرمانی همزمان ایران در جام بین‌قاره‌ای فوتبال ساحلی و جام‌جهانی کشتی فرنگی ۲۰۲۲

گل‌های ساحلی‌بازان را محمد احمدزاده و سعید پیرامون به ثمر رساندند. دو گل ایران در دو وقت اول و تنها گل برزیل هم در وقت سوم به ثمر رسید.

نکته جالب دیدار فینال، حضور سرمربی سابق ایران روی نیمکت برزیل بود. مارکو اوکتاویو در سال های (۲۰۰۷)، (۲۰۱۲-۲۰۱۵) و (۲۰۱۷ -۲۰۱۹) سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران بود و در فینال رقابت‌های جام بین قاره‌ای ۲۰۲۲ به همراه برزیل مغلوب شاگردان علی نادری شد و به نایب‌قهرمانی این رقابت‌ها رضایت داد.

تیم ملی فوتبال ساحلی که در سال‌های ۲۰۱۳، ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹، سه بار قهرمان رقابت‌های جام بین‌قاره‌ای شده بود، با شکست برزیل، چهارمین عنوان قهرمانی خود با سرمربی ایرانی خود در این مسابقات را به دست آورد و در کنار روسیه به عنوان دو تیم پرافتخار این رقابت‌ها قرار گرفتند. ایران در این رقابت‌ها، علاوه بر ۴ قهرمانی، ۲ نایب‌قهرمانی، ۲ مقام سومی و یک عنوان چهارمی به دست آورده است.

همچنین دیدار رده‌بندی این رقابت‌ها از ساعت ۱۸:۱۵ بین تیم‌های پاراگوئه و امارات برگزار شد که در پایان پاراگوئه با نتیجه ۴ بر یک میزبان مسابقات را شکست داد و سوم شد.

 

فتح جام جهانی فرنگی با شکست آذربایجان پرمدعا در باکو

 

تیم ملی کشتی فرنگی ایران در حالی که چند شکست پیاپی را مقابل میزبان تجربه کرده بود، کامبک خوبی مقابل آذربایجان داشت و قهرمان جام‌ جهانی ۲۰۲۲ شد.

قهرمانی همزمان ایران در جام بین‌قاره‌ای فوتبال ساحلی و جام‌جهانی کشتی فرنگی ۲۰۲۲

به گزارش تابناک ورزشی؛ پس از سومی تیم منتخب جهان در مصاف با ترکیه، مبارزه دو تیم ایران و آذربایجان در فینال جام‌جهانی ۲۰۲۲ در باکو آغاز شد. تیم ایران، این بار شروعش با شکست دادمرز بود و بعد از برد مهدی محسن‌نژاد چندین باخت متوالی را تجربه کرد؛ اما عملکرد خوب کشتی‌گیران میان وزن، نتیجه را ۵-۴ کرد تا مبارزه سنگین‌وزن تعیین کننده برنده این مسابقه تیم به تیم شود.

در حالی که صباح شریعتی، کشتی‌گیر ایرانی‌الاصل آذربایجانی‌ها هم در کنار این تیم حضور داشت، تیم میزبان در ۱۳۰ کیلوگرم کشتی‌گیر دیگری را روی تشک فرستاد و در حالی که یوسفی از حریف عقب افتاده بود، در نهایت کشتی‌گیر آذربایجانی را شکست داد و سند قهرمانی تیم ملی ایران در باکو امضا کرد. بدین ترتیب تیم ایران با نتیجه فنی ۲۲-۱۹ بالاتر از آذربایجان قهرمان شد.

نکته جالب در دیدار آخر میان علی اکبر یوسفی و بکا کاندلاکی، شیوه فرنگی‌کار ایرانی برای کسب پیروزی بود. او که در وقت اول از حریف عقب افتاد، با چهار هلِ پیاپی، توانست امتیازات از دست رفته را جبران کند و علاوه بر ثبت پیروزی خود، عنوان قهرمانی را برای ایران به ارمغان بیاورد.

 

وزن ۵۵ کیلوگرم: پویا دادمرز که روز گذشته حریفان ترک و قرقیز خود را شکست داده بود، در مبارزه اول مصاف فینال مقابل الدانیز عزیزلی، کشتی‌گیر عنوان‌دار آذربایجان قرار گرفت. در تایم اول، اخطار کم‌کاری به دادمرز داده شد که عزیزلی اقدام به اجرای بارانداز کرد و زمانی که می‌خواست بارانداز دوم را اجرا کند، دادمرز حریفش را از بالا به پل زد و نتیجه کشتی ۴-۳ به سود دادمرز شد. مربیان آذربایجان درخواست چلنج کردند که به دلیل خروج هر دو پای دادمرز از تشک پیش از اجرای فن، امتیاز او پس گرفته شد و عزیزلی بار دیگر ۴-صفر پیش افتاد.

در تایم دوم دادمرز از اخطار کم‌کاری به عزیزلی نتوانست در خاک استفاده کند و تنها یک امتیاز گرفت و کشتی با همین نتیجه ۴-یک به سود عزیزلی تمام شد تا بر خلاف دو مسابقه قبلی تیم ملی در جام‌جهانی، این بار شروع تیم ایران با شکست باشد.

وزن ۶۰ کیلوگرم: مهدی محسن‌نژاد که او هم مثل دادمرز روز گذشته مقابل حریفانی از ترکیه و قرقیزستان برنده شده بود، در مبارزه فینال با نیهات ممدلی ۵-۴ برنده شد. او در حالی که کار را هجومی دنبال می‌کرد، در حین اجرای بارانداز گیر افتاد و کشتی‌گیر آذربایجان تلاش کرد که او را ضربه فنی کند که درنهایت محسن‌نژاد که به همین شیوه قبلا در مسابقات جهانی بلگراد مقابل کرم کمال ترک ضربه فنی شده بود، این بار خودش را از این وضعیت نجات داد.

وزن ۶۳ کیلوگرم: ایمان محمدی قهرمان امید‌های جهان، در مصاف با طالح ممدوف در حالی که حریف دایم در حال ضربه زدن به سر و گردن محمدی بود و داور به خاطر میزبانی با او با ملایمت برخورد کرده و تنها دو اخطار به کشتی‌گیر آذربایجانی داده شد، مقتدرانه با امتیاز عالی ۸-صفر به پیروزی رسید، تا نتیجه تیمی دو بر یک به سود تیم ایران شود.

وزن ۶۷ کیلوگرم: سیددانیال سهرابی که در مبارزه‌های قبلی فوق‌العاده ظاهر شده بود در مصاف با حسرت جعفرف ۵-یک مغلوب شد.

وزن ۷۲ کیلوگرم: محمدرضا رستمی در حالی که کشتی ۳-۳ مساوی به سود او پیگیری می‌شد با درخواست چلنج، یک امتیاز از دست داد و درنهایت با نتیجه ۴-۳ مغلوب اولو غنی‌زاده شد، در حالی که به شدت به داوری اعتراض داشت، دست غنی‌زاده به عنوان برنده بالا رفت تا نتیجه تیمی ۳-۲ به سود میزبان شود.

وزن ۷۷ کیلوگرم: عارف حبیب‌اللهی هم نتوانست اختلاف با میزبان را کم کند و با نتیجه ۷-یک مقابل سانان سلیمان‌اف تن به شکست داد تا آذربایجان نتیجه تیمی را ۴-۲ به سود خود کند.

وزن ۸۲ کیلوگرم: محمدحسین محمودی مقابل رفیق حسین‌اف ۵-یک شکست خورد تا آذربایجان به قهرمانی نزدیک‌تر شود.

وزن ۸۷ کیلوگرم: ابوالفضل چوپانی بعد از چند پیروزی پیاپی آذربایجانی‌ها، موراد احمدیف را ۲-یک شکست داد و نتیجه ۵-۳ همچنان به سود آذربایجانی‌ها دنبال شد.

وزن ۹۷ کیلوگرم: مهدی بالی در حالی که دو بر یک از حریف عقب بود، در یک دقیقه پایانی موفق به کسب امتیاز شد و کشتی را ۵-۲ به سود خود کرد تا عاریف نیفتالی‌اف را شکست دهد. به این ترتیب، نتیجه کشتی ۵-۴ به سود آذربایجان شد و مبارزه سنگین‌وزن قهرمان را تعیین خواهد کرد.

وزن ۱۳۰ کیلوگرم: علی‌اکبر یوسفی در مصاف با بکا کاندلاکی در خاک حریف بارانداز شد و سه بر صفر عقب افتاد، اما در تایم دوم امتیازات از دست داده را جبران کرده و ۶-۳ کشتی‌گیر آذربایجان را شکست داد تا ایران با نتیجه ۵-۵ و امتیاز مثبت قهرمان جام‌جهانی شود.

به این ترتیب تیم ملی ایران قهرمان جام جهانی ۲۰۲۲ شد و تیم آذربایجان به عنوان نایب قهرمانی رسید. تیم منتخب جهان در جایگاه سوم قرار گرفت و ترکیه چهارم شد. تیم قرقیزستان هم در انتهای جدول قرار گرفت.

جام جهانی کشتی آزاد نیز روز‌های ۱۹ و ۲۰ آذر ماه در کشور آمریکا برگزار خواهد شد.

قهرمانی همزمان ایران در جام بین‌قاره‌ای فوتبال ساحلی و جام‌جهانی کشتی فرنگی ۲۰۲۲

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۳۴
درود بر ایران یکپارچه! تبریک به تمامی ایرانیان!
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
آلباني نشين چرا منفي ميدي ايران يكپارچه به كجات فشار اورده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
همه چی آرومه و ماهم شادو خوشحال و خوشبختیم.آره؟
مثل اینکه شادی نکردن
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
هر كس از پيروز هاي ايران تو هر زمينه اي شاد نميشه هم مريضه و مزدوره هم ايراني نيست
ساحلي بازها چرا هنگام دريافت جام خوشحالي نكردند؟!
پاسخ ها
OMID
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
طرف برای دفاع از ایران جون میده اینا یه لبخند رو دریغ
میکنند بعد مثل استقلال پشت صحنه جشن تولد میگیرن و خوشحالن از اینکه لگد زدن اگر ناراحتی پشت صحنه تلاش کن برای بهبود اوضاع و تو خاک کشور دیگه لبخند رو تقدیم مردمت کن.
چرا اهدای جام را نشان نداد رسانه میلی
بردن آذربایجان انقدر براتون شادی آوره؟؟؟
ماشاالله آذربایجان که تونست با ایران پرافتخار مساوی کنه، چه پیشرفتی کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
از قدیم آذربایجان قوی بوده. البته نمی دونم شما اون موقع به دنیا اومده بودی یا نه. به هر حال ماشا... به حریف گفتن کار یک وطن دوست نیست.
حیثیتی!؟ این دو برادر شیعه کشتی میگیرن، حیثیت؟!
دمشون گرم به کوری چشم امثال علینژاد ، علی کریمی و همه خائن های به این مملکت
شب خوبی رو برامون رقم زدن، دست مریزاد و خسته نباشن بخصوص فوتبالیست های ساحلی که مهد فوتبال رو شکست دادن
البته کشتی باید از شبکه ورزش پخش می شد اما به خاطر اتفاقات سیاسی صداوسیما اومد یک قاب کوچیک درست کرد و فوتبال ساحلی رو پخش کرد

البته صدای ورزشگاه رو بسته بودند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
یعنی ته توجه به حاشیه ای.
آفرین ، آفرین ، آفرین. خداقوت
دم همیتان گرم حال دلمان خوب شد ایول الله دارید
آفرین بر بچ ایرانی کار کردید کارستون شوخی نیست قهرمان فوتبال ساحلی جهان برزیل را شکست دادید اون طرف با آنکه تیم کشتی فرنگی آذربایجان با نا داوری قصد پیروزی داشت ولی پجه های کشت گیر ما جانانه مبارزه کردن و قهرمان شدن
مبارکا باشه...علی یارتون
همیشه بدرخشین و این پرچم سه رنگ قشنگ هم ببرین بالا....ماشالله
درود و سپاس فراوان بر قهرمانان هر دو رشته که در این

زمانه سخت و تلخ و ناگوار که مردم عزادار از دست دادن

عزیزانشان در میدان اعتراضات هستند

کمی روحیه و دلگرمی را به مردم هدیه کردند .
باتشکرازقهرمانان کشورسربلندمان که پرچم مقدس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سرافراز را بربام بلندجهان ورزش برافراشته نمودند.
ایول به پیرامون
قبل از هر چیز باید اززحمات تمامی اعضا تیم فوتبال ساحلی و کشتی گیران فرنگی تشکر کنم که گل کاشتن و دل مردم را شاد کردن . اما نکته ای در پایان جام کشتی و زمان اهدا کاپ توجه مرا جلب کرد که متاسفانه ناخوشایند بود و انتظار چنین رفتاری را از بچه های تیم نداشتم . فلیم را که میبینی هر کجای دیگر بودن همه تیم موقع بالا بردن کاپ و زمان اجرای سرود ملی کشورشون غوغا میکردن !!!!!! اما بعضی از این دوستان را که میبینی انگار دم درب مراسم پدرشون دارن به مردم خیر مقدم میگین !!!!!! نمیدونم چرا انعکاس شادشون اینطوری بود !!!نمیدونم شادیم منظوری داشتن؟؟!!؟!؟!!
هم تو خاک امارات پایین کشورم ایران ، پرچم رو بالا بردیم ، هم تو خاک آذربایجان بالای کشورم ایران
به برکت نظام مقدس اسلامی ایران
پاسخ ها
فرشاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
چین که هر چهار سال توی المپیک بیشتری مدال رو میبره به برکت چیه دقیقا؟
تبریک به تیم ملی کشتی فرنگی کشور ، آفرین به شما .
سلام . اللهی شکر . ولی نا داوری بسیار شدید بود . نمی دانم امکان یا طرح شکایت وجود دارد /؟
آذربایجان عشق است
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
آذربایجان ایران عشق است فقط ایران عزیز و مقتدر و یکپارچه
این پیروزی بر تمامی مردم ایران عزیزم مبارک باد
دل مردم را شاد کردید
سیمین دانشور از نویسندگان بنام کشورمان و همسر جلال آل احمد سال‌ها پیش توسط هوشنگ گلشیری به سفارت آلمان دعوت شد. اما زمانی که متوجه شد قرار است درباره سانسور در ایران نیز صحبت کند، دعوت را رد کرد و پاسخ قابل تاملی داد.

این خاطره که کاربران فضای مجازی آن را در شبکه‌های اجتماعی نقل می‌کنند به این شرح است:
"دانشور پس از اطلاع از این دعوت، از گلشیری می‌پرسد قرار است جز شعر و داستان چه مساله ای را در این مراسم بگویید؟
گلشیری جواب می دهد اعتراض به سانسور در ایران را هم می خواهیم مطرح کنیم. اما سیمین دانشور جواب می دهد من رخت چرک هایم را در حیاط همسایه نمی شویم و به این برنامه نمی آیم".
همه اینها نشان دهنده این است که اگر به عنوان هنرمند ادعای این را داریم که می خواهیم مشکلات کشور را حل کنیم نباید آن را بیرون از مرزهای جغرافیایی کشور خودمان ببریم.
کار فوتبالیست ها بسیار اشتباه بود ما نباید مشکلات درون خانواده خود را به یک کشور خارجی اونهم امارات و عربستان ببریم عزیز دل برادر
سلبریتی ، فقط یک سلبریتی است و نه بیشتر .
هیچ گاه از خنده او خوشحال و از اخم او در مسائل سیاسی ناراحت نشوید زیرا او فاقد درک درست از مسائل کلان و پیچیده سیاست است .
او فقط یک سلبریتی است ، همین و بس .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
آخرین اخبار
وب گردی