بازدید 2382
۴

قطع آب ۶۰۰۰ خانوار بدمصرف تهرانی

از ابتدای طرح برخورد با مشترکان بدمصرف تاکنون آب ۶۰۰۰ خانوار بدمصرف تهرانی به صورت موقت از ساعت ۹ تا ۱۶ قطع شده است.
کد خبر: ۱۱۴۸۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۰ 05 November 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت نیرو، هر چند که مشترکان بدمصرف تهرانی تنها چهار درصد کل مشترکان این شرکت را در بر می‌گیرند، اما میزان مصرف‌شان و درصد آبی که مصرف می‌کنند خیلی زیاد است؛ اجرای این طرح می‌تواند در تغییر رفتار آنان اثرگذار باشد.

الگوی مصرف ماهانه آب در تهران ۱۴ متر مکعب برای هر خانوار (حدود سه‌و‌نیم نفر) تعیین شده است، اما این عدد هم‌اکنون حدود ۲۲۰ لیتر است که ۸۰ لیتر بیش از الگوست.

بررسی روند مصرف آب نیمه نخست امسال در استان تهران نشان می‌دهد که تنها ۳۷ درصد خانوار‌های تهرانی الگوی مصرف آب را رعایت می‌کنند و سایر مصرف‌کنندگان در گروه‌های «پرمصرف» و «بد‌مصرف» قرار داشته‌اند.

بر اساس این آمار ۵۹ درصد مشترکان پرمصرف‌اند و مصرف ۱۴ تا ۲۸ مترمکعب یعنی تا دو برابر الگو داشته‌اند و چهار درصد مشترکان نیز اساساً بد‌مصرف به شمار می‌روند و مصرف آب شرب آن‌ها از ۲۸ مترمکعب در ماه نیز فراتر رفته است که بنا بر آمارها، این دسته از مشترکان به تنهایی ۱۰ درصد از کل آب شرب بخش خانگی تهران را مصرف می‌کنند.

بر اساس بند «ی» تبصره ۸ قانون بودجه و هم‌چنین ضرورت حفاظت از منابع آب که در سال‌های اخیر به علت تداوم خشک‌سالی با محدودیت مواجه شده است، شرکت آب و فاضلاب استان تهران این اختیار قانونی را دارد تا با مشترکان بدمصرف برخورد کند و آب این دسته از مشترکان را در ساعاتی از روز قطع کند.

حجم مخازن آب تهران هم‌چنان پایین‌تر از حد نرمال است

روز چهارشنبه ۱۱ آبان‌ماه میانگین حجم مخازن تامین‌کننده آب شرب تهران به یک میلیون متر مکعب رسید که با حداقل میزان استاندارد فاصله زیادی دارد.

از آغاز فصل پاییز تاکنون مصرف لحظه‌ای آب تهران ۴۰ هزار لیتر در ثانیه بوده است که این میزان مصرف در روز‌های مشابه سال قبل کم‌تر بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴
مدتیست که فشار اب منطقه 7 خیابان پلیس بسیار کم شده و نیمه شب قطع می شود این درحالیست که در مناطق بالاشهر و بسیاری دیگر فشار اب خوب است چرا مرکز شهر باید فشار اب اینقدر کم شود وقتی با شرکت اب تماس می گیریم می گویند باید از مخازن آب استفاده کنید حالا شرایطی را در نظر بگیرید که همه ساختمان ها مخازن بزرگ آب در ساختمان خود قرار دهند ایا این کاهش فشار اب کاهش مصرف را درپی خواهد داشت قطعا در بلند مدت خیر و حتی اثر معکوس خواهد گذاشت و با در اختیار مخازن پر از اب با خیال راحت آب را مصرف خواهند کرد
واقعا دارید این یکی رو دروغ می گید.چندین بار برای اینکه چندخانواده در محله ما آب را هدر می دادند تماس گرفتیم ولی هیچ کس وقعی قایل نشد.واونا هم دقیقا به همین دلیل که متولی دلسوزی برای این امرمهم وجود نداره به راحتی به کارخودشون ادامه میدن.
اگرکنتور آب مشترکین تفکیک بشه باورکنید صرفه جویی بسیار از اونیکه پیش بینی کنند پایین خواهد آمد. چرا که بطور مثال تو یک مجتمع تعدادی رعایت می کنند ولی هستند مشترکانی که نه تنها صرفه جویی نمی کنند بلکه خیلی هم پرمصرفند بطوریکه جبران واحدهای کم مصرف هم انجام میدهند. حالا هی مسئولین بگن صرفه جویی بشه
شما هم کار یزید رو میکنید و آب رو میبندید روی مردم.
شما که می دانید چندسال خشکسالی داریم و وارد فاز خشکسالی شدیم. چرا برنامه ریزی نکردید؟ اب دریای عمان را به تهران که مرکز فعالیت های مختلف و محل عبور و مرور از سایر شهرها به اینجا هستیم، منتقل کنید. بجای بی عملی و ارد دادن کار بکنید. همین و بس
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار