بازدید 2683

نشست شورای امنیت مصداق مداخله در امور کشور‌هاست

ایران برگزاری نشست غیر رسمی در شورای امنیت برای بررسی حوادث اخیر ایران را مصداق بارز سوء استفاده از سازوکار‌های بین المللی برای مداخله در امور داخلی کشور‌ها دانست.
کد خبر: ۱۱۴۸۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۳ 05 November 2022

به گزارش «تابناک»، وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای تاکید کرد برگزاری نشست غیر رسمی در شورای امنیت برای بررسی حوادث اخیر ایران که با وجود تلاش امریکا و آلبانی با استقبال چندانی روبرو نشد، مصداق بارز سوء استفاده از سازوکار‌های بین المللی برای مداخله در امور داخلی کشور‌ها بوده و محکوم است.

در این نشست فقط امریکا و آلبانی در سطح سفیر حضور داشتند و به کشور‌های دیگر از جمله نماینده ۱۹ کشور عضو گروه دوستان منشور ملل متحد اجازه سخنرانی در حمایت از ایران را ندادند؛ وزارت امورخارجه، این اقدام را نشانه استفاده امریکا از دیکتاتوری رسانه‌ای علیه کشور‌های مستقل حتی در سازمان ملل دانست و تاکید کرد امریکا با این اقدامات، مبنای تشکیل سازمان ملل را که چند جانبه گرایی و همکاری‌های بین المللی است مخدوش کرده است.

وزارت امور خارجه همچنین با انتشار گزارش سالانه نقض حقوق بشر در امریکا و انگلیس اعلام کرد این گزارش حاکی از این است که لندن و واشنگتن به طور مستمر حقوق بشری را که مدعی آن هستند، در وقایع داخلی خود نقض می‌کنند و صلاحیت ارزیابی وضع حقوق بشر در کشور‌های دیگر را ندارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار