بازدید 2422

گفتگوی تلفنی محمود عباس و بلینکن

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگویی تلفنی پیرامون اوضاع فلسطین رایزنی کردند.
کد خبر: ۱۱۴۸۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰ 05 November 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از روسیا الیوم، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در تماسی تلفنی پیرامون اوضاع فلسطین رایزنی کردند.

بر اساس این گزارش، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شامگاه جمعه تماس تلفنی را از آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا دریافت کرد.

عباس در این گفتگوی تلفنی بلینکن را در جریان تجاوزات علیه ملت فلسطین در شهرها، روستاها و اردوگاه ها از جمله محاصره و قتل، تخریب منازل و شهرک سازی، خشونت های شهرک نشینان صهیونیست و تعدی به قدس اشغالی و مقدسات اسلامی و مسیحی آن قرار داد.

وی همچنین از دولت آمریکا خواست مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل را به توقف این جنایات علیه ملت، سرزمین و مقدسات فلسطین ملزم نماید.

بلینکن هم گفت که دولت متبوعش در حال تلاش و برقراری تماس به منظور آرام سازی تنش های جاری است.

لازم به ذکر است که مرکز فلسطینی پژوهش‌های اسرا از بازداشت ۵۹۵ شهروند فلسطینی توسط نظامیان صهیونیست در ماه اکتبر گذشته خبر داد که در میان آنها ۷۶ کودک و ۲۲ زن نیز بوده‌اند.

این مرکز اعلام کرد: اشغالگران در ماه گذشته میلادی حملات خود را به شهرها و مناطق مختلف کرانه باختری و قدس را با هدف توقف عملیات مقاومت افزایش داده‌اند.حملات اشغالگران برای بازداشت فلسطینیان در ماه اکتبر شاهد افزایش ۳۰ درصدی بوده است.

ریاض الاشقر مدیر این مرکز پژوهشی اعلام کرد: اشغالگران در ماه گذشته همچنان بازداشت کودکان، حصر خانگی و جرایم مالی علیه شهروندان را ادامه داده به طوری که ۷۶ کودک و ۲۲ زن را بازداشت نموده که ۱۸ نفر از آنها ساکن شهر قدس اشغالی بوده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر