بازدید 28357
با دویست و پنجاه و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین

وزیر خارجه آمریکا: ایران را به دلیل حمایت نظامی از روسیه تحریم می‌کنیم/ مدودف: درگیر جنگی مقدس با ابلیس هستیم/ هشدار روسیه به انگلیس درباره دخالت در جنگ اوکراین

دویست و پنجاه و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۴۸۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲ 04 November 2022

هشدار روسیه به انگلیس درباره دخالت در جنگ اوکراین

بین الملل تابناک: دویست و پنجاه و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

زلنسکی فرمان حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی اوکراین را امضا کرد
۱۴۰۱/۰۸/۲۰ - ۲۲:۱۵

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین قانونی را امضا کرد که بر اساس آن، مسئولیت حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی این کشور به سازمان دولتی ارتباطات ویژه و حفاظت اطلاعات اوکراین محول شده است.

به گزارش رسانه‌های اوکراینی، بر اساس قانون، این سازمان دولتی تمامی اختیارات مورد نیاز برای حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی اوکراین در طول دوره حکومت نظامی و ۱۲ ماه پس از خاتمه یا لغو آن را خواهد داشت.

به گفته یوری شیهول رئیس این سازمان دولتی، کار ایجاد فهرستی از مهمترین زیرساخت‌های حیاتی اوکراین توسط این سازمان در حال انجام است و علاوه بر آن ایجاد فهرست دیگری در ارتباط با اطلاعات مهم‌ترین زیرمجموعه‌هایی که به طور مستقیم با این زیرساخت‌های حیاتی در ارتباط هستند نیز در دستور کار این سازمان قرار دارد.

شیهول افزود: از این طریق می‌توان سطح امنیت زیرساخت‌های حیاتی کشور اوکراین را تحلیل و بررسی کرد و در صورت لزوم، اقداماتی در راستای ثبات و تقویت آنها انجام داد، تهدیدهای احتمالی را بهتر شناسایی و از آنها جلوگیری و از حفظ و صحت این زیرساخت‌ها اطمینان حاصل کرد.

به گفته رئیس این سازمان دولتی، این سازمان از تجهیزات لازم، پایگاه فنی و نیروی انسانی توانمند برای انجام موثر وظایف جدید محول شده برخوردار است.

مجلس اوکراین در ماه اکتبر قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن برای ایجاد و اجرای سیاست‌های دولت این کشور در راستای حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی اوکراین، تغییراتی در برخی از قوانین موجود ایجاد می‌شود.

اردوغان: ترکیه در جنگ اوکراین قدرت دیپلماتیک خود را نشان داد
۱۴۰۱/۰۸/۱۴ - ۱۶:۰۸

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز شنبه گفت، کشورش در جنگ اوکراین توانست قدرت دیپلماتیک خود را نشان دهد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، اردوغان حین سخنرانی در استانبول گفت: «نقش مهم ما در گشایش و حفظ گذرگاه غلات و تبادل زندانی، مثال‌هایی مهم از قدرت دیپلماتیک ترکیه هستند».

رئیس جمهور ترکیه افزود، ترکیه از زمان شروع جنگ اوکراین در ماه فوریه (اسفند) به لطف روابطی که با روسای جمهور روسیه و اوکراین و دبیرکل سازمان ملل دارد، توانسته نقش نیروی ایجاد تعادل عمل کند.

عصر شنبه هفته گذشته، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که مشارکت این کشور در توافقنامه صادرات غلات با اوکراین پس از هدف قرار گرفته شدن سواستوپول با پهپاد به حالت تعلیق در آمده است.

این توافق، پس از چند روز تعلیق از روز چهارشنبه از سر گرفته شد. اردوغان در این زمینه اعلام کرد تردد کشتی‌های حامل غلات اوکراین بعد از تماس تلفنی میان وزرای دفاع آنکارا و مسکو، از سر گرفته شده است.

وزارت دفاع روسیه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، پس از دریافت ضمانت‌های امنیتی از کی‌یف، مشارکت مسکو در توافق صادرات غلات ادامه پیدا کرده است.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است، به لطف ترکیه و سازمان ملل متحد، اخذ ضمانت‌های کتبی از اوکراین در قبال توافق غلات میسر شد.

پیش از این، ریاست جمهوری ترکیه شامگاه سه‌شنبه خبر داد که اردوغان در گفت‌وگوی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» همتای روسی خود تاکید کرده که اطمینان دارد همکاری راه حل محور، می‌تواند در زمینه توافق صادرات غلات ایجاد شود.

هلند: تجهیزات نظامی سنگین در اختیار ارتش اوکراین قرار می‌دهیم
۱۴۰۱/۰۸/۱۴ - ۱۶:۰۸

وزارت دفاع هلند اعلام کرد به همراه آمریکا و جمهوری چک تجهیزات نظامی سنگین در اختیار ارتش اوکراین قرار می‌دهند.

به گزارش رویترز، وزارت دفاع هلند با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که هلند به همراه آمریکا و جمهوری چک تجهیزات نظامی سنگین از جمله ۹۰ تانک را در قالب بسته کمک نظامی ۱۲۰ میلیون یورویی در اختیار اوکراین قرار خواهند داد.

هشدار جمهوری‌خواهان به اوکراین
۱۴۰۱/۰۸/۱۴ - ۱۶:۰۶

«مارجری تیلور» نماینده جمهوری‌خواه کنگره از ایالت «جورجیا» متعهد شده است که در صورتیکه در انتخابات آتی کنگره، جمهوری‌خواهان کنترل کنگره را از دموکرات‌ها بازپس گیرند، حتی یک پنی هم از سوی آمریکا به اوکراین کمک نخواهد شد.

وبگاه هیل در این خصوص گزارش کرد، تیلور در گردهمایی هواداران ترامپ در «سیوکس سیتی» ایالت آیووا با انتقاد از سیاست دموکرات‌ها در قبال اوکراین گفت: «تنها مرزی که آن‌ها به آن اهمیت می‌دهند، اوکراین و نه مرز جنوبی آمریکا است. تحت حکومت جمهوری‌خواهان، دیگر حتی یک پنی هم به اوکراین نخواهد رفت. کشور ما در اولویت قرار می‌گیرد».

«کوین مک کارتی» رهبر اقلیت جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در اظهارنظری مشابه ماه گذشته گفت که اگر جمهوری‌خواهان کنترل مجلس نمایندگان آمریکا را در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره بازپس‌گیرند، بودجه اوکراین را متوقف خواهند کرد.

مک کارتی در ماه اکتبر در این خصوص گفت: «اوکراین اهمیت دارد اما در عین حال نمی‌تواند تنها چیز باشد و نمی‌تواند چک سفید امضا باشد».

اظهارات مک کارتی با واکنش شدید دموکرات‌ها و حتی برخی از جمهوری‌خواهان مواجه شد و به نظر می‌رسد که رهبر اقلیت جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا با «میچ مک کانل» رهبر اقلیت جمهوری‌خواهان سنا که حامی سرسخت کمک به اوکراین است، اختلاف نظر دارد.

اظهارات این نماینده جمهوری‌خواه در حالی مطرح می‌شود که دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور دموکرات ایالات متحده آمریکا از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در اسفند ماه گذشته، با عرضه کمک‌های نظامی به کی‌یف، به آتش ناآرامی‌ها در اوکراین دامن زده است.

دیدار مشاور امنیت ملی آمریکا با رئیس جمهور اوکراین
۱۴۰۱/۰۸/۱۳ - ۲۳:۱۶

در دیدار جیک سالیوان مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین حمایت واشنگتن از کی‌یف مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش تارنمای رسمی ریاست جمهوری اوکراین، در این دیدار که جمعه صورت گرفت، دو طرف در مورد حمایت بیشتر از اوکراین از سوی ایالات متحده برای دفاع و آزادسازی خاک این کشور، افزایش توانمندی‌های اوکراین برای حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی، حمایت مالی و مسائل بشردوستانه، تقویت تحریم‌ها علیه روسیه و تحکیم حمایت بین‌المللی از اوکراین گفت و گو کردند.

این گزارش حاکی است، در دیدار سالیوان با آندری یرماک رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین نیز همکاری میان دو کشور و تداوم حمایت واشنگتن از کی‌یف برابر روسیه مورد بررسی قرار گرفت.

یرماک در این دیدار گفت، حضور سالیوان در کی‌یف پیام بسیار مهمی در مورد حمایت آمریکا از اوکراین است. به ویژه این که این پیام در زمانی داده می‌شود که اوکراین به طور دائم با موشک‌ها و پهپادها مورد حمله قرار می‌گیرد.

یرماک اضافه کرد، برای ما غیرممکن بود که نه تنها به مدت هشت ماه از کشور خود دفاع کنیم، بلکه حتی پیش برویم و سرزمین‌ خود را آزاد کنیم.

دفتر ریاست جمهوری اوکراین همچنین اعلام کرد، هیات آمریکایی در نشستی با حضور معاونان دفتر رئیس جمهور اوکراین، کریلو بودانوف رئیس اداره اطلاعات وزارت دفاع اوکراین،الکساندر کوباکوف وزیر زیرساخت های اوکراین، آلمان گالوشنکو وزیر انرژی اوکراین و رستم اومروف رئیس صندوق املاک دولتی، والری زالوژنی فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین و نمایندگان فرماندهی عالی نظامی اوکراین در جریان وضعیت جبهه و نیازهای کلیدی ارتش اوکراین به ویژه در مورد حفاظت از حریم هوایی قرار گرفت.

سالیوان همچنین درباره پیامد حملات موشکی روسیه به تأسیسات زیرساختی حیاتی در اوکراین با مقامات این کشور رایزنی کرد. نتایج و چشم انداز "ابتکار غلات" نیز در این دیدار مورد بررسی و تحلیل طرفین قرار گرفت.

 

بلینکن: ایران را به دلیل حمایت نظامی از روسیه تحریم می‌کنیم
۱۴۰۱/۰۸/۱۳ - ۲۱:۴۹

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه گفت که واشنگتن به ادامه کمک‌های نظامی به اوکراین از جمله سامانه‌های پدافند هوایی ادامه خواهد داد.

وی در ادامه گفت: «گروه هفت، کمک امنیتی خود به اوکراین را در زمینه حمایت شبکه انرژی این کشور از حملات متمرکز خواهد کرد».

وزیر خارجه آمریکا از سازمان ملل و ترکیه برای احیای مجدد توافق انتقال غلات اوکراین قدردانی کرد.

بلینکن بار دیگر با متهم کردن روسیه به استفاده از غذا به عنوان سلاح گفت که روسیه باید استفاده از غذا را به عنوان ابزاری برای چانه زنی متوقف کند.

وزیر خارجه آمریکا بار دیگر ادعای کمک تسلیحاتی ایران به روسیه را تکرار کرده و گفت تحریم‌های بیشتری علیه ایران به دلیل حمایت نظامی از روسیه اعمال خواهیم کرد.

ارسال تانک T-72‌به اوکراین توسط آمریکا
۱۴۰۱/۰۸/۱۳ - ۲۰:۵۵

وزارت دفاع آمریکا از کمک 400 میلیون دلاری این کشور به اوکراین خبر داد.

بر اساس اعلام وزارت دفاع آمریکا، طی بسته کمک‌های جدید، 45 تانک T-72‌به اوکراین داده خواهد شد.

همچنین در بسته کمک‌های جدید، پهپادهای فونیکس و سامانه پدافند هوایی هاوک نیز قرار دارد.

چند روز پیش بود که وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده بود که فراهم کردن پدافند هوایی برای اوکراین همچنان اولویت نخست آمریکا به شمار می‌آید.

بر اساس اعلام پنتاگون، واشنگتن به زودی دو سامانه دفاع هوایی نایسامز به اوکراین ارسال خواهد کرد.

وزارت دفاع آمریکا همچنین مدعی شد که نشانه‌هایی وجود دارد که ایرانی‌ها در شبه جزیره کریمه برای حمایت از عملیات روسیه در خصوص پهپادها حضور دارند.

آلمان: برنامه طولانی مدتی برای کمک به اوکراین داریم
۱۴۰۱/۰۸/۱۳ - ۲۰:۱۲

«آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان روز جمعه گفت زمانی که به دموکراسی حمله می‌شود باید با هر چه که در اختیار داریم از آن دفاع کنیم.

وی که پس از نشست گروه هفت در آلمان صحبت می‌کرد، گفت: «گروه هفت بهترین راه رساندن کمک‌ها و تسلیحات به اوکراین را مورد بررسی قرار دادند».

وزیر خارجه آلمان مدعی شد که روسیه به دنبال پیچیده کردن اوضاع است اما برلین در فصل زمستان در کنار اوکراین باقی می‌ماند.

بائربوک در ادامه سخنانش پس از نشست گروه هفت گفت: «برنامه‌های طولانی مدتی برای کمک به اوکراین داریم».

نشست وزیران گروه هفت روز جمعه در غرب آلمان به کار خود پایان داد. این مقامات پس از پایان نشست خود در بخش‌هایی از بیانیه خود به تکرار ادعاها علیه ایران پرداخته‌اند.

اعضای گروه ۷ در این بیانیه ایران را به استفاده نامتناسب از زور علیه «معترضان» متهم کرده‌‌اند. آنها همچنین ادعا کرده‌اند که ایران بایستی به تعهداتش ذیل قوانین بین‌المللی پایبند باشد.

اعضای گروه ۷ درباره تایوان هم گفته‌اند: «بار دیگر بر اهمیت صلح و ثبات در تنگه تایوان تاکید کرده و خواستار راه حل مسالمت‌آمیز برای بحران هستیم».

گروه هفت در بیانیه خود اظهارات مقامات روسیه درباره آمادگی اوکراین برای استفاده از بمب کثیف (رادیو اکتیوی) را رد کردند.

گروه هفت در این بیانیه بار دیگر مدعی شد که اجازه نخواهد داد که ایران به توسعه سلاح هسته‌ای بپردازد، ادعایی که ایران بارها تاکید کرده که هیچگاه به دنبال سلاح هسته‌ای نیست و برنامه صلح آمیز تهران تنها با مقاصد صلح آمیز پیگیری می‌شود.

وزیران خارجه گروه هفت مدعی شدند: «با وجود مذاکرات فشرده درباره بازگشت به توافق هسته‌ای، ایران تصمیمات لازم را اتخاذ نکرده است».

پوتین: غرب دنبال نابودی روسیه است
۱۴۰۱/۰۸/۱۳ - ۱۹:۲۱

رئیس‌جمهوری روسیه با اشاره به تبدیل شدن اوکراین به حیاط خلوت غرب بعد از تجزیه اتحاد جماهیر شوروی سابق، گفت: غرب با تحمیل ارزش‌های دروغین و تحریف تاریخ دنبال نابودی ماست.

به گزارش خبرگزاری روسی تاس، ولادیمیر پوتین روز جمعه در دیدار با جمعی از مورخان و شخصیت های مذهبی روسیه خاطرنشان کرد: تحمیل ارزش های دروغین به مردم اوکراین توسط غرب، متاسفانه منجر به نفرت آنها از روسیه و محروم شدن آنها از تاریخ واقعیشان شد.

وی تصریح کرد: اوکراین بعد از تجزیه اتحاد جماهیر شوروی، محل دخالت کشورهای غربی در امور داخلی این کشور شد و آنها همین برنامه را برای روسیه هم داشتند اما موفق نشدند.

رئیس جمهوری روسیه گفت: غرب دنبال از بین بردن ریشه های مردم روسیه، با تحریف تاریخ آنهاست اما این تلاش ها محکوم به شکست هستند.

پوتین، تاریخ روسیه را مبنای هویت ملی و شکوه و عظمت مردم روس اعلام کرد.

حمایت چین از مذاکرات صلح برای پایان دادن به جنگ اوکراین
۱۴۰۱/۰۸/۱۳ - ۱۸:۰۵

رئیس‌جمهوری چین از مذاکرات آلمان و اروپا برای پایان دادن به جنگ اوکراین حمایت و طرفین این درگیری را به عقلانیت و خویشتنداری دعوت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه چین روز جمعه اعلام کرد: شی جین پینگ رئیس جمهوری این کشور در مذاکرات با اولاف شولتس صدراعظم آلمان، از اروپا و جامعه بین الملل خواست تا برای حل بحران اوکراین تلاش کنند.

در بیانیه وزارت خارجه چین آمده است: شی جین پینگ از ایفای نقش آلمان و اروپا برای ایجاد یک ساختار امنیتی پایدار، موثر و متوازن در اروپا حمایت کرد.

وزارت خارجه چین از تاکید رئیس جمهوری این کشور بر عقلانیت و خویشتنداری دو طرف جنگ اوکراین خبر داد.

به گزارش تلویزیون مرکزی چین، شی جین پینگ روز جمعه در دیدار با شولتس خاطرنشان کرد: سفر شولتس به پکن، درک مشترک و اعتماد بین دو طرف را تقویت خواهد کرد و به تعمیق همکاری ها در همه حوزه ها خواهد انجامید.

وی افزود: شرایط بین المللی بسیار پیچیده و متلاطم است و در این شرایط، همکاری چین و آلمان به عنوان دو قدرت تاثیرگذار برای تقویت صلح و توسعه در جهان ضروری است.

شولتس به همراه یک هیات تجاری آلمان برای دیداری یک روزه از چین، صبح جمعه وارد پکن شد. این اولین دیدار یک عضو گروه هفت کشور صنعتی جهان از چین، از زمان شیوع کرونا در سه سال گذشته است.

پوتین: تمامی غیرنظامیان منطقه خرسون تخلیه شوند
۱۴۰۱/۰۸/۱۳ - ۱۷:۳۲

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز جمعه خواستار خروج غیرنظامیان از منطقه خرسون شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پوتین اعلام کرد با توجه به افزایش درگیری‌ها در منطقه خرسون که ماه گذشته از اوکراین به روسیه الحاق شده است، غیرنظامیان این منطقه باید تخلیه شوند.

رئیس جمهور روسیه در دیدار با فعالان سیاسی حامی دولت گفت: «اکنون کسانی که در خرسون زندگی می‌کنند باید از این منطقه که تحت خطرناک‌ترین فعالیت‌های نظامی قرار گرفته تخلیه شوند زیرا غیرنظامیان نباید متحمل عذاب شوند».

او همچنین اعلام کرد، طی بسیج عمومی که پیشتر در روسیه اعلام شده بود، بیش از ۳۱۰ هزار نفر به نیروهای نظامی برای جنگ در اوکراین ملحق شده‌اند.

پوتین با اشاره به اینکه شهر «ماریوپل» یکی از شهرهای تاریخی روسیه محسوب می‌شود گفت، بازسازی این شهر و شهرهای منطقه دونباس باید در دستورکار قرار گیرد.

رئیس جمهور روسیه افزود، مقامات این کشور در تلاش هستند اطمینان پیدا کنند که حقوق پناهجویان اوکراینی به‌طور کامل رعایت شود و دریافت شهروندی روسیه برای آن‌ها تسهیل گردد.

نیروهای اوکراینی با دریافت حمایت مالی و نظامی از کشورهای غربی در تلاش هستند منطقه خرسون را که از طریق همه‌پرسی به روسیه ملحق شده است، پس بگیرند.

«ولودیمیر زلنسکی» اعلام کرده تا زمان پس گرفتن تمام مناطق از دست رفته در جنگ با روسیه، با مقامات مسکو مذاکره‌ای انجام نخواهد شد.

او همچنین روز گذشته اعلام کرد اگر پوتین در نشست پیش روی گروه بیست حضور یابد، در این نشست شرکت نخواهد کرد.

زیان بی سابقه یک شرکت آلمانی از قطع گاز روسیه
۱۴۰۱/۰۸/۱۳ - ۱۷:۳۲

شرکت واردات گاز طبیعی آلمان "یونیپر" اعلام کرد که طی ۹ ماهه نخست سال جاری متحمل زیان خالص به مبلغ ۴۰ میلیارد یورو (۳۹.۳ میلیارد دلار) شده که در میان شرکت های آلمانی بی سابقه است.

به گزارش خبرگزاری رویترز؛ این زیان نشانگر تاثیر تصمیم روسیه بر قطع عرضه ۱۰ ساله گاز به اروپا و به ویژه آلمان بر بخش انرژی این قاره است که بحران یونیپر، بزرگ ترین آن است.

سهام یونیپر از آغاز سال جای ۹۳ درصد ارزش خود را ازدست داده و ارزش بازار آن از ۱۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو در ژانویه به یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون یورو کاهش یافته است.

میزان زیان روزانه یونیپر در تابستان که بهای گاز جهش کرده بود، بیش از ۱۰۰ میلیون یورو بود که در پایان اکتبر به کمتر از ۱۰ میلیون یورو کاهش یافته است.

یونیپر تهدید به اقدام حقوقی علیه گازپروم تامین کننده اصلی گاز خود و طرح دادخواستی در دادگاه داوری سوئدی را برای درخواست میلیاردها یورو غرامت بررسی می کند.

مدودف: درگیر جنگی مقدس با ابلیس هستیم
۱۴۰۱/۰۸/۱۳ - ۱۷:۲۵

دمیتری مدودوف رئیس جمهوری پیشین روسیه روز جمعه در پیامی به مناسبت روز یکپارچگی ملی، با اشاره به جنگ اوکراین به عنوان نزاعی مقدس با شیطان، هشدار داد که مسکو همه دشمنانش را درون آتش ابدی دوزخ خواهد افکند.

به گزارش خبرگزاری رویترز؛ مدودوف که از ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ سمت رئیس جمهوری کشورش را برعهده داشته و اکنون معاون شورای امنیت ملی روسیه است، افزود: مسکو در اوکراین با "معتادان نازی دیوانه و پستی" نبرد می کند که از حمایت غربیان بسیار پلشت، برخوردار هستند.

ولادیمر پوتین رئیس جمهوری روسیه بارها گفته است که حکومت اوکراین در دست فاشیست هایی است که روس زبانان این کشور را اذیت و آزار می کنند.

به گفته مدودوف؛ وظیفه سرزمین پدری (روسیه) متوقف کردن حاکم بزرگ دوزخ با هر نامی مانند شیطان یا ابلیس است و روسیه از انواع جنگ افزار دارای توانایی فرستادن همه دشمنانش به دوزخ آتشین، برخوردار است.

هشدار روسیه به انگلیس درباره دخالت در جنگ اوکراین

دیپلمات ارشد روسیه با اشاره به نقش انگلیس در حمله به کشتی‌های جنگی این کشور در دریای سیاه، هشدار داد که دخالت عمیق لندن در جنگ اوکراین، اوضاع را پیچیده و خطرناک می‌کند.

 آندری کلین سفیر روسیه در انگلیس مدعی شد کشورش مدارکی دال بر دست داشتن نیروهای ویژه انگلیس در حمله هواپیماهای بدون سرنشین اوکراینی به ناوگان روسیه در دریای سیاه در کریمه دارد و "شواهد" آن را به سفیر انگلیس تحویل داده است.

وی در این باره گفت: "ما کاملاً از مشارکت نیروهای انگلیسی در آموزش، آماده سازی و اجرای خشونت علیه زیرساخت ها و ناوگان روسیه در دریای سیاه اطلاع داریم." سفیر روسیه افزود که اسناد در مورد حمله به ناوگان روسیه در دریای سیاه تحت هدایت و رهبری متخصصان نیروی دریایی انگلیس به سفیر این کشور تحویل شده و محتوای آن به زودی علنی خواهد شد.

کلین بر همین اساس رفتار انگلیس را خطرناک توصیف کرد و هشدار داد که تداوم آن می‌تواند «اوضاع را تشدید کند و ما را به نقطه‌ای برساند که به‌نظرم بدون بازگشت خواهد بود.»

وی با تاکید بر اینکه «باید از تشدید اوضاع جلوگیری شود» هشدار داد: انگلیس بیش از حد در جنگ عمیق شده و این بدین معناست که اوضاع در حال تبدیل شدن به یک وضع خیلی خیلی خطرناک است.

دولت انگلیس ادعای روسیه درباره مشارکت در دریای سیاه را رد کرده و مدعی شده که این اظهارات برای منحرف کردن تمرکز از شکست های نظامی روسیه در اوکراین طراحی شده است. یک سخنگوی دولت انگلیس در این زمینه گفت:‌ «در روزهای اخیر، روسیه طیفی از اتهامات را علیه انگلیس مطرح کرده است که به وضوح برای منحرف کردن توجه از تهاجم غیرقانونی روسیه به اوکراین، تلفات روسیه در میدان جنگ و بمباران جمعیت غیرنظامی و زیرساخت‌های انرژی بدون توجه به این موضوع طراحی شده است. ما قصد نداریم درباره این اتهامات توضیحی بدهیم و بر کسی پوشیده نیست که بریتانیا رهبری عمومی در حمایت از اوکراین را بر عهده گرفته است.

درباره احتمال استفاده مسکو از سلاح هسته‌ای در جنگ اوکراین، سفیر این کشور تصریح کرد: "در جنگ هسته‌ای نمی‌توان پیروز شد و هرگز نباید به این شیوه جنگید. ما به این مساله بشدت پایبند هستیم." وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد مسکو از یک سلاح هسته ای تاکتیکی در جنگ استفاده کند، پاسخ داد: نه.

مخالفت ترکیه با عضویت فنلاند و سوئد در ناتو

علی‌رغم درخواست علنی «سانا مارین» نخست‌وزیر فنلاند از ترکیه برای موافقت با درخواست این کشور و سوئد جهت پیوستن به «سازمان پیمان آتلانتیک شمالی» (ناتو)، آنکارا اما همچنان به مخالفت ادامه می‌دهد.

«مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه شامگاه پنجشنبه گفت فنلاند و سوئد هنوز تمام شروط مطرح‌شده از سوی آنکارا برای عضویت در ناتو را برآورده نکرده‌اند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، چاووش اوغلو طی نشست خبری با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در استانبول توضیح داد: «ما شاهد برخی گام‌های مثبت به‌ویژه لغو تحریم‌های تسلیحاتی و تغییرات در قوانین هستیم. اما این تحقق همه شروط نیست».

وی با بیان اینکه آنکارا از استکهلم و هلسینکی انتظار گام‌های پایداری دارد، اظهار داشت: «هیچ مشکلی با فنلاند نداریم. دبیرکل ناتو و این کشورها خواهان ورود مشترک به ائتلاف هستند، ولی آنها در روند [تحقق شروط ما] یکسان نیستند. ما امیدواریم که مذاکرات به نتیجه مثبت برسد».

این در حالی است که روز سه‌شنبه نخست‌وزیر فنلاند از ترکیه و مجارستان خواسته بود که هرچه سریعتر با درخواست سوئد و فنلاند برای پیوستن به ائتلاف نظامی ناتو موافقت کنند.

دولت‌های ترکیه و مجارستان تنها کشورهای باقیمانده در ائتلاف ناتو هستند که به‌دلایل محقق نشدن شروط‌شان، هنوز با درخواست عضویت فنلاند و سوئد در ناتو موافقت نکرده‌اند.

به نوشته رویترز، کشورهای فنلاند و سوئد هفته قبل در اقدامی برای نشان‌دادن جبهه واحد به ترکیه، تاکید کردند که هر دو باید همزمان به عضویت ناتو دربیایند.

سرنگون شدن پهپاد جاسوسی اوکراین توسط بلاروس

منابع خبری از سرنگون شدن یک پهپاد جاسوسی اوکراینی توسط پدافند بلاروس خبر دادند.

وبگاه «یوکرینسا پراودا» به نقل از منابع بلاروسی روز جمعه گزارش داد که مرزبانان بلاروس لاشه یک فروند پهپاد اوکراینی را یافته‌اند. این پهپاد روز چهارشنبه در استان «گومل» توسط پدافنتد بلاروس سرنگون شد. گفته می‌شود این پهپاد حین ماموریت جمع‌آوری اطلاعات در مرز بود.

بلاروس اعلام کرده که این حادثه در یک کیلومتری مرز بلاروس و اوکراین رخ داده است. در نتیجه تجزیه و تحلیل کارت حافظه این پهپاد، پرتاب این پرنده از خاک اوکراین تایید ومشخص شده که این پهپاد توسط یگان‌های شبه نظامی اوکراین در مرز بلاروس استفاده شده است.

محتوای عکس‌ها و ویدئوهای کشف شده نشان می‌دهد که این پهپاد مجهز به سیستم دید مادون قرمز بوده است.

این گزارش حاکیست، ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین به بهانه احتمال حمله زمینی دوباره روسیه از محور بلاروس یا از طریق کمک مینسک، مواضع نظامی خود در شمال این کشور را تقویت کرد.

رسانه‌های اوکراینی از اعزام نیروهای این کشور به مناطق شمالی و هم‌مرز با بلاروس، در جدیدترین نمایش با هدف تحریک افکار عمومی و ترغیب متحدان غربی برای ارسال تسلیحات بیشتر خبر دادند.

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین در بیانیه‌ای مدعی شد که تقویت مواضع نظامی در مناطق شمالی این کشور، به بهانه احتمال حمله زمینی دوباره روسیه از محور بلاروس یا از طریق کمک این کشور است.

وزارت دفاع بلاروس در روزهای اخیر تمرینات با مهمات واقعی و پرتاب موشک‌های هدایت شونده ضد هوایی را به عنوان بخشی از رزمایش مشترک خود با نیروهای روسیه انجام داد. وزارت دفاع بلاروس اعلام کرده است که نیروهای روسیه برای تشکیل یک گروه منطقه‌ای جدید در این کشور مستقر خواهند شد.

بلاروس متحد نزدیک روسیه است که از حمله روسیه مسکو به اوکراین حمایت‌های لجستیکی و سیاسی کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
پارس نماد- صفحه خبر
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۳۳
انتشار یافته: ۴۳
ابلیس که خود پوتین است عوضی گرفتی دادا
پوتین و روسیه در گِل اوکراین گرفتار شدند

و حالا دنبال بهانه از انگلیس میگردند

مثال اینکه : زمین کج بود والا ما رقاص خوبی بودیم !!!!
زنده باد مدودف
جنگ مقدس !! آدم کشی و ویرانی کجاش مقدسه؟ اینکه وحشی گری است.
مدودف باز تو ودکا خوردی؟
ابلیس اصلی خودت هستی...روسیه رسوای جهان و تاریخ...
ابلیس بزرگ نابود شدنی است.
روسیه باید بمب شیطان ۲ را بر روی انگلیس بیندازد
تا ابلیس از روی زمین محو شود
انشالله که روسیه انگلیس را نابود کند
ابلیس هم تو هستی هم اون آمریکا که اجازه داد تو و پوتین پادشاه و صدراعظم روسیه بشید ابلیس کسانی هستند که ملت ها را ویران میکنند ابلیس کسانی هستند که آتش بیار معرکه میشند اوکراین را ویران کردید...ف تو روی جد آباد شما ابر قدرت ها که از ویرانی کشور ها درآمد زایی میکنید تو و پوتین ابلیس هستید در کنار بایدن و زلنسکی شما ها رنج مردم را درک نمیکنید هشت میلیون اوکراینی آواره شدند صد ها هزار سرباز ارتش اوکراین و روسیه کشته شدند هزاران لژیون خارجی هر دو طرف کشته شدند کبود غلات آفریقا و خاورمیانه ابلیس شما ها هستید لطفاً چاپ کنید از طرف یک عامی
باید در این جنگ مقدس ما هم وارد شویم.
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
بفرمایید وارد شوید، فقط از جیب خودتون مایه بگذارید
عجب !!!!!

جالبه افکار عمومی مردم دنیا و به ویژه ایران تصور می کنند خود ابلیس پوتینه اما مدودوف فرافکنی می کنه هیچوقت این روسیه اینقدر خوار و ذلیل نشده بود . تجاوز روسیه به اوکراین نشان داد روسیه یک قدرت نظامی نیست از نظر اقتصادی هم که هیچ محلی از اعراب ندارد قدرت صنعتی هم نیست
پوتین خود خود شیطان است
شک نکنید
پوتین از خجالت و سرسکستگی حرف بی ربط و مفت گو شده،9ماه داری میجنگی اینهمه از مردم بی گناه و سربازان هردو کشور روسیه و اوکراین رو کشتی. اینهمه بی خانمان و مردم و خانوادهاشون رو داغدار مردی ،اینهمه ضرر ل کل اقتصاد مردم دنیا ،بابا هرکس غیرت تو رو داشت از خجالت و سربزیری و اشتباهش خودش دارمیکشید،پوست روت چیه؟
در حال حاضر شیطان و ابلیس اعظم دنیا، عالیجناب پوتین است.
روسیه،تقدس،
این جنگ خیر و شر است اوکراین قصد حمله وحشیانه به روسیه داشت که با هوشمندی روسیه مواجه شد، ایران هم به عنوان ابر قدرت جدید باید حمله مستقیم رو تحت عنوان گام دوم عملیات ویژه انجام بده.
آمریکا شیطان بزرگ
از روس ابلیس تر مگه داریم؟؟؟؟
قراربود یک هفته ای اوکراین را متصرف بشی ،چطور شدکه ابلیس ازآب دراومدن
خودتون به اوکراین حمله کردین حالا بهش تقدس میدی؟
مدودف تو خود شیطانی
این مدودف بی شخصیت و بی وجود مثل عروسک کوکی پوتین هر چندوقت یکبار مزخرف میگه جنگ مقدس ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
زنده باد عالیجناب پوتین که آمریکا رو بی آبرو کرد. هنوز کسی هست قدرت پوتین و ایران و چین رو نادیده بگیره. سه ابر قدرت جدید
ابلیس رییست هست خدا زده
لعنت بر پوتین و مددوف
رفیق پوتین نابود کردن راه آهن سراسر ی اوکراین در جبهه جنگ اثر مستقیم دارد تجهیز و انتقال افراد کند می شود پل های راه آهن را بزن تمام راه آهن را ویران کن انتقال سلاح از غرب بسیار مشکل می شود درست بجنگ،،،، این وو به پوتین بفرستید،
دیکتاتور کوتوله
همین مونده یکی مثل روسیه جنگی که خودش شروع کرده رو مقدس جلوه بده.
پوتین نامرد
انگلیس و به ویزه آمریکا برای آن که از شرارت و جنگ افروزی در جای جای جهان دست بکشند ، باید بفهمند که دریا و اقیانوس دیگر نمی تواند آنان را در امان نگه دارد و شعله جنگ هایی که بر می افروزند دامن آنان را هم خواهد گرفت . کشتی های تجاری با پرچم کشورهای دیگر هم می توانند و به سواحل شان نزدیک شوند و بمب کثیف بر سرشان بریزند ،( بمب می توانند بر کف کشتی تجاری و حتا بدون اطلاع ناخدای کشتی نصب شود و از راه دور کنترل شود . )
بابا این مدودف از فرط نوشیدن ودکا عقلش زایل شده. .... انقدر حرفهاشو جدی نگیرید
ابلیس که شما هستید
اونایی که تو شیپور حمایت از اوکراین میدمیدن تحویل بگیرن، اینم از اوکراین جانتون که رئیس جمهور یهودیش حتی حاضر نیست صحبت های ما رو بشنوه و بخاطر این ادعا که معلوم نیست راست یا دروغه ایران رو تهدید میکنه!

خب دیگه مشخصه برای کشوری مثل اوکراین که متحد غربه و درگیر جنگی شده که ۹۰ درصد زیر ساختاش رو از بین برده و به عبارتی آب از سرش گذشته فرقی نمیکنه که آب از روی سرش ی وجب گذشته باشه یا دو وجب یا اینکه با ی کشور بجنگه یا پای ی کشور دیگه رو هم به منجلاب خودش باز کنه. بنابراین از اوکراین و متحدانش بعید نیست بخوان بواسطه اوکراین اقدامات خرابکارانه ای علیه ایران انجام بدن و پای ایران رو بزور وارد جنگ کنن تا همونطور که روسیه رو اذیت میکنن ایران رو هم تضعیف کنن؛ دولت و نظام خیلی باید حواسش به این چیزا باشه.
ابلیس خود‌پوتین است
"مدودف: درگیر جنگی مقدس با ابلیس هستیم" من تعجب می کنم یک فرد کمونیست مگر اعتقادی به وجود ابلیس دارد که حرف از ابلیس می زند، واقعاً که مردم را دارند بازی می دهند.
هیچچچچچچچچ جنگی مقدس نیست.
مدودف توخود ابلیسیه
ابلیس اعظم روسیه است
چقدر هم نقش فرشته به پوتین جنایتکار میاد مددوف جون
تعجب میکنم آمریکا با چه رویی مکررا مدعی تحریم ایران است فکر میکنم کم مونده دستشویی رفتن ایرانیان را هم تحریم کند
ابلیس در دنیا خیلی داریم ولی تا دنیا دناست و شیطان اصلی و ابلیس ۵۲ سر از هم نپاشه مطمعن باشید خبری از ارامش در دنیا نیست فقط کافیا اون ابلیسی که همه کشورهای دنیا را مثل عراق و افغانستان و لیبی و سوریه میخواد همه کشورای کوچیک و بزرگ دنیا را اینطوری کنه اگه این ابلیس ازهم پاشید همه چی برای همه مردمان دنیا مهیا خواهد شد ،
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # دولت چهاردهم