در جلسه وزیر کشور با نمایندگان مجلس چه گذشت؟

سخنگوی کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها از حضور وزیر کشور در نشست این کمیسیون و پاسخگویی به سوالات تعدادی از نمایندگان و همچنین ارائه گزارش عملکردی وزیر دادگستری به اعضای کمیسیون خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۸۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸ 02 November 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، علی حدادی ضمن تشریح جلسه روز گذشته امورداخلی کشور و شوراها، بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون وزیر دادگستری حضور یافت و گزارشی از عملکرد این وزارتخانه به اعضای کمیسیون ارایه کرد. همچنین در این نشست مطالبی پیرامون عملکرد سازمان تعزیرات حکومتی مورد بحث قرار گرفت.

وی در ادامه اظهار کرد: در ادامه نشست کمیسیون سوالات تعدادی از نمایندگان از وزیر کشور مورد رسیدگی قرار گرفت. سوالاتی مانند چگونگی ساختار نظارتی وزارت کشور بر عملکرد استانداری ها، اقدامات ستاد بحران در مدیریت سیل سال ۱۴۰۰، وضعیت کولبران در غرب کشور، تبدیل بخش به شهرستان، سازماندهی اتباع غیر ایرانی و چرایی کاهش سهمیه سوخت کامیون ها از سوی نمایندگان طرح شد و مقرر گردید نمایندگان وزارتخانه های راه و شهرسازی، نفت و کشور در نشستی مشترک با اعضای کمیسیون راهکارهای حل این مسائل را بررسی کنند.

سخنگوی کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در ادامه تصریح کرد: همچنین در خصوص علت دریافت عوارض غیرقانونی از مردم و کشاورزان از سوی شوراهای اسلامی روستاها سوالی مطرح شد و وزیر به معاون اجرایی خود دستور داد تا موضوع را پیگیری کرده و مانع اخذ غیرقانونی عوارض از مردم در روستا ها شود.در نهایت برخی از نمایندگان از پاسخ های وزیر قانع نشدند و مقرر شد فرصت یک تا دوماهه به وزارتخانه بدهند تا موارد مورد سوال را بررسی کرده و پاسخ لازم را ارائه کند. سپس در خصوص قانع بودن پاسخ سوالات یا ارسال سوالات به صحن مجلس تصمیم گیری خواهد شد.

وی در ادامه تاکید کرد: همچنین در نشست امروز کمیسیون ایرادات شورای نگهبان به دو طرح شفافیت قوای سه گانه و طرح نحوه تشکیل و فعالیت تشکل های صنفی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و برای تصویب نهایی در صحن به هیات رئیسه ارجاع شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار