بازدید 3265
۳

بمب‌افکن‌های B52 آمریکا در استرالیا مستقر می‌شود

رسانه نیوزلندی نوشت، آمریکا در پاسخ به تهدیدهای چین برای حمله (احتمالی) به تایوان، ۶بمب افکن B-۵۲ با قابلیت حمل سلاح اتمی در شمال استرالیا مستقر می‌کند.
کد خبر: ۱۱۴۸۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۲ 01 November 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، نیوزلند هرالد دوشنبه شب افزود، این هواپیماها در پایگاه تیندال در جنوب داروین در شمالی استرالیا مستقر خواهند شد. گفته می شود برد جنگی هواپیماها حدود ۱۴۰۰۰ کیلومتر است و به راحتی به پکن می‌رسند.

اسنادی از آمریکا که توسط رسانه‌های استرالیا به دست آمده نشان می‌دهد که واشنگتن طرح‌های مفصلی را برای «تاسیسات عملیات اسکادران» در یک پایگاه استرالیایی و همچنین یک مرکز تعمیر و نگهداری مجاور طراحی کرده است.

مسئول نیروی هوایی آمریکا به تلویزیون استرالیا گفت: «استقرار بمب افکن‌ها در استرالیا پیامی قوی به دشمنان در مورد توانایی ما در ایجاد نیروی هوایی مرگبار است.»

ژائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین، در واکنش به این موضوع گفت که همکاری دفاعی و امنیتی میان کشورها نباید طرف‌های ثالث را هدف قرار دهد.

وی گفت: «رویه‌های طرف آمریکایی تنش‌ها را در منطقه افزایش داده، صلح و ثبات منطقه‌ای را به‌طور جدی تضعیف کرده و ممکن است یک مسابقه تسلیحاتی در منطقه ایجاد کند.»

دیوید شوبریج، سناتور پارلمان استرالیا، این طرح را «خطرناک» توصیف و آن را محکوم کرد.

وی افزود: «این اقدام، استرالیا را به بخشی از تهدید تسلیحات هسته‌ای جهانی برای موجودیت بشر تبدیل می‌کند و با افزایش تنش‌های نظامی منطقه ما را بی‌ثبات‌تر می‌کند».

اما آنتونی آلبانیز نخست وزیر استرالیا سعی کرد این خبر را کم اهمیت جلوه داده و تایید کرد که استرالیا "گاه به گاه" با آمریکا در ائتلاف‌های دفاعی تعامل می‌کند.

آمریکا در سال جاری چهار فروند B-۵۲ نیز در پایگاه اندرسن خود در گوام، واقع در غرب اقیانوس آرام مستقر کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
شکاری ساده برای پدافندهای ضد هوایی نسل جدید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
به همین خیال باش
سلاح های اتمی سالخورده به انبار همسایه منتقل می شود!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی