بازدید 5479

ایران خودرو هم به شرکت‌های واردکننده پیوست

سخنگوی وزارت صمت با اشاره به اینکه پیش از این اسامی ۷ شرکت به عنوان واردکننده خودرو اعلام شده بود، گفت: با اضافه شدن ۵ شرکت به فهرست واردکنندگان خودرو، تعداد شرکت‌های واردکننده خودرو تا امروز به ۱۲ شرکت رسیده است.
کد خبر: ۱۱۴۸۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۰ 31 October 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، امید قالیباف، درباره واردات خودرو و شرکت‌های واردکننده خودرو بیان داشت: بعد از اینکه آئین‌نامه واردات خودرو ابلاغ و متعاقب آن نام ۷ شرکت برای واردات خودرو اعلام شد این شائبه به‌وجود آمد که شاید وزارت صمت واردات خودرو را در انحصار همین ۷ شرکت قرار داده است.

سخنگوی وزارت صمت بیان داشت: این در حالی است که هیچ محدودیتی برای شرکت‌های متقاضی واردات خودرو وجود ندارد و در صورتی که شرکت متقاضی واردات خودرو شرایط موجود در آئین‌نامه را احراز کند به فهرست شرکت‌های وارد‌کننده خودرو اضافه می‌شود.

وی افزود: براین اساس فعلا اسامی ۵ شرکت دیگر به نام‌های بهمن خودرو، ایران خودرو، معین خودرو، ایرتویا و دیار خودرو که شرایط لازم برای واردات خودرو را بر اساس آئین‌نامه احصا کرده‌اند به فهرست ۷ شرکت واردکننده خودرو که قبلا اسامی آن‌ها اعلام شده بود، اضافه شد.

سخنگوی وزارت صمت افزود: بنابراین فهرست شرکت‌های واردکننده خودرو اکنون به ۱۲ شرکت رسیده است ضمن اینکه این فهرست، همچنان باز است و به محض اینکه شرکت متقاضی واردات خودرو شرایط لازم در آئین‌نامه واردات خودرو را احراز کند به فهرست واردکنندگان خودرو اضافه می‌شود.

قالیباف با بیان اینکه واردات خودرو از بین خودرو‌هایی با برند‌های کره‌ای، ژاپنی و اروپایی انجام می‌شود، گفت: باید بگویم که خودرو‌هایی مانند هیوندا اکسنت، هیوندا‌ای ۱۰، میتسوبیشی میراژ، چانگان سی اس ۳۵، ام جی ۳ و ام جی ۶، سیتروئن ۳ و محصولی از شرکت فولکس واگن (سئات) در زمره مدل خودرو‌هایی است که قرار است به کشور وارد شود که این خودرو‌ها در محدوده قیمت حدود ۱۰ هزار یورو قرار دارند.

به گزارش فارس پیش از این اسامی ۷ شرکت سایپا، پارس خودرو، سایپا - سیتروئن، تجارت بین‌الملل و پشتیبانی کرمان خودرو، خودروسازی فردا، مکث موتور، آرین موتور پویا به عنوان واردکنندگان خودرو اعلام شده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۴
مهم این است که قیمت خودروهای وارداتی در مقایسه با قیمت انها در کشورهای حاشیه خلیج فارس چگونه خواهد بود
پاسخ ها
رحیمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
خدا وکیلی خنده دار ترین موضوع دنیا تو کشور ما داره اتفاق می افته اونم اینه که تولید کننده خودرو که همه دعوای حمایت و عوارض گمرکی و ... اینا سر حمایت از اونه خودش داره خودرو وارد می کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
به بهانه خدمات پس از فروش واردات (گوشت) را به خودروسازان(گربه) دادند اگر مصرف کننده تعهد دهد که خودرو بدون خدمات پس از فروش ولی از واردکننده ازاد بخواهد آیا امکان پذیر است یا واردات را به انها داده اید تا زیانی که به دروغ و غلط و فاکتور سازی ادعا می کنند را جبران کنند
خخخخخخخ
مونتاژ کننده وارد کننده میشود
بعد بخاطر محصولات خودش چنان قیمتی روی خودرو میگذارد که برق از کله مون بپره
بله
باز یک سفره ای پهن شد و یه عده مفت خور دورش جمع شدن
ایران خودرو و دیگر خودروسازها اگه عرضه دارن چرا صادرات نمیکنن؟؟؟؟؟
همه چیز شده طنز و فکاهی ومسخره بازی. مثل این میمونه که کمپانی بنز و بی ام وی برن تو کار واردات خودرو به آلمان. مسخره نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
قرار بود واردات بشه تا این دو خودروساز پیشرفت کنند
نمیشه بخوربخوری باشه اما ایرانخودرو نباشه!
فکر خوبیه. شما که خودروساز نیستید ! حداکثر خودرو مونتاژ کن هستید! پس چه بهتر بجای مونتاژ خودروهای منسوخ ، خودروهای روز مونتاژ کنید.فقط به شرکت کروز اجازه ی واردات قطعه ندهید !!
چانگان و...چینی هست باز به مردم کلک زدید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
کلا هر سفره ای در این کشور پهن شد ایران خودرو و سایپا باید دو طرف اش بشینن
تادیروز می گفتند واردات خودروباعث بیکاری کارگران میشه ولی حالا چون خود شرکت های خودرو سازی وارد کننده هستند صدایی در نمیاد
قرار بود واردات خودرو رقیبی برای این دوخودرو ساز محتکر و گران فروش باشه!
پس چی شد؟
با یک چرخش و نرمش قهرمانانه بازی به نفع اونها شد؟
جالبه شرکتهایی که خود باید خودرو بسازند و تولیدات داخل را رونق ببخشند مجوز واردات گرفته اند. مسخره است نه؟؟؟
پس انحصار سر جاش باقیه
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی