بازدید 3123

باند گوشی قاپ های خشن متلاشی شد

کد خبر: ۱۱۴۷۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۴ 29 October 2022

باند گوشی قاپ های سابقه دار مشهد در حالی متلاشی شد که تاکنون تعدادی از شهروندان آنان را شناسایی کرده اند.

به گزارش خراسان، ساعت 19 سوم آبان مرد جوانی در اطراف میدان معراج مشهد در حال گفت وگوی تلفنی بود که دو جوان موتورسوار بر خلاف جهت حرکت خودروها به وی نزدیک شدند و در یک لحظه ترک نشین موتورسیکلت گوشی مرد جوان را ربود و راکب آن نیز گاز موتورسیکلت را فشرد.

تعدادی از رهگذران و کاسبان محل با دیدن این صحنه سرقت، فریادزنان، به تعقیب دزدان موتورسوار پرداختند و از دیگر رانندگان و عابران می خواستند تا گوشی قاپ ها را متوقف کنند اما راکب همچنان بر سرعت موتورسیکلت می افزود که ناگهان هنگام ویراژ از لابه لای خودروها، مقابل یک دستگاه پژو 206 قرار گرفت و با از دست دادن کنترل موتورسیکلت به شدت با خودروی مذکور برخورد کرد و هر دو نفر نقش بر زمین شدند.

در این گیرودار بود که حدود 30 نفر از شهروندان در حالی اطراف این صحنه تصادف را به محاصره درآوردند که سرنشین موتورسیکلت بلافاصله از محل گریخت و درون کوچه پس کوچه های بولوار توس ناپدید شد اما مردم از فرار جوان 28 ساله ای به نام «خسرو» جلوگیری کردند و ماجرا را به پلیس 110 اطلاع دادند.

طولی نکشید که نیروهای گشت نامحسوس کلانتری معراج بی درنگ عازم میدان معراج شدند و در حالی دست بندهای قانون را بر دستان گوشی قاپ موتورسوار حلقه زدند که مشخص شد آن ها برای آن که شناسایی نشوند چهره خود را با شال پوشانده بودند. در بازرسی ماموران انتظامی از محل ،یک دستگاه گوشی سرقتی متعلق به مرد جوان از زیر خودروی پژو 206 کشف و تحویل وی شد اما خسارت های زیادی نیز به دلیل شدت تصادف به خودرو وارد آمده بود که موضوع با شکایت راننده پژو تحت پیگرد قضایی قرار گرفت.

در همین حال با انتقال متهم 28 ساله به مقر انتظامی، بازجویی های تخصصی از وی با صدور دستوری ویژه از سوی سرگرد امیررضا فعال (رئیس کلانتری معراج) در دایره تجسس آغاز و مشخص شد که وی از دزدان سابقه دار و خطرناکی است که چندی قبل نیز توسط نیروهای کلانتری سپاد دستگیر و با سپردن وثیقه به دادسرا آزاد شده بود.

متهم مذکور که چاره ای جز اعتراف نداشت همدست فراری و سابقه دار خود را «مجید معروف به «خله»» معرفی کرد و گفت: گوشی های سرقتی را به یک مالخر حرفه ای به نام «میلاد» می فروشند و روز گذشته نیز یک دستگاه گوشی سرقتی را به مبلغ یک میلیون تومان به وی فروخته اند. وی در عین حال معترف شد با افراد دیگری نیز در مناطق بولوار بهمن، سپاد، ایثارگران، توس و ... گوشی قاپی های خشن همراه با تهدید را انجام داده اند.

با اعترافات این سارق سابقه دار، بررسی های تخصصی نشان داد که پلیس با یک باند گوشی قاپی خشن روبه رو شده است بنابراین گروه ویژه ای از ماموران به سرپرستی سرگرد «امیرحسین قنبری» (رئیس دایره تجسس) وارد عملیات ضربتی شدند و بی درنگ با مالخر این باند برای فروش یک دستگاه گوشی گران قیمت قرار صوری گذاشتند.

دقایقی بعد «میلاد» (مالخر) در حالی سوار بر یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی وارد کمین نیروهای انتظامی در بولوار بهمن منطقه خواجه ربیع شد که با مشاهده سارق 28 ساله به سمت وی رفت و مبلغ یک میلیون تومان وجه نقد توافق شده را به او داد.

در این هنگام ،افسران دایره تجسس عملیات دستگیری را آغاز کردند اما او به طور ناگهانی گاز موتورسیکلت را فشرد تا از محاصره پلیس بگریزد ولی تعادل خود را از دست داد و موتورسیکلت به درون جوی کنار خیابان سقوط کرد، او قصد داشت با پای پیاده از محل فرار کند که رئیس تجسس کلانتری با چند فن دفاع شخصی او را زمین گیر کرد و بدین ترتیب حلقه های قانون بر دستان این مالخر حرفه ای نیز گره خورد. در بازرسی از زیر موتورسیکلت وی چند دستگاه گوشی تلفن سرقتی به همراه چندین میلیون تومان وجه نقد کشف و ضبط شد و او هم برای ادامه بازجویی ها به کلانتری انتقال یافت.

با توجه به اهمیت ماجرای دزدان سابقه دار، آنان در حالی با دستورات محرمانه قاضی شعبه 602 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد و برای کشف سرقت های دیگر تحویل کارآگاهان پلیس آگاهی شدند که تاکنون 9 تن از مال باختگان از دزدان خشن شکایت کرده اند و تحقیقات برای دستگیری سارق فراری و دیگر متهمان ادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار