بازدید 224506

چرا کشور‌های عربی در برابر ناآرامی‌ها ایران سکوت کرده اند؟! / ایران چه هشداری به عربستان داده است؟

پس از گذشت چهل روز از وقوع ناآرامی‌ها در ایران، شاهد واکنش‌هایی در سطح منطقه‌ای و بین المللی از سوی کشور‌ها و دولت‌های مختلف بودیم؛ از یک سو، آمریکا و کشور‌های غربی تمام قد از ناآرامی‌ها در ایران حمایت و در سوی دیگر، کشور‌هایی مانند روسیه و چین نیز سکوت کرده اند. در این میان، کشور‌های عربی نیز سیاست سکوت را در پیش گرفته اند.
کد خبر: ۱۱۴۷۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶ 28 October 2022

چرا کشورهای عربی در برابر ناآرامی ها ایران سکوت کرده اند!؟/ ایران چه هشداری به عربستان داده است؟

بین الملل تابناک: پس از گذشت چهل روز از وقوع ناآرامی‌ها در ایران، شاهد واکنش‌هایی در سطح منطقه‌ای و بین المللی از سوی کشور‌ها و دولت‌های مختلف بودیم؛ از یک سو، آمریکا و کشور‌های غربی تمام قد از ناآرامی‌ها در ایران حمایت و در سوی دیگر، کشور‌هایی مانند روسیه و چین نیز سکوت کرده اند. در این میان، کشور‌های عربی نیز سیاست سکوت را در پیش گرفته اند.

در رابطه با اینکه چرا کشورهای عربی به ویژه محور ضد ایرانی به سرکردگی عربستان سعودی واکنشی نشان نداده اند، گمانه زنی ها و تحلیل های متفاوتی وجود دارد.

در همین رابطه، «عرفان پژوهنده» کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با تابناک گفت: پس از چند هفته از اعتراضات و اغتشاشاتی که در پی فوت مرحومه مهسا امینی به وجود آمده است، ما شاهد سکوت کشورهای عربی در قبال این تحولات بوده‌ایم. برای فهم چرایی این موضوع، نمی‌توان کشورهای عربی را یک کاسه کرده و در مورد آن توضیح داد.

در این مورد خاص، کشورهای عربی را می‌توان به سه گروه تقسیم‌بندی کرد؛

گروه اول کشورهایی هستند که با ایران روابط حسنه‌ای دارند. مانند: عمان، قطر، یمن، عراق، سوریه، کویت، الجزایر. طبیعتا این کشورها به سبب همین روابط حسنه، سکوت کرده‌اند.

گروه دوم شامل کشورهایی است که هرچند روابط حسنه با جمهوری اسلامی ایران ندارند، روابط خصمانه‌ای هم نداشته و اغلب در قبال مسائل ایران سکوت کرده‌اند. مانند: اردن، مصر، تونس.

اما گروه سوم را کشورهایی تشکیل می‌دهند که روابط تنش‌آلود و بعضا خصمانه‌ای با جمهوری اسلامی ایران داشته و دارند. مانند: عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مراکش.

پژوهنده افزود: در وهله نخست باید گفت که بیشتر این کشورها این احتمال را با درصد بالایی در نظر دارند که جمهوری اسلامی ایران هر قدر هم بر اثر این حوادث تضعیف شود، در نهایت همچنان توان تسویه حساب با رقبای خود را خواهد داشت. با این حال، سکوت گروه سوم دلایل دیگری نیز دارد.

این کارشناس مسائل منطقه ادامه داد: هرچند بن‌فرحان، وزیر امور خارجه سعودی گفته که ما در امور داخلی ایران دخالت نمی‌کنیم و برای ایران دعای خیر می‌کنیم، این همه واقعیت نیست. آنچه به روشنی مشخص است، سعودی‌ها از طریق تلویزیون ایران اینترنشال و ارتباط با برخی گروه‌های تروریستی، در حال نقش بازی کردن در این رویدادها هستند. این تلویزیون و خبرنگاران آن در شبکه‌های مجازی مرجع فیک نیوز، ترویج خشونت، عادی‌سازی تجزیه‌طلبی و تحریک مردم هستند؛ به طوری که می‌توان گفت این شبکه تلویزیونی، عملا بدل به اتاق جنگ شده و همراه با خبرنگاران و کارمندان آن، از محورهای اصلی منحرف کردن اعتراض مردم هستند. همچنین گروه‌های تروریستی تکفیری در شرق کشور که ارتباط آنها با عربستان سعودی برای تهران مسجل است و بارها نیز آن را اعلام کرده، فعال شده و چندین تن از نیروهای امنیتی/نظامی و بسیاری از مردم را به شهادت رسانده‌اند.

پژوهنده اظهار داشت: و سرانجام نیز حمله به شاهچراغ شیراز توسط داعش را شاهد بودیم که ارتباطات آن با عربستان و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس انکارشدنی نیست. از طرف دیگر، چندی پیش باراک راوید، روزنامه‌نگار مطرح صهیونیست در توییتی به استفاده مداوم موساد از این شبکه به عنوان بازوی عملیاتی خود اشاره کرده بود که نشانه‌ای از همکاری برنامه‌ریزی شده ضد ایرانی سعودی‌ها با دشمنان قسم خورده این خاک و بوم است. عملکرد کشورهایی مثل عربستان سعودی، امارات متحده عربی و بحرین در مسائل مختلف سیاست خارجی خود، عموما با هماهنگی یکدیگر صورت می‌گیرید، به ویژه در پرونده‌های بزرگی مثل یمن، محاصره قطر، مداخله در سوریه و حتی در مقابله با آمریکا بر سر کاهش تولید نفت. بنابراین، همدستی این کشورها در عملکرد سعودی چندان دور از ذهن نیست.

از سوی دیگر، تهران دو بار علنی توسط فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سعودی‌ها برای کنترل رفتار خود که مشخصا به عملکرد این شبکه تلویزیونی اشاره دارد، هشدارد داده است. بنا بر شنیده‌ها از منابع معتبر، جمهوری اسلامی ایران دو بار هم از طریق یکی از کشورهای عربی به سعودی‌ها هشدار داده و خواهان کنترل عوامل خود شده که مشخصا سعودی‌ها در ابتدا برای آرام کردن اوضاع، حاجی ایرانی زندانی در عربستان را آزاد کرد؛ اما در مورد عملکرد این شبکه تلویزیونی به هیچ روی نرمش نشان نداده است.

پژوهنده تصریح کرد:  بنابراین، سکوت این کشورها در واقع سکوتی ظاهری است، زیرا در پشت پرده به شدت مشغول کارند تا از اعتراضات بیشترین بهره‌برداری را کرده، آن را منحرف نموده و کشور را در آشوب و ناامنی طولانی مدت فرو برند که در اینجا علاوه بر هشیاری مردم، نیازمند صبوری و هشیاری مسئولین در عمل و گفتار خود هستیم.

این کارشناس مسائل بین المللی در پایان گفت: با اینکه دست تهران برای برخورد با این کشورها بسته نیست، به دلیل برگزاری جام جهانی فوتبال در قطر ـ که روابط حسنه‌ای با جمهوری اسلامی ایران دارد ـ به نظر این برخورد به بعد از این رویداد ورزشی موکول شده است؛ اما با توجه به شرایط جدید و تشدید عملکرد گروه‌های تروریستی متعاقب اعمال عقبه‌ی رسانه‌ای آنها، تضمینی برای آن نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶۳
در انتظار بررسی: ۳۷۷
انتشار یافته: ۴۵
اِه مگه ما نا آرامی داریم که اونا واکنش نشون بدن. مگه همه این خبرهای شبکه های معاند الکی نیست؟ مگه همه چی امن و امان و گل و بلبل نبود؟
پاسخ ها
صادق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۶
به لطف ... شبیه جناب عالی نا آرامی هم داریم اینجا خاور میانه است ساده لوح، یکم مراقب نباشی کشور میشه لیبی میشه عراق میشه سوریه.
البته امثال جناب عای منتظر باشن وقتی آشوب خوابید شما را دونه دونه براتون دست و جیغ و هورا میکشن. اره
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۶
در همه تحلیل ها به نقش مردم معترض اشاره نمی شود. یعنی هیچ نقص داخلی وجود ندارد؟ یعنی همه راضی هستند وفقط کشورهای خارجی دارند یک کارهایی می کنند؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۶
درجواب آن ناشناس با پرچم روباه پیر و دشمن اصلی ایران باید عرض کنم هیچکس منکر مشکلات مردم نیست، اولا شما که در مهد تمدن زندگی می کنید می بینید که مردم آن سرزمین چقدر جمع و جور زندگی میکنند و نه مثل مردم ما با تشریفات خاص. دوما مگر این مشکلات موجو د در زمان این دولت بوجود آمده است که الان دهن باز کرده اند؟ مگر سه دوره 8 ساله یعنی 24 سال از 32 سال پس از جنگ دولت ها در دست نوکران کشورهای غرب نبوده و ان مشکلات را آنها بوجود نیاورده اند که الان همه مدعی شده اند. پس ما منکر مشکلات نیستیم و خیلی هم معترضیم اما از راهش نه با ااوباشی گری
ایراندوست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۶
ان شاالله خدمت شماهم درتیراناآلبانی هم می رسیم وگل وبلبل هم نشونتون میدیم
ایران هیچ هشداری نداده و اگر هم داده باشد جدی گرفته نمی‌شود.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۶
با این تحلیل کشور های عربی را هم حساس می کنند آنها هم برای اینکه تحقیر نشوند سکوت خود را می شکنند
چند روز پیش اعلام کزد که زائران حج تمطع را دو برابر کرده ، هر وقت می خواهد به ما ضربه ای بزند ، با این اخبار حواس ها را منحرف می کند.
من سوالی دارم ... لطفا ماهواره بین ها جواب بدهند . گیریم با حکومت ایران مشکل دارید . چه منطقی پشت این عمل است که شبها پای ماهواره می نشینید ، خط می گیرید و فردا عین آن را در سطح کوچه و خیابان اجرا می کنید ؟ کدام آدم عاقلی برای ابراز دشمنی با حکومت کشورش ، برنامه های دشمن کشورش را اجرا می کند ؟ مثل شما مثل فرزندی است که به دلیل دشمنی با پدر ، به توصیۀ همسایه تلویزون منزلش را خرد می کند . و سوالی هم از حامیان جمهوری اسلامی دارم . چرا مردم باید شبها پای برنامه های شبکه ای بنشینند که می دانند دشمن است و پای صحبت مجریهایی بنشینند که حتی نگاه کردنشان هم انسان را دچار حس خود بی شعوری می کند چه برسد به شنیدن حرفهایشان و عمل به آنها . برای یکبار هم که شده بدون مقصر نمایی صددرصد آنور آبیها ، دنبال ایرادات بگردید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۶
شستشوی مغزی کم کم انجام شده است‌.
نتیجه اش همین دلدادگی به دشمنان است
که 90 درصد میگن می دانیم عربستان و انگلیس دشمن ایران و ایرانی اند
اما بازم دل به رسانه های آنها دارند
هموطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۶
رفیق این چه حرفیه اقلا به بقیه مردم توهین نکن یه مقدار از این جهان فهم و درکت رو بیشتر کن
عددی نیستند کشورهای عربی.مثل عربستان و کشور های عربی کوچک دیگه که بخوان چیزی بگن.
عربستان ۱۰۰۰ برابر از اسراییل خطرناکتر است
هنوز دولت مردان ما نمیدانند
اسراییل یک تهدید استراتژیک برای ایران نیست
اما عربستان یک تهدید فوق استراتژیک ژوپولتیک برای ایران
است
میشود با اسراییل پشت پرده مذاکره کرد و کنار امد
اما عربستان برای ایران به مانند برق ۳ فاز است
خطرناکتر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۶
در دنیا ، هیچ کشوری صاحب دوستان همیشگی

و دوستان همیشگی نبوده و نیستند

و تنها حفظ منافع ملی کشور و مردم هستند

که در هر زمان میتوانند ، دوستان و دشمنان موقتی را

را تعیین و مشخص کنند و بس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۶
دشمنی تاریخی روسیه را هم فراموش نکنید
Amirmohammad
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۶
عزیز جان . از اینکه به فکر آینده وطن و مردم کشورت هستی . بسی جای غرور و افتخار است .اما ایرانی که 43 سال استکبار جهانی رو لنگ در هوا نگه داشته و موی دماغش شده .چندان گاو شیردهش به دلائل
. بسیار . قدرتمند نیست .عربستان ترسو و بدون نیروی نظامی نقاط ضعف بسیار بالائی دارد .عربستان شش هزار شاهزاده مفت خور و پولدار مخالف حکومت دارد.شیعه های مختلف داخلی و یمنی‌ها را دارد .نفت و آب شیرین کن قابل زدن دارد حتی از داخل خاک خودش .بقیه را هم نمی‌گویم مبادا هشیار شوند ...ت
بایدخیلی قبل ترازاین یک گوش مالی درس وحسابی به سفاکان پلیدوهایی درعربستان وحتی حامیان آن درکشورمان که دارندتواین کشورازامکانات استفاده می کنندومهره سرسپرده آل سعودهستندداده میشد
برای اینکه عربستان سعودی بهش ثابت شده که اگر ایران بخواهد کاخ سلطنتی سعودی را شخم بزند براش راحته
من فکر می کنم درصدی که پای ماهواره می نشینند علتش ضعف سیمای ماست که واقعا بی مدیریتی موج می زند ،اما غالب افرادی که پای ماهواره می نشینند صرفا برای تنوع و فیلم است ولی هیچ اهمیتی برای انان و مزخرفاتشان که واقعا سبک و دور از عقل است قبول ندارند وحتی به حماقت مجری ها شبکه های انان می خندند،اما درصد پائینی هستند که از نظرسواد هوش متاسفانه از دیگر مردم پائین ترهستندو تحت تاثیر قرارمی گیرنداین افرادضعیف العقل در تمام جومع دنیا هستند وقدرت تحلیل ودرک ندارند وهرچه از شبکه بشنوند وببینند قبول می کنند ونتیجه اش را در بعضی از شهرمی بینید ،گواه واستناداین مطلب اغتشاش دربعضی شهرها که بوجود میادبررسی کنید با سطح دانایی وسواد مردم آن منطقه
سلام
حضرت امام می فرماید پشتوانه اصلی برای نظام ملت هستند نه اسلحه ولی یکسری افراد حالا نمی گوییم نفوذی توسط همین دشمنان ایران که خواهان تجزیه کشور هستند بلکه دوستانی هستند خاله خرسه برای مملکت ایران که مردم را تحت عناوین مختلف مثل شیعه سنی حزب الهی و جانباز و بسیجی و انقلابی و اصولگرا و اصلا ح طلب و ضد انقلاب و....تجزیه کردند و به گروه هایی امتیاز خاصی دادند و دیگری را طرد کردن ابتدا باید تمامی تبعیض ها بین مردم برداشته بشه تا ملت یکدست شوند
مردم زخم خورده ایران حالا منتظر انتقام‌گیری سپاه و گروههای وابسته به جریان مقاومت از وهابی‌های سعودی هستن ... روح شهدا قرین رحمت...قلب ایران شکست ...قلبشون رو میشکنیم
بله همه ی اینا کار عربستانه و در ایران اصلا تورم و گرانی و فقر وجود ندارد
من چقد خوشبختم به خدا عربستانیا دارن از خوشبختیم میسوزن
پاسخ ها
Amirmohammad
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۶
عمو جان. تیکه ننداز و از عقلت استفاده کن .من مثلاً اگر 43 روز تو رو از همه چیز محروم کنم .اونوقت زنده ای که اظهار نظر بکنی ؟؟؟ توقع داری کشور و دولت با اون همه تحریم و تهدید .واست گربه رو به رقص بیارن ؟؟؟ عربستان شده نوچه آمریکا و امنیت خریده و پول نفت رو به مردمش میده که ساکت هستند .اگر ایران هم نوکری استکبار رو پذیرفته بود تو از عربها زندگی بهتری میداشتی ..
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۶
دوستان از فرنگ برگشته با تعجب از مغازه های تره بار و سوپری که پر از مواد غذایی است عکس و فیلم می‌گیرند و برای دوستان اون ور آب می‌فرستند و میگن یک باک بنزین برای ما به پول ایران میشه چند میلیون و از ریخت و پاش ،ا تعجب می‌کنند که اونجا یک نان می‌خریم و چون گرانه تا ذره آخرش رو میخوریم و هیچکس توان کار و دادن خرج چند نفر خانواده رو نداره آیا واقعا لینها رفاه نیستفقط روسری مش ل ماست که خانوم ها دارن خفه میشن و آقا پسر هام بدنبالش ن ...
اینها. با یک گوشمالی ایران آرام نمی شوند
مگر سالها به عراق کمک نکردند !!
مگر پانصد تا پانصد تا زائر ایرانی نکشتند !!
مگر هر یکماه در میان امارات مدعی جزایر سه گانه ایران نیست !!!
باید یک فکر اساسی در مورد آنها انجام شود
وقتی ايرادات برطرف نمیشه خيليا دل میبندن به خارج البته‌ دل میبندن
تو کل این نظام فقط یک نفر رو صمیمانه قبول دارم و باور دارم حرفهایش هیچ جای شبه ای نداره و ایشون خود رهبر هستن درسته باید قبول کنیم فشارهای خارجی باعث شد لطمه شدید اقتصادی و فرهنگی ببینیم وحتی شروع به اعتراض کنیم اما همه ته دلمون می‌دانیم همش از جانب امریکاو شرکای نامرد و پست فطرتشه مگه ما چی خواستیم از این جهان چرا این همه دشمنی
انشاالله به زودی انصارالله دخلشان را در می آورد تا کور شوند عمله های داخلی آشان
اینترنشنال یک نجاست روی زمین هست و به زودی تطهیر داده خواهد شد...
رسانه های دولتی سعی کنند با حقیقت آشتی کنند
کاش دوباره ایران همون ارامش خودش رو داشته باشه
وهابیت،بهاییت،صهیونیسم،نازیسم،کاپیتالیسم وووووهرچه داشتند دراین مدت خرج کردند و داره توبره آسان خالی میشه،امان ازروزی که جمهوری اسلامی دست بکاربشه!!!!!آن روزدیرنیست،،
پاسخ ها
Amirmohammad
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۶
عزیز جان . کشورمان طبق سناریوی جهانی استکبار تا هشت سال دیگه مشکلات عدیده ای خواهد داشت .چون آمریکائی مغز خر خورده .سیاستش همینه و دلار بدون پشتوانه هزینه میکنه.پس تا زمانی که دلار بی حساب علیه ما هزینه میکنه. همین آش و همین کاسه است ...
تمام کشورهای دور تادور ایران برای تکه پاره کردن ایران لحظه شماری میکنندوازهیچ کاری دریغ نمیکنند.مثل اذربایجان که باصهیونیستهابرعلیه ایران دوست وبرادرشدتا به ایران ضربه بزند. اماپانترکهای ایرانی بجای اینکه سرباز ایران باشند میخواهندبه گفته دولت علیف سرباز علیف باشندبرعلیه کشوری که زن وبچشون دران زندگی میکنند. کجای دنیا مردم ان کشور سربازدشمن میشوند؟؟؟ خداکنه قبل ازدیرشدن پانترکها هم متوجه بشن که ماهمه درایران بایدپشت همدیگه باشیم دربرابردشمن ایران.
اولا ما داخل کشور خودمان ضدانقلاب ومنافقینی داریم که از عربستان بدتر هستن چرا مگر نیروهای امنیتی نمیتونن جمع بکنن مهسا امینی هر شرایطی فوت کرد خدا رحمتش کنه خونش از این همه شهید شدن قرمز تر که نبود وقتی شل گرفتی سفت میخوری ما منتظر میمونیم کدوم کشور محکوم کنه اونایی که اغتشاش میکنن مال اموال وب نیروهای امنیتی چاقو میکشن را در نطفه خفه کنید اونایی که به خاطر نداری گرانی امدن خطشون جدا وبهشون رسیدگی کنید چرا یک عده میان صدا سیما اب ب آسیاب دشمن مریزن آقای محترم آقای وزیر اغتشاش گران دارن نیروهای نظامی ما را میزنن توهین میکنن تا کی نمیزارین دفاع بکنن همشون جمع کنید ب دهن کشورهای غربی نگاه نکنید در غرب تظاهرات میشه چنان میزنن یک روزه جمع میکنن کدوم حقوق بشری هست پس بدونید مردم من خودم پشتیبان ولایت فقیه وشما نیروهای مسلح هستیم تا آخرین قطره خون خواهش میکنم اغتشاشات را به زور به کشتن به گرفتن کاری بکنید کسی به فکر الواد بازی نیفته حسابی برخورد کنید ودنبال کشورهای عربی نباشید که محکوم میکنن یا نمیکنن عربستان نابودی ما ایرانی ها را میخواد پس بهش بها ندید کار خودتون انجام بدید محکم
دیگه ازتینهمه انفعال دلمون سوخت داغ سردارمون هنوز خنک نشده بازم یه جنایت جدید وبازم یه انفعال جدید پس کی دیگه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
این مردم جوری بغض و کینه دارند از خدا وپیامبرش شگفت اوره خبط وخطای یک مشت انسان چه ربطی به مسجد قران و پرچم داره اتیش میزنید ما هم مشکلات داریم مگر تافته جدا بافته ایم اکثرتون قسم میخورم وضع تون از من با سالها درس ونخبه بودن وسه تا مدرک مختلف بهتره تهش معلم هستم با مدرک دکترا وشش تومن حقوق کل زندگیم چند دست لباسه با دوتا النگو از همه ناامیدتر که ما دهه شصتی ها باید باشیم با همه انتقادات هرگز موافق سوزاندن اتش زدن فحاشی ودر نهایت تجزیه و ویرانی ایران نیستم خودم وهمه هموطنان رو به ادب ارامش ومسئولیت پذیری در رفتار وگفتار دعوت میکنم نتیجه سقوط فرهنگ ادب اخلاق سقوط کشور هست حیف ایران وفرهنگ غنی مون دوری کنید از خشونت در هر شکلی از بالا تا پایین همه مون باید به خودمون بیائیم
چون کشورهای عربی برای منافع خودشان اظهار نظر می‌کنند. مگر هر اتفاقی هر جا می‌افتد بقیه باید اظهار نظر کنند؟
ما فقط بلدیم به خودمان امیدواری بدیم.انتقام میگیریم انتقام بزرگ و غیره.دولت ما مثل دیگه کشورها پلیسش باید اقتدار داشته باشه.دولت ما باید واسه تک تک هر ایرانی که کشته براش مهم بشه.اگه کشورهای عربی تو ایران بلوا درست میکنند.ما هم باید همین کار رو انجام بدیم.اون شبکه فارسی وطن فروش عربستانی تو خود عربستان میشه از کار انداخت.قرار نیست جاربزنیم.راه و روش زیاده.این مثل بازی شطرنج میمونه اگه همش دفاع کنی آخرش آخرش باید بازی رو واگذار کنی.قدیما هر که وطن فروشی میکرد حکمش اعدام بود.ولی متاسفانه الان نه.پلیس باید به کسانی که تو خیابان سلاح گرم دارن رحم نکنه.حرف دل زیاده ولی....
اینایی که بدون حجاب میان تو خیابون کی میخوان جمع بشن
بزرگترین دشمن ماعربستان خاعن بعداسراییل ترسومموزدورامریکافقط اسمش بزرگ دشمت اصلی همسایه است عربستان بی شرف
میگوید ماهواره نگاه نمی کند ولی از کجا میداند که شب ماهواره هرچه گفته ما فردا انجام میدهیم . بابا دست بردارید.
باید خدمت شما دوست عزیز یادآوری کنم مردم سوریه هم زمانیکه داعش وارد سوریه شد شروع با شادی کردند ولی دیری نپایید برای نجات از دست داعش دست به دامن سردار بزرگ ما شدن !!!!!
پس لطفا دهنت وببند و خفه خفه......!!!!!!!!
بله کشور ما مشکلات زیاد دارد ولی راه حل کردنش آشوب و اغتشاش نیست و باید حساب شده عمل کنیم!!!!
درودبرایران..لعنت بر عربستان وکشورهای که قصدمداخله درایران دارن
بنده بارها نوشته و اعلام کرده‌ام که باید این شبکه فساد رسانه‌ایی فاسد را برای حفظ امنیت ملی ایران با چند موشک ساقط کرد ،تا عربستان و سایر دشمنان ایران عزیزمان حساب کار دستشان بیایدچشم در مقابل چشم ،یکبار برای همیشه عربستان سر جایش خواهد نشست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل