بازدید 2541

بارش باران در مناطقی از کشور

کد خبر: ۱۱۴۷۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰ 26 October 2022

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش میزان، فریبا گودرزی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای بخش‌هایی از گیلان و شمال غرب بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و در سایر نقاط کشور جوی نسبتا پایدار حاکم است.

وی ضمن اشاره به اینکه فردا در نواحی شمال غرب، غرب، سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز غربی و و مرکزی و همچنین ارتفاعات زاگرس مرکزی رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی را انتظار داریم، ادامه داد: روز جمعه سامانه بارشی در بخش‌هایی از آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان و استان‌های ساحلی دریای خزر فعالیت می‌کند.

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: فردا شدت بارش‌ها را که در حد هشدار سطح زرد است در گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، همدان، مرکزی و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز و تهران شاهد هستیم که لغزندگی جاده‌ها، اختلال در سفرهای بین شهری به ویژه در عبور از گذگاه‌های کوهستانی و احتمال ریزش کوه در این مناطق را به همراه دارد.

گودرزی با بیان اینکه امروز در بخش‌هایی از شرق، شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز و فردا در شمال غرب، غرب و مرکز وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد که می‌تواند در مناطق مستعد خیزش گردوخاک به همراه داشته باشد، اظهار کرد: از جمعه تا یکشنبه در نوار شمالی کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز با روند کاهش دما مواجه هستیم و طی این مدت بارش برف در ارتفاعات دور از انتظار نیست.

وی در مورد آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توضیح داد: امروز برای تهران گاهی وزش باد و غبار رقیق پیش‌بینی ‌می‌شود و از فردا شب در تهران شاهد رگبار باران، رعد و برق و وزش باد هستیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار