بازدید 2661

باران و وزش باد شدید در برخی استان‌ها

کد خبر: ۱۱۴۷۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷ 25 October 2022

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش میزان، فریبا گودرزی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و شمال سمنان بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و احتمال خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد نیز وجود دارد.

وی افزود: شدت بارش‌ها در گیلان، مازندران، ارتفاعات شمال شرق تهران و شمال سمنان در حد هشدار زرد است که موجب لغرندگی جاده‌ها، اختلال در سفرهای بین شهری در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال ریزش کوه و احتمال آب‌گرفتگی محدود وجود دارد و رانندگانی که قصد عبور از این مناطق دارند باید تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا فقط در سواحل استان گیلان بارش پراکنده باران را داریم و در سایر مناطق کشور جوی آرام برقرار است، ادامه داد: روز پنجشنبه مجددا بارش‌ها در مناطقی از شمال غرب، دامنه‌های زاگرس، غرب کشور آغاز می‌شود و در دامنه های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران رگبارهای پراکنده و وزش بادهای شدید را شاهد هستیم.

گودرزی ضمن اشاره به اینکه این بارش‌ها کمامان تا روزهای پایانی هفته ادامه دارد، اظهار کرد: به دلیل کاهش نسبی دما بین ۴ تا ۶ درجه در نوار شمالی کشور، احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی وجود دارد و کشاورزان در شمال غرب،‌ غرب و شمال شرق کشور در دامنه های جنوبی البرز باید نسبت به این موضوع آگاه باشند.

وی در مورد آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توضیح داد: امروز در برخی ساعات بعد از ظهر در تهران وزش باد رخ می‌دهد و خیزش گرد و خاک را انتظار داریم و بیشینه دمای امروز پایتخت به ۲۵ درجه بالای صفر می‌رسد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها