بازدید 8918

ایلان ماسک: کاسپاروف یک احمق تمام عیار است!

پس از آنکه گری کاسپاروف برنامه پیشنهادی ایلان ماسک برای صلح اوکراین را محکوم کرد، این مدیرعامل تسلا او را «یک احمق» خطاب کرد. کاسپاروف گفته بود جنگ با روسیه، ارزش خطر جنگ هسته‌ای را دارد.
کد خبر: ۱۱۴۷۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶ 25 October 2022

به گزارش تابناک به نقل از راشا تودی، گری کاسپاروف در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی گفته بود که افرادی را که «در عمارت‌های راحتشان در دره سیلیکون نشسته و برای امور اوکراین نسخه می‌پیچند» محکوم می‌کند. او تصریح کرد که منظورش از این افراد، طیف گسترده‌ای است و ایلان ماسک تنها یکی از آن‌هاست.

کاسپاروف که تقریبا یک دهه پیش روسیه را ترک کرده، اخیرا در گفت‌وگو با این شبکه آمریکایی گفته بود که درخواست برای سازش از طریق مذاکره در مناقشه اوکراین، یک «حماقت اخلاقی» است.

او در این گفت‌وگو اذعان داشت که ممکن است جنگ هسته‌ای در گیرد، اما همچنان اصرار داشت که غرب نباید هیچ توافق صلحی بین مسکو و کی‌یف را بپذیرد.

او اظهاراتش را اندکی پس از این گفت‌وگو در توییتر منتشر کرد که با واکنش ایلان ماسک مواجه شد. این میلیاردر آمریکایی که مدیرعامل شرکت تسلا است، نوشت: درست است که کاسپاروف تقریبا به خوبی آیفون من شطرنج بازی می‌کند، اما از تمامی جهات دیگر، یک احمق است!

ماسک در ادامه این توییت نوشت: من حتی خانه هم ندارم! چه رسد به عمارت، ابله!

این دو چهره برجسته پیش از این هم با یکدیگر درگیر شده‌اند. کاسپاروف در اوایل ماه میلادی جاری ایلان ماسک را به ترویج پروپاگاندای روسیه متهم کرد. ماسک پییشنهاد داده بود که اوکراین برای دستیابی به صلح از شبه‌جزیره کریمه (که روسیه در سال ۲۰۱۴ به خاک خود الحاق کرد) چشم‌پوشی کند و در چهار منطقه خرسون، زاپوریژیا، لوهانسک و دونتسک همه‌پرسی تحت نظر سازمان ملل برگزار شود.

ماسک در آن زمان در پاسخ به اتهام کاسپاروف یادآوری کرد که شرکت اسپیس‌ایکس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را با ارزش ۸۰ میلیون دلار در اختیار اوکراین قرار داده و از کاسپاروف پرسید که «بجز توییت زدن» دیگر چه کاری برای اوکراین کرده است؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار