بازدید 12778
۶

کمبود سرم برطرف شد

مشاور رئیس سازمان غذا و دارو گفت: مشکل کمبود سرم در کشور رفع شده و اولین محموله آنتی‌بیوتیک نیز آخر هفته وارد کشور می شود.
کد خبر: ۱۱۴۷۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲ 25 October 2022

به گزارش «تابناک»، سجاد اسماعیلی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و سلامت ایرنا افزود: برای واردات سرم از اوایل تیر فراخوان به شرکت‌هایی که از سوی سازمان غذا و دارو مجوز دارند، اعلام شده بود و ۱۸ میلیون عدد سرم در شهریور تامین شد که ۴۰ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

وی اظهار داشت: مشکلی برای تامین سرم در کشور وجود ندارد و تمهیدات لازم در این زمینه با توجه به شیوع بیماری‌های ویروسی از جمله آنفلوآنزا و کرونا انجام شده است.

تامین ۱۷ میلیون عدد شربت آنتی‌بیوتیک در شهریور

اسماعیلی تصریح کرد: ۱۷ میلیون عدد شربت آنتی‌بیوتیک نیز در شهریور تامین شده اما به دلیل مصرف بی‌رویه و غیرمنطقی این دارو که حتی برای سرماخوردگی ساده نیز استفاده می‌شد با کمبود مواجه شدیم.

وی خاطرنشان کرد: در راستای رفع مشکل کمبود آنتی‌بیوتیک، جلساتی مختلفی برای شرکت‌های دارویی تولید داخل برای تامین آنها تا پایان سال برگزار شد و از طریق واردات نیز که اولین محموله آن آخر هفته به کشور انجام می‌شود، به‌زودی مشکل کمبود رفع خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶
نه تنها كمبود سرم برطرف نشده بلكه خيلي از داروهاي معمولي هم ديگه پيدا نميشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
چرابایدقبل اینکه کاری بکنیداول بایدخوب گندش دربیادبعداون کارانجام بگیره؟؟؟
اینکه جناب فرموده آنتی بیوتیک وارد کردیم تا مشکل کمبودش حل شود این سئوال را مطرح میکند که اصلا برای چه واردات دارو درایران ممنوع است؟ اگربهانه شان حمایت ازتولیدداخل است حداکثر میتوانند بگویند بیمه وکمکهای دولتی به داروهای خارجی نمیدهیم وهرکس بجای داروی داخلی بخواهد خارجیشو بخره ازهرگونه کمک ارزی وریالی دولت بی بهره خواهدبود.نه اینکه بگویندکلا واردات دارو ممنوع است که این جزگردن کلفتی نیست.جالب اینکه داروهای خارجی دربرخی داروخانه های مرتبط با برخی ها فروخته میشوند .از مکلمهای ویتامینی بگیرید تا داروهای چندده میلیونی.ومردم بسیاری بخاطر کیفیت بسیارپایین داروهای داخلی اجبارا آنهارا میخرند.نکته جالب دیگراینکه ازیک طرف میگویند امریکا برخلاف آنچه میگوید دارو را تحریم کرده وازطرف دیگرخودمسئولان رسمی وزارت تجارت دارو (بهداشت ودرمان سابق) صریحا میگویند ورود دارو ممنوع است حتی با ارز آزاد.
آفرین ریسی که با یک دستور همه مشکلات رو حل می کنه
چرا خودتون سرم نمی سازید؟؟؟؟
البته قبلا کمبود دارو و سرم تکذیب شده بود .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست