بازدید 5051

ظرفیت تولید برق در تابستان سال آینده افزایش می‌یابد

معاون برق و انرژی وزیر نیرو با اشاره به تابستان بدون خاموشی امسال، از تدوین ۱۴۰ برنامه برای عبور از دومین سال بدون خاموشی در وزارت نیروی دولت سیزدهم خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۷۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹ 25 October 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت نیرو همایون حائری با بیان اینکه امسال با تدوین ۱۰۰ برنامه راهبردی توانستیم تابستان را بدون خاموشی سپری کنیم، اظهار کرد: با برگزاری جلسات متعدد با مدیران صنعت برق و برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای عبور از دومین سال بدون خاموشی، ۱۴۰ برنامه راهبردی را تدوین کردیم.

وی افزود: مدیران صنعت برق با تجربه سالیان گذشته خود بعد از پایان یافتن پیک بار تابستان ۱۴۰۱، پیشنهادات و برنامه‌ریزی‌های خود را در قالب ۱۴۰ برنامه راهبردی آماده و تقدیم وزیر نیرو کردند که بر اساس این برنامه، برای تمامی اقدامات این صنعت زمانبندی لازم در نظر گرفته شده است.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو با بیان اینکه انجام کامل ۱۰۰ برنامه راهبردی امسال باعث عبور موفقیت آمیز از تابستان شد، گفت: این برنامه ۱۴۰ اقدامی که برای تابستان ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده در چهار محور "برنامه و اقدامات بخش تولید و تأمین برق"، "برنامه و اقدامات بخش مدیریت مصرف و تقاضا"، "برنامه و اقدامات بخش شبکه‌های انتقال و فوق توزیع برق" و "همکاری‌ها و اقدامات ستادی" تدوین و تبیین شده است.

وی با اشاره به تقسیم بندی برنامه تابستان ۱۴۰۲ خاطرنشان کرد: برنامه و اقدامات بخش تولید و تأمین برق شامل ۲۵ برنامه در دو بخش "افزایش در میزان تولید و ظرفیت تأمین برق نسبت به اوج بار ۱۴۰۱" و "افزایش قابلیت اطمینان و آمادگی بخش تولید و تأمین برق"، "برنامه و اقدامات بخش مدیریت مصرف و تقاضا" شامل ۳۱ برنامه در دو بخش "اقدامات کاهش اوج مصرف برق از طریق مدیریت مصرف و تقاضا" و "توسعه و استمرار مدیریت مصرف و تقاضا و ارتقای سطح آگاه سازی و بهره وری در مصرف برق" است.

حائری ادامه داد: برنامه و اقدامات بخش شبکه‌های انتقال و فوق توزیع برق نیز شامل ۷۱ برنامه در دو بخش "اقدامات ضروری در رفع محدودیت‌های نقاط مشکل ساز در تابستان" و "افزایش سطح پایداری و آمادگی شبکه سراسری برق" و همکاری‌ها و اقدامات ستادی شامل ۱۳ برنامه از دیگر قسمت‌های برنامه‌ریزی برای برنامه تابستان ۱۴۰۲ است.

افزایش ۶ هزارمگاواتی ظرفیت تولید برق در تابستان سال آینده

معاون برق و انرژی وزیر نیرو با اشاره به جزئیات افزایش ۶ هزارمگاواتی ظرفیت تولید برق، گفت: این برنامه افزایش ظرفیت شامل به مدار آوردن ۳۰۲۶ مگاوات واحدهای نیروگاه حرارتی جدید، ۱۴۷۸ مگاوات واحدهای نیروگاه جدید صنایع، ۸۵۰ مگاوات واحدهای نیروگاه تجدیدپذیر، ۲۹۰ مگاوات واحدهای نیروگاه تولید پراکنده مقیاس کوچک، ارتقای توان و بازسازی به میزان ۴۹۰ مگاوات از واحدهای نیروگاهی حرارتی موجود و ارتقای توان به میزان ۲۵ مگاوات واحد سوم نیروگاه برق آبی دز است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار