بازدید 165502
سخنگوی دولت در نشست داغ دانشگاه خواجه نصیر

«زن زندگی، آزادی/ مرد میهن، آبادی»؛ ما هم این شعارها را دوست داریم و می خواهیم به آن برسیم

بهادری جهرمی در واکنش به تداوم سر دادن شعارهایی علیه وی و مسئولان دولت، تصریح کرد: من از هر حرف و پرسشی که مطرح شود، استقبال می‌کنم و کاملا آمادگی پاسخگویی دارم؛ اما رعایت شأن دانشجویی را از یاد نبرید. این امر مهمی است. ما باید در مسیر گفت‌وگو و پاسخگویی جلو رویم و در این جلسه یک فرصت برای گفت‌وگو شکل گرفته است.
کد خبر: ۱۱۴۷۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵ 24 October 2022

«زن زندگی، آزادی/ مرد میهن، آبادی» ما هم این شعارها را دوست داریم و می خواهیم به آن برسیم

 

تابناک _ سخنگوی دولت گفت: شعارهای «زن، زندگی، آزادی» و «مرد، میهن، آبادی» را این روزها زیاد شنیده‌ایم؛ ما همیشه دنبال تحقق آزادی، استقلال و آبادی بوده‌ایم.

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در نشستی با دانشجویان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ـ که با حاشیه‌هایی همراه بود ـ گفت: ما حق داریم که می‌خواهیم به آزادی، استقلال و آبادی برسیم، چون کشوری با ذخایر و منابع بسیار قوی و گسترده داریم. ایران با منابع و ذخایری که دارد، باید جزو کشورهای برتر جهان شود.

وی با بیان این‌که «دشمنی رقبا نتوانسته ایران را متوقف کند ولی سرعت را کاهش داده است» اظهار کرد: رقبا چشم دیدن رشد ایران را ندارند؛ امروزه وضعیت جایگاه علمی با پنجاه سال قبل قابل مقایسه نیست‌.

بهادری جهرمی گفت: دشمن می‌خواهد فضای ذهنی جوانان نخبه را به گونه‌ای تاریک کند که به هیچ وجه امکان تولید علم و نوآوری نداشته باشند.

دانشجویان یکباره شعار «زن، زندگی، آزادی/مرد ، میهن ، آبادی» را سر دادند.

سخنگوی دولت از مجری مراسم که در صدد آرام کردن دانشجویان بود، گفت که بگذارید شعارهایشان را بدهند.

بهادری جهرمی همراه با دانشجویان شعارها را تکرار کرد و گفت: ما هم عرض کردیم که شعارهایمان همین است؛ زن زندگی، آزادی/ مرد میهن، آبادی. دوستش هم داریم و می خواهیم به آن برسیم.

سپس دانشحویان و سخنگوی دولت دوباره شعارها را به نوبت تکرار کردند. در ادامه این نشست جمعی از دانشجویان با سر دادن شعارهای «زن، زندگی، آزادی - مرد، میهن، آبادی» و «آزادی، آزادی، آزادی» و در دست گرفتن تصاویر «مهسا امینی» مانع ادامه سخنان بهادری جهرمی شدند که وی در واکنش به شعارهای آنان گفت: همه دوست داریم به شعارهایی مثل مرد، میهن، آبادی و آزادی، آزادی، آزادی برسیم اما چگونه به این شعارهای زیبا برسیم؟ آیا با صرف شعار دادن به آن می‌رسیم یا با همراهی و همدلی و همکاری به آن می‌رسیم؟

این سخنان بهادری جهرمی با شعارهای متقابل دانشجویان مواجه شد تا جایی که امکان طرح پرسش برخی دانشجویان از سخنگوی دولت به تعویق افتاد و بهادری جهرمی خطاب به دانشجویان معترض اظهار کرد: به هم‌دانشگاهی خود احترام بگذارید و اجازه دهید سوالش را بپرسد. اگر ما به یک روندی انتقاد داریم و احساس می‌کنیم که مسیر کشور درست نیست باید با هم گفت‌وگو کنیم.

وی در واکنش به شعار «ما همه مهسا هستیم، بجنگ تا بجنگیم» تصریح کرد: من شعار شما را قبول دارم اما هر محیطی ابزار خود را برای جنگیدن دارد؛ هرچند ما جنگی نداریم اما اگر در دانشگاه می‌خواهیم بجنگیم؛ بنابراین، ابزار قلم و ابزار گفت‌وگو در دانشگاه برای این امر شناخته شده است.

بهادری جهرمی همچنین در واکنش به شعار «مرگ بر دیکتاتور»، تصریح کرد: یکی از نشانه‌های دیکتاتوری همین است که اجازه ندهیم صدای مخالف شنیده شود. اجازه بدهیم همه با هم حرف بزنند. من می‌خواهم پاسخ پرسش دانشجوی هم‌فکر خودتان را بدهم.

این سخنان با واکنش دانشجویان و سر دادن شعارهایی تند علیه وی مواجه شد و او در پاسخ به این شعارها تاکید کرد: همه شما که شعار می‌دهید اگر آماده‌اید بیاید پشت تریبون و سخنانتان را مطرح و با منطق خودتان صحبت کنید تا من هم پاسخ دهم. من آماده پاسخگویی هستم.

سخنگوی دولت ادامه داد: به اعتقاد من همه سلیقه‌های ایرانی حرف‌هایی برای گفتن دارند و می‌توانند با طرح به پیشبرد امور کمک کند اما اینکه فرد یا افرادی گفتمان و گفت‌وگو را نپسندند و رد کنند، درست است؟

بهادری جهرمی در واکنش به تداوم سر دادن شعارهایی علیه وی و مسئولان دولت، تصریح کرد: من از هر حرف و پرسشی که مطرح شود استقبال می‌کنم و کاملا آمادگی پاسخگویی دارم اما رعایت شأن دانشجویی را از یاد نبرید. این امر مهمی است. ما باید در مسیر گفت‌وگو و پاسخگویی جلو رویم و در این جلسه یک فرصت برای گفت‌وگو شکل گرفته است.

در ادامه امکان طرح پرسش یکی از دانشجویان فراهم شد و وی خطاب به بهادری جهرمی گفت: «شما از جایگاه نخبگان سخن می‌گویید؛ اما امروز نخبگان دانشجو در زندان هستند و یکی از دانشجویان همین دانشگاه هم در بازداشت است.» سخنگوی دولت در پاسخ به وی اظهار کرد: نخبه‌های ما هم آنانی هستند که اینجا ایستادند و شعار می‌دهند و هم آنانی هستند که نشسته‌اند. همه دانشجویان ما نخبه هستند، پس خواهش می‌کنم تعریف نخبه را محدود نکنیم.

بهادری جهرمی تصریح کرد: من دوست دانشجوی بازداشت‌شده شما را نمی‌شناسم؛ اما اگر خدایی نکرده دانشجویی به ناحق بازداشت شده است، باید قلب همه ما برای او بتپد تا او آزاد شود. اما فرض کنیم اگر یک دانشجویی وارد این دانشگاه شد و به یکی از دانشجویان دیگر آسیب زد؛ آیا نباید با او برخورد شود؟

وی در بخش اول سخنان خود نیز اظهار کرد: کشور ما حدود ۳۰۰ سال به دلیل سوءمدیریت داخلی و نظام پادشاهی عقب ماند و بعد مردم برای آزادی و رشد کشور انقلاب کردند و این انقلاب بخشی از مشکل مدیریت کشور را حل کرد.

وی یادآور شد: بعد از آن نظامی مردم‌سالار ایجاد شد و انتظار این بود که به صعود جهشی برسیم اما آیا آنچه انتظار می‌رفت محقق شد؟

بهادری جهرمی تاکید کرد: برداشت من این است که صعود ما در چهل تا پنجاه سال گذشته قابل قبول است اما با آنچه انتظار است فاصله زیادی داریم. صعود ما نسبت به قبل جهشی شده است ولی نسبت به توان و امکان و ظرفیت کشور فاصله زیادی داریم. سوءتدبیر و سوءمدیریت و خطا در حکمرانی به جای خود است اما بخشی از وضعیت فعلی به رقبای بیرونی مربوط می‌شود.

رییس شورای اطلاع رسانی دولت با بیان این‌که «ما با مشکل جدی رقبای خارجی که چشم دیدن رشد ما را ندارند، مواجه هستیم»، اظهار کرد: این روند از ابتدای انقلاب شکل گرفته و امروز تهاجم رسانه‌ای، فرهنگی و جنگ شناختی همه باهم به کشور ما وارد شده است اما سیر حرکت جهشی و صعودی ما را متوقف نمی‌کند.

تعداد بازدید : 27141

 

 

وی افزود: شرایط رفاهی امروز ما با پنجاه سال پیش اساسا قابل قیاس نیست و در همین زمینه رشد علمی ما را با پنجاه سال گذشته نمی‌توان مقایسه کرد؛ بنابراین، دشمن نتوانسته ما را متوقف کند اما تلاش کرده که روند را به کندی بکشد.

بهادری جهرمی تاکید کرد که «دشمن وقتی دید نمی‌تواند از این طریق کشور را متوقف کند تصمیم گرفت از داخل به کشور ضربه بزند.»

سخنگوی دولت درخصوص پیگیری علت فوت مرحومه مهسا امینی نیز گفت: این دولت آنقدر غیرت داشت که به محض اینکه حادثه ناگوار یعنی درگذشت دختر این ملت، خانم مهسا امینی را شنید، نه تنها در سطح استاندار و فرماندار بلکه به محض انتشار خبر درگذشت، شخص رئیس‌جمهور از داخل سفر خارجی دستور پیگیری دادند و به محض حضورشان در ایران با پدر مهسا امینی صحبت کردند. مسئولین کشور در سطح ملی خودشان، مستقیم پیگیر حقوق مهسا امینی شدند و پرونده را مورد پیگیری، رسیدگی و مطالبه قرار دادند. بعید می‌دانم دولتمردانی باغیرت‌تر از این دولتمردان در هیچ کجای جهان بشود پیدا کرد.

بهادری جهرمی ادامه داد: درگذشت خانم مهسا امینی، یک بهانه و جرقه و حادثه تلخی بود برای نمایان شدن اعتراض‌های گذشته. این حادثه تلخ فکر نکنید برای شما تلخ است و برای دیگران تلخ نیست. من فکر نمی‌کنم کسی بیشتر از کسی که دختر را از دست داده، تلخی این خبر را متوجه شده باشد. من (به خاطر درگذشت دخترم) با گوشت و پوست و استخوانم تلخی درگذشت مهسا امینی را درک و هضم می‌کنم و می‌فهمم چقدر تلخ است که انسان دخترش را از دست بدهد. اما نکته آن است که آیا مثلاً اگر ما نسبت به این تلخی اعتراضی داریم، به گونه‌ای مطرح می‌کنیم که قابلیت شنیده شدن، پیگیری و پاسخ داده شدن دارد یا خیر؟ برخی می‌آیند و با برنامه‌ریزی و طراحی قبلی به گونه‌ای در شیوه طرح و بیان مخالفت اعتراض ما ورود می‌کنند که نه اجازه شنیده شدن حرف حق ما داده بشود و طبیعتاً وقتی در میان حرف حق من معترض، اگر توهینی، ناسزایی، بدوبیراهی، قتل، تخریب و آتش‌سوزی اتفاق بیفتد، این حرف حق من هم تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد.

این نشست با حاشیه‌هایی همراه بود که متعاقبا منتشر خواهد شد. سخنگوی دولت سخنرانی خود را به دلیل اهانت برخی دانشجویان به یکدیگر با بیان این جمله که «چون می‌بینم به یکدیگر توهین می‌کنید و وسایل پرتاب می‌کنید و همدیگر را تحمل نمی‌کنید، جلسه را تمام می‌کنم.» به اتمام رساند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹۹
در انتظار بررسی: ۵۶
انتشار یافته: ۱۹۸
درود براذری جهرمی که با شجاعت تمام حرف ملت را در فضای مجاز. میزنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
عجب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
چه فایده شلوغ بازی در نیاره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
خوش به حال ماهیگیر هایی این روزا که نهنگ صید می کنند.
ربنا
| Brazil |
۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
ساده جان . من منتظر بودم جهرمی برای فریب شیشه دانشگاه را جلوی بچه ها بشکونه . ما سالهاست دستان روباه و آواز کلاغ و پنیر را برای بچه هایمان تعریف کردیم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
اگر واقعا با موضوع شعارهای مردم مخالفتی نداشته

و حتی با آنها موافق هستند

لطفا دستور فرمایند تا با نوجوانان و جوانان و خصوصا

دختران و زنانی که که این شعارها را فریاد میزنند ،

برخورد فیزیکی و قهرآمیز نکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
چه پیشرفتی. طرف تازه بعد کلی تلاش گفته می خواهیم پلتفرم پیام رسان را از خارج بخریم.
ایران خودرو و سایپا هم که دو غول خودروسازی جهان هستند لابد.
دشمن مخالف ایران خودرو وسایپاست لابد.
خودتون هم می فهمید چی میگید؟
و...
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
مردهای ساده بفهمید زن الان هم داره حکومت میکنه به صف نانوایی رو ببین زن اولویته استخدامی زن اولویت طرح جوانی جمعیت فقط زنان متاهل. بازم بگم یا فهمیدید که زن چقدر قدرت داره. برا دیدن یه تار موی زن بیشتر بهشون قدرت .ندید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
منفی هایی که خوردی خوب حرف ملت رو نشون میده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
دمش گرم خوب صبوری کرد البته از یه مشت اوباش دانشجو نما که جز فحش چیز دیگه ای ندارن تعجب نباید کرد نمونه هاش هم تو همین نظرات زیر این پست میتونید ببینی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
درود بر بهادري جهرمي نه آذري جهرمي1
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
برای من سواله که این همه نخبه در دانشگاه ها چکار می کنند و از کجا آمده اند ؟ دانشگاه صنعتی شریف عملا شده پاتق بچه پولدارها که با پول بابا تست زنی یاد گرفتند . صنعتی شریف الان یکی از بی کیفیت ترین دانشگاه های ما است و البته با کلی دانشجوی خود انیشتن پندار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
درود بردانشجویان فهیم ودانا حسابی از دولت رئیسی پذیرایی کردند درود برهمه دانشجویان بازداشت شده
انصافا کلمه دشمن رو از مسئولین ما بگیرن هیچ حرفی برای گفتن ندارن مرد حسابی دشمن کجا بود مردم زیر بار گرانی و ندانم کاری شماها له شدن تا کی می خواین مثل کبک سرتونو تو برف کنین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
این رو باید به کسانی بگی که فریب روحانی رو خوردن و مملکت رو ۸ سال به این جماعت سپردن. انصاف چیز بدی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
ناشناس ۱۶: ۳۷ از خواب بیدار شو الان یکسال ونیم هست که دولت فخیمه تون سرکارهست قبل از روحانی هم ۸ سال دست معجزه هزاره سومتون بود ،از اون گذشته همه میدونن که روسای
، جمهور تو این مملکت هیچ کاره هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
روحانی حد اقل سواد حرف زدن و خواندن یک عدد را داشت
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
حالا نه که رئیسی و دوستان زبل هلاک کرده از بس مشکلات را حل کرده !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
این چه ربطی به برداشتن حجاب و آتش زدن سرباز و امبولانس و اتوبوس . .. داره.
مطالبه اقتصادی کنن، خیلی هم خوبه.
CR7
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
روحانی کجا بود؟
شهاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
با همه انتقادی و اعتراضی که به همه مسئولین از صدر تاذیل دارم معتقدم اگر کسی نقش دشمن را نبیند واقعا باید در درک خود تجدید نظر کند!کاملا اشکار شده که رقبای منطقه ای و مخالفین غربی ایران در تلاش برای ایجاد تقابل و خشونت بین ملت هستند تا با اشوب و برادر کشی کشور و نه نظام زمین بخورد.
عادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
ناشناس 16.37 فردا با در دست داشتن مدارک شناسایی برای تحویل گرفتن جایزه خود به این سخنگوی خوش تیپ و جذاب مراجعه کن حتما.
علیرضا
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
ناشناس 16:37:
من و امثال من که خیلی وقته اصلاح طلب و اصول گرا برامون فرقی نداره اما شما که به انصاف خیلی معتقدی برای وضع موجود برگرد عقب تر از دوره روحانی, به
دوره هاله نور و رجایی زمان, تحریم کاغذ پاره ست و و و و اون موقع بهتر دلایل بدبختی ها رو به یاد میاری.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
این طک واقعیته و به هیج وجه نمیشه انکارش کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
16:37
حالا که تمام ارکان نظام با تفکر تو یکی شدند، چه گلی به جمال ملت زدند که مدام به روحانی گیر میدی؟
ناشناس
| Canada |
۰۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
همچین میگی روحانی که انگار از کره ماه امده.اینا همه اشان از یک قماشن فرقش اینه که چون برنامه ندارند هردفعه هر رئیس جمهور یک برنامه را امتحان می کند .بگو کدام رئیس جمهور قبلی خوب بود که حسرت آن زمان را بخوریم
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
وقاحت امثال ناشناس 16:37 مثال زدني است كه بعد از دو سال از رياست رييسي و تورم وحشتناك زمان اين شش كلاسي هنوز از روحاني ميگويد.ت
شما دوست ندارید این شعارها را و دروغ می گویید، شما فقط پست و مقام و امکانات خود را دوست دارید و بس…
پاسخ ها
..
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
امثال توهم دنبال ازادی نیستن فقط دنبال لخت بودن هستید. ازادی براتون شده بدون روسری و لخت زندگی کردن نه ارزانی و کار و راحتی.
جواب رو گرفت از دانشجویان :))
در خبرگزاری‌ها انعکاس یافته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
این نوع بی ادبی و خشونتی که تو این شبه دانشجویان هست، یه روز دامن طرفداران این قشر رو هم میگیره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
جواب را امثال سلبریتی های پنت هاوس نشین گرفتن که میشه باز ملت را به بازی گرفت
شهاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
فحش و شعار از نظر امثال شما جواب هست!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
دانشجویان پاسخ ندادند ، شعار دادند ؛ شعارهای توخالی که سخنگوی دولت می کوشد از آن خود کند !
خسته نشدین ازین کلمه "دشمن"؟
انسان باید مسئولیت اشتباهاتشو بپذیره چرا نمی پذیرید؟
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
همه چیز ارومه دشمن وجود نداره، چقدر ساده لوح هستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
شما و دولت روحانی مسئولیت انتخابتون رو پذیرفتند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
واقعا چرا رنو فروش اگزوز به ایران را تحریم کرد مگر اقتصاد سیاسیه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
آقای حسین عزیز ؛ میشه بفرمایید دشمن کیه ؟ کجاست ؟
این گرونی و اختلاس و بدبختی و اعتیاد و بیکاری و دزدی و مسئولین تکراری که فقط پست عوض میکنن کار دشمنه ؟
بسه دیگه ؛ بخدا خسته شدیم
همه اش رو دوست ندارید.فقط بعضی قسمتهاشو دوست دارید.
اصل کار ارزانی است که باید به شعار اضافه شود
پاسخ ها
و...
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
فعلا که همه چسبیدن به لخت کردن زنان. ازادی براشون شدن لخت بودن زن. کسی دنبال ارزانی و کار و تورم نیست. ازادی برا این جماعت شهوت یعنی لخت بودن.
آقای سخنگو ظاهراً اکثریت با حضورت مخالف بودند پس بفهم که حق با مردم است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
سلام از کی یه تعداد دانشجو بددهنه غیرمنطق شدن مردم؟
شهاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
حق با کسی هست که طرف مقابل از ترس اشکار شدن حقیقت اجازه صحبت ارام و بحث منطقی برای او نمی دهد
آقای سخنگو وجود داشته باشید فیلتر
ساسور وپارازیت را بردارید تا مردم نفس بکشند کسب و کار مردم رافلج کرده آید میلیاردها هزینه می کنید با پخش امواج الکترومغناطیسی مردم را سرطانی کنید کجای دنیا این کارها را با مردم می کنند
فقط حرف می زنید بس نیست؟
دانشجوها از خجالت آقای سخنگو دراومدن، برخی رسانه‌ها کلیپها رو منتشر کردن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
حسابیم دراومدن دمشون گرم...اگه فیلتر ادامه داشته باشه منم میرم توشون
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
من هم می رم
بیکار شدم
چکار کنم ؟ .چیزی برای از دست دادن ندارم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
اتفاقا احتمالا بیشترشون از جنس ناشناس 16:57 بودند. دانشجو احتمالا خیلی مودب تر و وزین تر از افرادی باشه که در کلیپ ها دیده میشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
از خجالت در امدن ؟! در محیط دانشگاه وقتی از ةانان خواسته شد حرف بزنند ، هیاهو کردند ، در حد تماشاگران یک مسابقه فوتبال نه در مقام یک دانشجو و در یک محیط آکادمیک . از دانشجویان درآمده از مدارس پولی و رانتی توقع دیگری نمی شود داشت ؟ .
پوریا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
پس ازادی هست
نیما رسولی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
واقعا" برای این دانشجو ودانشگاه متاسفم .خدایی اگه اینها نخبه این مملکت واین دانشگاه شریف دانشگاه برتر کشوم ایران ایست وامصیبتا .دانشجویی که حتی حاضر نیست دریک محفل گفتگو کنه تا بعد مردم قضاوت کنند که دانشجو ها مسائل مملکت رو می فهمند ومی خواهند راه کار بدن دانشجو نیست .شان دانشگاه را با این شعارهای رکیک پایین نیارید.
ایران با منابع و ذخایری که دارد باید جزو کشورهای برتر جهان شود؟؟؟؟ شود یا باید باشد؟
در این 40 سال چرا جزو کشورهای برتر نشده
این ذخایر جدیدا کشف نشده که!
پاسخ ها
واقعیت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
تازه جوری پز میده کشور پیشرفت کرده و وجود موبایل و اینترنت و کامپیوتر رو آقایان جزو پیشرفت میدونند که گویا دوره رضاخان هم بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
به جاش از آخر جزو ۴ کشور شدیم که بیشترین نرخ

تورم و بد ترین آمار را در شفافیت مالی را دارا میباشیم

و بالاترین نرخ بیکاری را هم توانستیم تصاحب کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
داداش مملکت رو 8سال دادید دست آقای روحانی ودارودستش وهرکاری با مملکت خواسته انجام داده حالا می خواهید یک شبه دولت جدید مشکلات رو حل کنه .واقعا" دارید این همه به مملکت اسیب می رسونید خسته نشدید ؟انصاف هم خوب چیزیه
شجاعت بخرج بده و شرایط افتصادی امروز را با کشور کوچکی مثل قطر مقایسه کن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
اگه میخوای مقایسه بکنی حداقل یه مثال می‌زدی که خرفت رو بیشتر تایید میکرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
مقاسه ایران با قطر اشتباه است قطر حدود 2 میلیون نفر جمیت دارد چندین برابر ایران صادرات نفت کاز دارد
البته فقط با دو قسمت اولش موافقین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
اصلا قابل قیاسه ایران به این عظمت و قطر به این کوچکی جمعیتهاشون میزان فروش نفتشون اصلا قیاس کردنش هم اشتباهه ما باید کشورمون رو با خودش قیاس کنیم و بس
43 ساله ما داریم با دشمن میجنگیم اما نه اونی که تو ذهن شماست داریم با تورم اقتصاد مریض تبعیض میجنگیم نه دشمن خارجی
آقای سخنگو در طول این ۴۰ سال بفرمایید کجا ایران پیشرفتی داشته است ، اگر در زمینه های علم ، دانش و ورزش پیشرفتی داشتیم ، آن هم بلحاظ خلاقیت های فردی خود جوانان بوده است نه توجه حکومت ، در حال حاضر از نظر تورم ، گرانی ، بحران اقتصادی جزو کشورهای رکوردشکن هستیم ، به همین کشورهای عربی نگاه کنید از نظر اقتصاد ، رفاه وحقوق شهروندی ۳۰ سال از ما جلوتر هستند‌.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
کسی قصد ندارم بگه مملکت گل و بلبله و البته نیست هم ولی انصافا این جوانان عالم و باهوش و ... فقط توی این چهل سال بودند یا قبل از این چهل سال هم بودند؟ تحریم و جنگ و ترور و لیست سیاه آف ای تی اف و از این جور چیزا هم که نبود. از شدت پیشرفت، مملکت رو ترکونده بودیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
این کشور های شیرده رو میگی انصاف داشته باش بچه جون اگه می خوای پیشرفت ایران را علی رقم تحریم خها وفشارهای اقتصادی و جنگ 8ساله رو ببینی کمی تحقیق کن حداقل از پدر وپدربزرگت ...انصاف داشته باشید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
کدام پیشرفت کشورهای عربی خرج کردن پول نفت این پیشرفت نشدمثل خرج بچه پوادار از ثروت پدر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
نا شناس 19:17
جنگ و تحریم و لیست سیاهای اف تی اف تقصیر کیه اونوقت
تودیگه نمیخاد بشی جواد ظریف دوم
اون پیر سیاست بود ولی تو خیلی هنوز بچه ای وجوانها گول نمیخورن
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
این پیر سیاست دلار رو از 3 به 30 رسوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
حیف ظریف که شماها جاشو بگیرید
دهن که باز میکنه تنها حرفی که میتونه بزنه کلمه دشمنه
در اخبار خواندم كه ميگويند .زن زندگي ازادي ,... شعار خود ماست اگر واقعا شعار نظام همين هست چرا نمي گذارند يك راهپيمايي با همين دو شعار برگزار شود و اتش اين اعتراضات خوابيده شود بخدا اين راه به ثواب نزديكتر است تا خشانت
باسلام

در کنار مشکلات داخلی باید دشمنی ها و تحریم های خارجی راببینیم والا قضاوت اشتباهی خواهیم داشت .
پاسخ ها
مهدی
| Canada |
۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
رفتار و سیاست چه کسانی باعث این همه تنش با دنیای غرب و شرق شده ؟
واقعا دانشجویان چه زیبا از شما پذیراٸی کردند؟ولی بازم هم نشنیدی...؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
شما ایران تشریف دارید یا ایتالیا عزیز
شهاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
مونده زیبایی ازنگاه چه کسی باشه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
از کی تا حالا بیتربیتی شده زیبا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
این دانشجویان بودند که نمی خواستند بشنوند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
دانشجویی اجازه حرف زدن به طرف مقابل نمی دهد اعتقادی به دکراسی ندارد
در پنجاه سال گذشته کشورهای عربی کجا بودن الان کجا هستند علم فناوری در سراسر جهان به سرعت پیش می رود، وضعیت اقتصادی کشوری مانند ایران با این همه ذخایر باید الان خیلی جلوتر از خیلی کشورها بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
متاسفانه شماانقدرخودتحقیریدکه چشم نداریدپیشرفتهای ایران روببینید
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
این بخاطر اینه که تمام سرمایه ایران خرج خوشگذرانی و خونه و ماشین لوکس آقازاده ها اونور آب میشه
عزت سلیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
داداش کدوم پیشرفت کشورهای عربی ؟ کشورهای عربی فقط با پول نفت تکنولوژی وعلم را وارد کشورشون کردن یعنی خریدن ووقتی نفت تمام بشود کاراونها هم تمامه اگه راست میگید کشورهایی مثل ترکیه .مصر و...نام ببر البته ترکیه فقط به خاطر صنعت توریسم وابتزال خودشور رو پا گهداشته اونم چند صباحی دیگر معلوم میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
کشورهار عربی دو دسته هست یا نفت دارند میفروشند همه چیز میخرند یا کدایی کشورهای نفت خیز میکنند کجای این پیشرفت هست
این شعارها و خواسته ها یک خواست جهانیست .

در کشور کانادا در طی ده سال بیش از پانصد زن سرخپوست ناپدید شده اند و پلیس سلطنتی کانادا علیرغم خواست های مکرر داخلی و جهانی همچنان این جنایت بزرگ را نادیده می‌گیرد و آن را به پشت گوش می‌اندازد.

یورش همه جانبه رسانه‌های صهیونیستی و انگلیسی و انفجار تبلیغاتی آنان برعلیه ایران که حتی با نقض ابتدایی ترین قوانین خبرنگاری حقوقی و قانونی شکل گرفته و می‌گیرد تنها یک دلیل بزرگ دارد :

ایران در حال سربرآوردن و بالندگی و گردن فرازیست و انگلیس در احتضار و میرایی کامل .

بحران عمیق اقتصادی سیاسی و اجتماعی انگلیس کار را به جایی رسانیده که هيچکس جرات ندارد که نخست وزیری آن را به عهده به گیرد .
دیگر حتی اتحادیه اروپا نیز توان نجات انگلیس را ندارد .

کشتی طوفان زده و درهم شکسته دزدان دریایی انگلیسی در امواج حقیقت و مردانگی ایران غریقی بی سرانجام بیش نیست .

طالع اگر مدد دهد دامنش آورم به کف .
الان وقت اینجور جلسات نیست. چه کسی مشورت میده به این آقایون؟
ای بابا هنوز می خواد بشنوه؟ مگه تا حالا نشنیده؟ پس چرا پس از یک ماه و اندی هیچ پاسخی داده نشده؟ کدوم لایحه؟ کدوم قانون؟ کدوم عذرخواهی؟ کدوم اصلاح؟ کدوم قول؟ کدوم عمل به قولهای داده شده؟‌
چرا نمی خواهید بپذیرید که دانشجوها ومردم شما رو نمی خوان ؟ تو هر دانشگاهی که این چند روز رفتید همین اوضاع بوده !
سلام، کشور ما ۹درصد ثروت دنیا را در اختیار داشت و ۱ درصد جمعیت دنیا را ، چه کردید که با این مصیبت دچار شدیم
فقط و فقط در ظاهر مدتی مهربانند
سلام، منابع طبیعی ، محیط زیست ، جنگل ، مرتع ، کوه و زیر زمین و روی زمین را ما نابود کردیم دشمن کجا بود
آیا نیم قرن برای تحقق شعارهای شما زمان کمی بود؟
دم دانشجویان گرم واقعا
تنها جاییکه زنان مقدمند در رسیدن به سن تکلیف است.
دیه نصف
شهادت دادن نصف آدم
موتور سواری ممنوع
دوچرخه سواری ممنوع
انتخاب پوشش ممنوع
آواز خواندن ممنوع
حق طلاق ندارن
و..
شماها خواب بودید یاهنوزدرخواب هستید
کاش تا قبل از اینکه دیر شود از خواب غفلت و تعصب بیدار شوند!
اگر صداقت داشته باشید دست نیروهای لباس شخصی که امنیت جامعه را به خطر می اندازند را کوتاه می کنید
درود بر جهرمی
هیچکس بااعتراض مختلف نیست
هیچکس بااعتراض مختلف نیست هرکس باید نظرش رااعلام کند نمونه کوچکش همین که سخنگوی دولت اومده حرف دانشجویان رابشنوه باتوهین خوبه ا ادعامی کنید بذارید مااعتراضمون رابکونیم شماها منتظرهمین اب گل الودبودید که هرچی به دهنتون بیاد برعلیه ایرلن عزیزمان بگید
جهرمی خام نشو
این‌جماعت
زن زندگی شعارشونه....
کدام از شماها وقتی نماینده مجلس زد تو گوش سرباز وظیفه شناس ، احساس کرد به خودش زدند ؟ مسایل اجتماعی هرگز فراموش نمیشه .تلنبار میشه .
اقای سخنگو از تکرار دشمن حالمون بهم خورده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
من دشمنی خاوری و امثال خاوری با خودم رو درک میکنم ؛ ولی دشمنی کشور جیبوتی رو نه !!
رو که نیست،سنگ پای قزوینه
اگه راست میگید ی رفراندوم بذارید
اصلا ایشون در این حدی نیست که برود دانشگا
سخنگوی دولت مگر قدرت اجرایی دارد فقط یک سخنگو هست همین
این آقا خیلی علاقمند هست که سوپرمن بشه و اسمی و رسمی داشته باشه
چقدر به مغزش فشار آورده تا معادل زن زنگی آزادی رو بسازه طفلکی !!!خخخ
همه کشورها در همه جای دنیا دشمن دارند
کشور بدون دشمن وجود ندارد
اشتباهاتی که انجام دادید را بپذرید و اینکه چرا به اینجا رسیدیم را توضیح دهید
سلام
این شعار بر چه مبنائی بوجود آمده و در کجا و به وسیله ی چه تفکّری شکل یافته است؟
اگر مناظره برگزار می شد روش بهتری بود و شاید به نتیجه می رسیدند...
ازارزش پولمان معلومه چه گلی به سرملت زدید
بسته خسته شدیم دیگه
توی این کشور همه فقط حرف میزنن
سلام جوان هول نشو
با کلی گویی که نه میشه مطلبی رو اثبات کرد و نمیشه رد کرد. یه چند تا آمار مستند در مورد حرفهات میدادی تا بهتر متوجه دلیل ادعاهای شما بشیم
عالی
یک مشت مغلطه و حرفهای پریشان و غیرمستند
نمیدونم چرا یک نفر هم حرفی از آقازاده ها و میلیارد میلیارد پولها و زندگی لوکس و ماشین های لاکچری اونور آب نمیزنه.
تمام مشکلات اینه
ای کاش رئیست جای تو اونجا بود آقای جهرمی
اگر با این شعارها موافقید چرا از روی دیوار پاکشون می کنید؟
چرا مسئولین ایران مدام کلمه دشمن را تکرار می کنند
بابا چرا ناراحت می شید سخنگوی دولت است دیگه
پاداش و حقوق بازنشسته ها رو خواستاریم
چرا وقتی کارد به استخوان مردم می رسد مسئولین ادعای همدردی می کنند مگر قبلش خواب هستند یا اینکه دیر می فهمند
منظور از زن زندگی آزادی زن بی بند وباری ومردمیهن آبادی هرزگی هستش شهدا به خاطر ما رفتن شهید شدن اونموقع خیلی ها ریختن تو خیابونا هدفشونم مشخص نیست فقط شعار میگن در پاسخ به کسانی که شعار میدن میگم جانم فدای رهبر از ته دل دوستش دارم جانم فدای میهن پرچم کشورمو دوست دارم
گرانی. تورم . بی ارزش شدن پول ملی . زندگی مردم را سخت کرده است. غول گرانی هست و نیست مردم را می بلعد. اگر راست می گویید فکری برای آسایش و راحتی زندگی مردم کنید. این دشمن . دشمن کردن ها. دردی از مردم دوا نمی کند و هر روز اوضاع زندگی مردم خرابتر و اسفناک تر می‌شود. ولی شما ها فقط می گویید دشمن. دشمن. مردم حق دارند اینطور اعتراض کنند. هیچ امیدی به آینده ندارند. و با این دشمن . دشمن گفتن شما بطور حتم اوضاع مردم روز به روز خرابتر و بدتر میشود. هر چه زودتر باید فکر اساسی به حال مردم و اوضاع نابسامان و اسفناک اقتصادی کنید.
مگر برای تحقق این شعار چه کسی مزاحم شماست؟شعار ماست چون شما مانع تحقق این شعار هستید اگر شعار شماست چه چیزی مانع تحقق ان شده است توضیح بفرمایید
دروغ میگویند
مشکل مردم گرانی و بی ثباتی بازار است
بیکاری است

زنان وطن خودشون ب اختیار خودشون حجاب رعایت میکنن

دخترانس ک روسری بر مسدلرند ستون پنجم دشمنند
لاالله الالله آقای آذری جهرمی دشمن گفته بود مهسا و دستگیر کنند!!!!!!
دادشمن امریکا میگوید من آقا بالاسر دنیاهستم مامیگیم جمهوری اسلامی خودش آقای کشورش هست ما اسلام داریم کومینست رانمیپذیریم بدستور امریکا زن حجابدارا میگرفتن معلوم نبود کجا میبردن
سلام بابا تورو جان اونی دوستش داری تورو خدا به ماها رحم کنید مگه ما چه گناهی کردیم تو این مملکت دنیا اومدیم نگاه کنید این عرب های خلیچ ۳۰سال پیش ایران با اون کشورهای خلیچ زمانی ایران ماشین داشت اونها شترسوار بودن ایرانیان ویلا داشتند اونها چادرنشین زمان داره به پیشرفت می‌ره ما پسرفت الان عرب ها ماشین روز دنیا سوار میشن ما باید از خوردن زن بچه لباس همچیمون بزنیم شب روز داخل برنامه دیوار بچرخیم تا بتونیم پراید مدل ۸۳ تمام رنگ گیر بیاریم اونم اگه بتونیم مگه ما چقدر عمر میکنیم تا جوانیم هیچی نداریم که دوره لذت آدمی‌ست بعد که پیر شدیم می‌خوایم صد سال سیاه نباشه اون زندگی خدا شاهده الان اینو تایپ میکنم گریم گرفته زندگیم خیلی سخته همش میگم ای کاش ازدواج نمی‌کردم نمیتونم هزینه زندگیم بدست بیارم هیچکسی هم ندارم راه نجات کجاست
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
من یه مرد ایرانی دارای سه تا بچه وهمسر
شرمنده زن و بچه هستم بنظرم مرگ پایان تمام مشکلات است . ولی مسؤلین محترم اگه خدا را قبول دارید توروخدا هزینه کفن و دفن را رایگان کنید حداقل اینو رایگان کنید تروجان آقازاده‌ها
تحریم های سخت دشمن زندگی هستند کی میخواهید بردارید؟
اگه اجاره خونت و اجاره مغازت عقب بیفته اگه شرمنده زن و بچت باشی بازم میای پشت تربیون میگی ما پیشرفت داشتیم منظور از ما فقط دار و دسته خودتونه نه مردم بد بخت
تابناک عزیز به مردم بگویید نظراتشان را برای جهرمی بنویسند و صدای مردم را از همینجا به جهرمی برسانید ببینید چه جوابی میدهدو جواب جهرمی را همینجا به مردم برسانید ببینیم عمل میکنند
دوستی که نوشته چرا ما پیشرفت نکردیم چرا کشور ما پیشرفت داشته وما منفی..ازدیاد آمار طلاق ؛؛بالا رفتن سن ازدواج جوانان..پراید لگن ۲۰۰میلیون..آپارتمان پایین تربن نقطه تهران متری ۳۵ میلیون..؛؛۵تا ۶میلیون جوان بیکار در کشور.‌بالا رفتن نرخ اعتیاد.‌پایین آمدن سن اعتیاد نوجوانان کم کم دارن ونواع مواد مخدر را تجربه می کنند.‌ازدیاد زباله گردی..صدها نفر ر سطل زباله دنبال روزی خود هستند..ازدیاد گدایان و متکدیان ایرانی و خارجی...گسترش فقر و تنگدستی ...؛؛ نرخ بالای دندانپزشکی هر ایرانی بین ۱تا۳ دندان خراب در دهان دارد که قادر به تامین هزینه آن نیست..رها کردن نوزادان در شهر و کنار سطل های زباله..نا امیدی جوانان به آینده...افسردگی در بین جوانان به شدت رواج پیدا کرده..تاسیس ۲۳ مدرسه متنوع در کشور که باعث دلسردی ببن دانش آموران مب شود بچه های پولدار و ثروتمند در مدارس غیر انتفاعی تحصیل می کنند و بچه های فقیر و طبقه پایین در مدارس دولتی و بدرد نخور..تورم دورقمی تا ۴۰درصد ..همه اینها پیشرفت است
با دانشجو زیاد راه آمدید. خودشان را خراب کردن .اینها دانشجویانی که ادب ندارند و میان صحبت های یک فرد می پرند می خواهند مملکت داری کنند .همین ها امثال روحانی ها ،زنگنه ها ،نوبخت ها و...در می آیند و مملکت را خاکستر می کنند .
خخخخخ من نمیدونم چرا هر چی ملت میگه کذب و دروغه!ولی اینا میگن درسته لامصب دشمن کجا بود چرا این همه خودتونو‌ میزنید به اون را
یکی از پیچهای سیاسی درست کردن دشمن و انداختن و ناتوانی دولت و همه مشکلات بر گردن دشمن فرضی است
مشکل ایران مال ایران است و راه حل آن هم از ایران میگذرد نه آمریکا و اسراییل
دل آدم از دیدن مردم ناامید به شنیدن رنجشون و عمل نکردن به ابتدایی ترین خواسته مردم که همانا مبارزه با فساد و رانت و تبعیضه به درد میاد ،الان چهل ساله ما محکوم به مقاومت هستیم و به امید اومدن یه روز خوب زندگی میکنیم اما این روز خوب کی میاد این دشمن که شما ساختید کی از سر ما دست ورمیدآره دشمن مدیران نالایق ما هستند دشمن ما روسیه است که شما رفیق گرمابه و گلستانش شدید چرا کسی صدا ی مردم رو نمیشنوه
سلام.
دانشگاه ها در اکثر کشورهای دنیا پولی می باشند و هزینه آن بسیار زیاد می باشد. خصوصا رشته های پزشکی و مهندسی. بعضا رشته های پزشکی در حدود ۳۰۰ هزار تا ۱ میلیون دلار. کشور ما هم هر ساله هزینه زیادی بابت تربیت دانش جویان پرداخت می‌کند. (هزینه ها حداقل ۵ برابر سرانه هزینه دانش جو در دانشگاه هست چون ان هزینه سرانه دانشجو شامل امکانات بیمارستانی و ... نمی شود.). ولی دانشجویان ما خصوصا رشته های مهندسی و پزشکی و پرستاری به محض فارغ التحصیلی وارد کانادا و یا استرالیا می‌شوند. از پول نفت و مالیات چند ملیارد تومان برای یک پزشک متخصص هزینه میکنیم بعد محصولش را کشورهای دیگر برداشت می‌کنند و همان کشورها دوباره به ما می تازند و ما را تحریم می کنند. به همین دلیل آن کشورها رفاه بیشتری برای مردمانشان فراهم می‌کنند. راه حل چیست؟
باید هزینه خرید و ترجمه مدرک فارغ التحصیلی فوق العاده گران شود. البته در این طرح هیچ فرقی به حال دانشجویان ندارد.
توصیح بیشتر: هر دانشجوی ایرانی که وارد دانشگاه می‌شود بورسیه کامل می شود و کلیه هزینه های ی آن را دولت می‌پردازد (همین فرایندی که الان موجود هست) و در انتهای فارغ التحصلی فقط نامه فارغ التحصیلی معمولی برای شرکت و یا ارگانی که نیاز می باشدصادر شود که قابل ترجمه نمی باشد.
حال اگر کسی قضر مهاحرت و رفتن به خارج پیدا دارد که مشکل نیست کل هزینه ها مثلا شاید حدود ۲۰۰ هزار دلار پرداخت کند و مدرکش را بگیرد. و نکته دیگر در مورد پیش آمدهایی مثل الان در دانشگاه‌ها نیاز به آخراج دانشجو نیست فقط دولت بورسیه دانشجو را قطع کند کسی که بر علیه کشور اقدام می‌کند چرا از بورسیه برخوردار شود. از محل درآمد این فروش ها هم به استاد دانشگاه و دانشگاه بیشتر رسیده شود. آن وقت فارغ التحصیلان مجبور می‌شوند در این مملکت مشکلی را حل کنند و ....
لطفا بنویسید مرد گرونی وگشنگی شرمنده زن و بچش
دانشجو که این باشه وای به حال مملکت
اظهارات شمارا هرکسی درک نمی‌کند واقعامتاسفم که جوانان مملکتم قدر وارزش شما را نمی‌دانند وبااتش زدن سطل آشغال وامبولانس شخصیت خودرا تا این حد پایین می‌آورند متاسفم
درست است گرانیست. ولی شماهایی که اغتشاش میکنین فکرمیکنیین .. عوض بشه راحتیم نه بایدبردگی کنیم برای آمریکا واروپا.
دولت تو این کشور چکاره است که سخنگوش باشه آقای سخن مسئول گفتار درمانی دیگه جواب نمیده
خواهشا بگذارید کشور آرام بگیرد. شعار علیه هم ندهید.
هرچند نظر منو منتشر نمیکنید،
راهش اینه که این ذهنیت از گوش دانشجویان بیاد بیرون که برای همراهی با دشمن و رودرروی ملت ایستادن مصونیت ندارند باید محاکمه و اخراج شوند و باید دانشگاهها را پاکسازی کرد، این به اصطلاح دانشجویان بیت المال را هدر می‌دهند و سودی برای ایران ندارند و در نهایت هم به غرب می‌روند و استخدام دشمنان ایران می‌شوند.
وقتی دانشجوهای شریف رو به جرم صحبت کردن در تریبون آزاد می‌ندازید بیرون، توقع نداشته باشید در دانشگاه با سلام و صلوات ازتون پذیرایی کنن. جواب زور زوره.
کی گفته دانشجو نخبه هستش ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دانشجویی که ادب ندارد و طاقت حرف زدن دیگران را ندارد واقعا" خجالت اوره
آقای وزیر ببین مردم به چه روزی افتادن فقر فلاکت مقام انسانیت این بود
یه سوالی ازت دارم چه خبر از گرونی لحظه‌ای بازار میتونی بدون دروغ و وعده جواب بدی
به نظرم دانشجو باید با فرهنگتر از این باشه اگر چه این شعاری که دادن به درد خودشون میخوره مردم میگن مشکل اقتصادی داریم اونا دوباره چسبیدن به یک اتفاقی که حالا سهوا یا عمدا هزار بار اتفاق میافته تو کشورهای دیگه بدترشم هست ولی اونا رو برجسته نمیکنن اگر اعتراضی دارید از اقتصاد بگید شاید یه کاری بشه
متاسفانه ایشان در حد و اندازه و شان سخنگوی دولت نیست. معمولا با اظهارات نسنجیده و گاها کودکانه منزلت دولت را بشدت تقلیل می دهد. وقت آن رسیده که رییس جمهور در انتخاب خود تجدید نظر کنند.
همه‌ چیز وابسته به درست شدن اقتصاد هس
اقتصاد مریض ،، نیاز به درمان دارد
دانشجو کجا بود...شعارشون برازندشون نبود..احترامشون سر جاش نبود .......
اگر قرار بود بی حجابی به بنیان خانواده آسیب بزنه، باید در این هزار و چهارصد سالی که مسلمانان حجاب دارند، جمعیتشان از غیر مسلمانان خیلی بیشتر شده باشه، چون بدون نهاد خانواده ، افزایش جمعیت امکانپذیر نیست...پس نباید حجاب را به آسیبهای اجتماعی ربط داد
این مرد.. و دولت رییسی اصلا بانوان رو قبول ندارند
واقعا رو که نیست!
دانشجوها محترم هم یکم از جو گرفتگی بیان بیرون و گوش شنوا داشته باشند وببینن دوست کیه ودشمن کدومه
از دانشجویان این رفتارها بعید است. اصلا بلد نیستن گفتگو کنن. فقط شعار میدن . خیلی منطقی خواسته هاتون رو بگید .مثلا شما تحصیل کرده هستید.
اینکه وضع الان ما با چهل سال پیشمون یکی نیست منت گذاشتن نداره اخه کدوم کشوری وضع چهل سال پیشش با الان یکی بوده؟ حالا مثلا اگر به جز شما کس دیگه ای حکومت میکرد فکر کردی وضعمون از الان بدتر بود؟! نخیر با اینهمه ذخایری که ایران داره ما در بدترین حالت ممکن داریم زندگی میکنیم. اینقدرم دشمن دشمن نکنید
اشکالاتی که در کشور هست قابل انکار و اغماض نیست اما از طرف دیگر باید از معترضین بپرسیم آیا با این رویه ای که در پیش گرفته اید امیدی به اصلاح و بهبود هست؟ در هر حال برای عبور از شرایط دشواری که کشور و مردم درگیر آن هستند دو راه کلی بیشتر وجود ندارد یا اصلاح یا تغییر بینادی. مساله اینجاست که هیچ حکومتی با چند شعار و چند تجمع پراکنده دچار کوچکترین تزلزلی نخواهد شد پس این راهی که معترضان در پیش گرفته اند اگر به این نیت باشد قطعا به جایی نخواهد رسید و جز ایجاد هزینه برای کل کشور هیچ فایده ای نخواهد داشت. اما اگر به نیت اصلاح دست به این اعتراضات می زنند پس باید راه را برای گفتگو و اصلاح امور باز بگذارند و با بلوا و آشوب و توهین قطعا نمی شود چیزی را اصلاح کرد
حیف وقت که بزارم و جواب این حرف های بی ارزش سخنگو رو بدم حیف وقت.
سلام و درود و رحمت خدا بر شما آقای آذری جهرمی
قطعا کار پسندیده شما بر کسی پوشیده نمی ماند و دشمن را ناامید و مایوس میکند . همه مردم من جمله دانشجویان از بی کفایتی دولت گذشته به رنج آمده اند و این زخم سالهای گذشته است.
پس میخواهیم همچنان بزرگوارانه ارتباط دانشگاه با دولت ادامه یابد که باعث روشنی چشم همه ماست
رقبای خارجی؟ امارات فقط طی شش ماه ۲۷۲ میلیارد دلار درآمد غیرنفتی داشته و ما برای ۷ میلیارد دلار به کره جنوبی التماس میکنیم. ما اصلا رقیب به حساب نمیایم.
یک کلام ختم کلام به ملت ورفاهشان برسید برسید تادیرنشده یارانه های نقدی ملت راسرجمع دومیلیون کنید دومیلیون کنید فقط ملت را در رفاه وپول وخوشی بگذارید
مشکل دولتمردان در طول این چند دهه نشیندن صدای مردم یعنی نمیفهمند مردم چی میخواهند حالا هی بگید مردم مردم دشمن دشمن
ثروتترین کشور جهان هستیم و مردم از فقر هم رد کردیم
اگه دوست دارید.چرا در بیش از چهل سال به آن نرسیدید؟
درود بر این مدیر توانا
واقعا خیلی توانایی میخواد در مقابل کسانیکه قصد شنیدن ندارند صحبت کنی
متاسفانه هروقت مدیری بین ما میاد بجای استفاده از ظزفیت تنها کاری که میکنیم ظرفیت سوزی لست

جهرمی هم میتونه مثل خیلیا اصلا سر هم به دانشگاه نزنه

این مردان رو جذب کنید
خطاب به کسانی که میگویند از دانشجوها جواب گرفت:
چه جوابی گرفت؟؟؟ ما که جوابی نمیشنویم!!! یه عده پخمه!!!!!!!!!!!!!!! (که به اشتباه بهشون میگویند نخبه!!!!!!!)
به غیر مودبانه ترین روش اعلام کردند که هدفشون درس خوندن نیست!!!!!
راهش فقط برگزاری رفراندوم آزاد هست. رفراندوم بذارین ببینین اکثریت مردم چی میگن و چی میخوان. تکلیف روشن میشه. مثلا رفراندم بذارین که ایا با حجاب اجباری موافقین یا خیر؟ براحتی پاسخ بسیاری از سوالات دیگر هم در این رفراندوم روشن میشود.
"«زن زندگی، آزادی/ مرد میهن، آبادی»؛ ما هم این شعارها را دوست داریم و می خواهیم به آن برسیم" مردم با وعده و عید ساکت نمی شوند اگر شما ( دولت ) واقعاً به این شعارها علاقمند هستید و می خواهید عملاً به آن برسید، شفاف و دقیقاً بگویید چگونه این کار را خواهید کرد در عمل به مردم نشان دهید
بهادری جهرمی همراه با دانشجویان شعارها را تکرار کرد و گفت: ما هم عرض کردیم که شعارهایمان همین است؛ زن زندگی، آزادی/ مرد میهن، آبادی. دوستش هم داریم و می خواهیم به آن برسیم.
اگر دوستش داشتید هنوز اندر خم یه کوچه نبودیم چرا دروغ میگید؟
به نظر شما چقدر زمان میبره تا به این شعارهای زیبا که شما هم موافق هستید برسیم؟
آیا با این مدیریتی که در کشور وجود داره امکانش هست باز مثل وعده های تو خالی گذشته هایتان هست؟
فدای حضرت علی(ع) برم به فرزندشان در زمان ضربت خوردن فرمودند حرف حق را از هر کس که شنیدی اگر خلاف میلت بود باید قبول کنی نه باهاش مقابله کنی،
دانشجو؟!دانشجوی واقعی ادب دارد!
این شعار رو هم مصادر کنید... خدا قوت!
اگه دوست دارید پس چرا از در و دیوار پاک میکنید؟
ما که با سخنان سخنگوی دولت قانع شدیم.
شما هم اگه می تونید قانع بشید
دولت ظالم در حق و حقوق کارمندان و بازنشستگان لشکری و کشوری ، این دولت روی دولت قبلی را سفید کرد. والسلام
میگه ما با شعار زن زندگی ازادی موافقیم... اما جالبه هرجا مردم روی دیوارها این شعار را می نویسند سریع میان پاک می کنند.
آقای وزی هم اشتاه کرده: تا بوده و بوده در تاریخ این سرزمین چه قبل از اسلام چه بعد از آن شعار مردمان ایران زمین این بوده:
« زن، زندگی، نجابت / مرد، میهن، غیرت»
این شعار قدمت چند هزار ساله دارد و تغییر نا پذیر است.
دانشجویان امروز بلد نیستن اعتراض کنن .. با داد وبیداد کردن و توهین به یکدیگر کردن به نتیجه نمیرسن .. در عجم این دانشجویان چه دانشی رو دارن در مخ و مغز خود جای میدن
لطفا شعارهای مرومو مصادره نکنید .
کسی نمیخواد شما این مشکلات رو حل کنید . چرا درک نمیکنید آخه ؟

خیلی وقت داشتید ، خیلی وقت هدر دادید .

تا کی باید فقط وعده بشنویم ؟ ولله بالله شماها بلد نیستید .
بابا خواهشا بس کن دیگه دشمن کجاس شبها برو سر خیابان ببین چقد تن فروشی زیاد شده از اون غیرتت به درد نمیاد از مو بیرون ماندن ناراحتی اونیکی موش بیرونه به قول شما دینش میره ولی اونیکی تن فروشی میکنه هم دینش هم ناموسش هم غرورش هم همه چیزشو
چپ و راست
اصول گرا و اصلاح طلب همه در این کشور مسئولند
در این کشور و صندلی ها و سازمان ها توسط افراد جا به جا میشه و مدیران ارشد در حال دور زدن در سازمان ها و سمت های گوناگون هستند.
مثال : آقای اسلامی ( عضو بنیاد مستضعفان . هوا پیما سازی ایران . راه و شهر سازی . سازمان دیریت سواحل مکران استاندار مارزندان . وزیر راه و شهر سازی . رئیس سازمان انرژی اتمی)
سمت های فوق در سازمان های مختلف طی سال ها توسط آقای اسلامی در حال تجربه بوده و هست.

این مملکت توسط یک گروه اداره میشه... فقط پست ها رو بین هم جا ب جا میکنن
اقا کاش از اول اینجوری بر خورد میکردین ولی گذاشتین به اینجا برسه خسته شدن مردم از بس شعار شنیدن خسته شدن شما همش وعده دادید ولی عمل نکردید مردم به شما اعتماد ندارن وعده دیگه بسه باید مردم فکری بحال خودشون وفرزندانشان بکنند
نه عزیر من شما نه دلتون برای میهن میسوزه نه به زن و زندگی اعتقاد دارید , الان هم قافیه رو تنگ دیدید به این صحبت ها افتادین , چرا شناسنامه بچه ها تون رو رو نمیکنید چرا پاسپورت های کانادا و انگلیس و ... رو نمیکنید , حالا که دیدید مشکل پیدا شده یاد زن و زندگی و مرد و میهن افتادین , اصلا کدوم میهن بیشتر شما اصلا متولد این مملکت نیستید
پس چرا رو دیوارهادر سطح شهر هرچی شار زن زندگی ازادی و...... را رنگمالی می کنید
یکم دیره برای این حرفها. باید این کارهارو 20 سال پیش میکردید.
نگید ازادی نیست.
هست ولی نمیدونید چطور ازش استفاده کنید.
حالا که این جهرمی اومده دانشگاه حرفاتون رو بزنید.
با این رفتارها دانشجوهای این مملکت رو بردین زیر سوال.
اگرمنظورتون از آزادی اینه که همین بلوز شلوارتان روهم دربیارید این آرزو روبه گورمیبرید آن شاالله
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل