بازدید 2855

مسدود شدن طرح بایدن برای بخشودگی وام‌ دانشجویی

دادگاهی در آمریکا به طور موقت طرح جو بایدن برای بخشودگی وام‌های دانشجویی را مسدود کرد.
کد خبر: ۱۱۴۶۵۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۶ 22 October 2022


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، دادگاه تجدیدنظر در آمریکا به طور موقت طرح جو بایدن برای بخشودگی میلیاردها دلار وام های دانشجویی را مسدود کرد.

براساس این حکم رسمی، دولت بایدن نمی تواند تا زمانی که دادخواستی علیه این طرح مطرح شده، آن را اجرا کند.

البته هنوز مشخص نیست که این تصمیم برای 22 میلیون وام گیرنده ای که درخواست بخشودگی وام خود را ارائه نموده اند، چه معنایی دارد. دولت بایدن پیشتر وعده داده بود که هیچ گونه وامی را تا پیش از 23 اکتبر پرداخت نخواهد کرد.

این در حالی است که کارین ژان پییر سخنگوی کاخ سفید از وام گیرندگان خواست همچنان برای بخشودگی وام، درخواست خود را ارائه دهند. وی افزود: این دستور موقت دادگاه از این درخواست ها و یا بررسی درخواست ها، جلوگیری نمی کند.

دادگاه تجدیدنظر زمانی این حکم را صادر کرد که قاضی «هنری آتری» از دادگاه منطقه ای سنت لوئیس حکم داد تا زمانی که ایالت های نبراسکا، میزوری، آرکانزاس، آیووا، کانزاس و کارولینای جنوبی، موضع خود را اعلام نکنند، دادگاه فاقد صلاحیت برای استماع و بررسی این پرونده است.

اندکی بعد، این 6 ایالت، از دادگاه خواسته اند تا دولت را از اجرای طرح بخشودگی وام تا زمانی که دادخواستی علیه آن مطرح است، منع کند.

براساس این طرح که در ماه اوت از سوی بایدن مطرح شد، بازپرداخت 10 هزار دلار وام دانشجویی برای افرادی با درآمد کمتر از 125 هزار دلار یا خانواده هایی با درآمد کمتر از 250 هزار دلار لغو خواهد شد.

در همین حال، اداره بودجه کنگره اعلام کرد این برنامه در سه دهه آینده بیش از 400 میلیارد دلار برای دولت هزینه دارد.

این خبر بلافاصله تبدیل به یک موضوع سیاسی مهم در آستانه انتخابات میان دوره ای 8 نوامبر شده است. بسیاری از دموکرات هایی که انتخاب مجدد خود را اندکی دشوار می بینند، از این طرح بایدن برای بخشودگی وام ها فاصله گرفته اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار