بازدید 2084
۲

صدر اعظم آلمان به پکن می‌رود

اولاف شولتز صدراعظم آلمان روز جمعه برنامه‌های خود را برای سفر به چین اعلام کرد زیرا برلین در حال بازنگری راهبرد کلی خود در قبال پکن است.
کد خبر: ۱۱۴۶۴۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۵ 22 October 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از از خبرگزاری آناتولی ترکیه، شولتز در حاشیه نشست اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: من در حال برنامه‌ریزی برای سفر به چین هستم.

این اولین سفر شولتز به چین از زمان تصدی پست صدراعظمی آلمان در اواخر سال گذشته است و به گفته سخنگوی وی این سفر در اوایل ماه نوامبر (آبان ماه) انجام خواهد شد.

این سفر برنامه‌ریزی شده در زمانی انجام می‌شود که وزارت خارجه آلمان به دنبال تجربه ناکام وابستگی بیش از حد اقتصادی به روسیه بر روی استراتژی جدید چین کار می‌کند.

آنالنا بائربوک وزیر امور خارجه آلمان تاکید کرد: آلمان پس از تجربه ناکام اتکای بیش از حد اقتصادی به روسیه، دیگر نباید خود را به هیچ کشوری وابسته کند که به ارزش‌هایی متفاوت از ارزش‌های کشور ما (آلمان) عقیده دارد. چنین اشتباهاتی را نباید دو بار تکرار کرد.

او روز جمعه به روزنامه سوددویچه سایتونگ چاپ مونیخ در مورد معامله با چین گفت: وابستگی اقتصادی، آلمان را از نظر سیاسی باج‌پذیر می‌سازد. اینجا بحث حذف کامل روسیه از پهنه اقتصاد آلمان مطرح نیست چرا که اساساً این موضوع در مورد روسیه که یکی از بزرگترین کشورهای دنیا است، امکان پذیر نیست بلکه بحث بر سر باز کردن بازارهای جایگزین در آسیا، تنوع و مدیریت ریسک است.

این سفر در حالی صورت می‌گیرد که آژانس‌های اطلاعاتی آلمان درباره چین هشدار داده‌ و گفته‌اند که این هسته قدرت آسیایی در درازمدت می‌تواند تهدیدی بسیار بزرگ‌تر از روسیه برای منافع امنیتی آلمان باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
چرخش دنیا به سمت چین ولی مردم ما ول کن امریکا نیستن
فکر کنم رفت قبل جنگ اوکران به روسیه و جنگ بعد ان شروع شد به چین هم همینطور و چینی ها تجربه جنگی ندارند وبا حمله به تایوان از هم پاشیدگی چین حتمی است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل