بازدید 3276

آجر نسوز شاموتی قم مشهد

توجه به این که استقبال خریداران از انواع آجر سنتی نسوز آذرخش قم بسیار بالا بوده است تولید کنندگان نیز با در نظر گرفتن نکات اصولی در در زمینه تولید این آجرها، سعی در عرضه با کیفیت ترین محصولات دارند.
کد خبر: ۱۱۴۶۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰ 21 October 2022

به تازگی در شهر مشهد نمایندگی آجر نسوز آذرخش افتتاح شده و یکی از بهترین انواع خدمات را به مراجعه کنندگان ارائه می دهند، آنها انواع مختلف آجرهای شاموتی، آلومینی و آجرهای سبک را ارائه می کنند، این محصولات دارای ابعاد مختلفی هستند و ابعاد آنها به صورت ۷ در ۲۸ برآورد می شود و می توان گفت که ضخامت این محصولات حدود دو و نیم سانت می باشد.

در هر متر مربع از این فضا حدود ۵۲ عدد آجر به کار گرفته می شود که باید بین آنها بندکشی شود و برای این بند کشی حدود ۱ سانتیمتر فاصله در نظر گرفته شده است، کیفیت این آجرها بسیار بالا بوده و مواد اولیه ای که در تولید آنها به کار برده می شود، بسیار با کیفیت می باشند.

آجر نسوز شاموتی قم مشهد

انواع مختلف آجر نسوز مشهد در کوره ها پخت می شوند و دارای خواص بسیار زیادی هستند، یکی از مهمترین خاصیتهای آنها آنتی باکتریال بوده و این آجرها می باشد و باعث می شوند که در محیطهای مختلف کارایی زیادی داشته باشند و هیچ گاه جلبک و قارچی را به خود نگیرند، این آجرها در مناطقی که دارای رطوبت زیاد هستند نیز استفاده می گردند، آنها به صورت خشک و تر استفاده شده اند و می توان گفت که در هر کدام از این روشها بندکشی متفاوت می باشد.

آجر نسوز قم

توجه به این که استقبال خریداران از انواع آجر سنتی نسوز آذرخش قم بسیار بالا بوده است تولید کنندگان نیز با در نظر گرفتن نکات اصولی در در زمینه تولید این آجرها، سعی در عرضه با کیفیت ترین محصولات دارند.

همان ‌طور که از نام این ‌نوع آجرها پیداست باید به حرارت مقاوم باشند و دچار سوختگی ‌نشوند که علت این مقاومت تولید آنها در دمای بسیار بالا و سپس سرد شدن می باشد به همین دلیل به طور قراردادی و بر اساس آزمایشاتی که‌ روی انواع با کیفیت این آجرهای نسوز صورت گرفته است مشخص شده که حرارت حدود ۱۳۰۰ درجه را تحمل می کنند و دچار تغییر ساختاری نمی شوند البته باید این نکته را مورد توجه قرار دهیم که این موضوع در صورتی تحقق می یابد که استانداردهای لازم برای پخت آجر رعایت شده باشد.

آجر نسوز شاموتی قم مشهد

با این اوصاف می‌ توان گفت که آجر نسوز قم دارای کیفیتی به‌ مراتب بالا تر از آجر معمولی است اما نکته مهم تر در خصوص آجرهای نسوز، به دلیل ترکیب آنهاست که مانع از رشد جلبک ها و‌ دیگر باکتری ها و قارچ ها می باشد این‌ ویژگی بیشر در شهرهای شمالی کشور اهمیت خاصی پیدا می ‌کند زیرا در این مناطق آب و هوا رطوبت بالایی دارد و محیط بسیار ‌مناسبی برای رشد جلبک ها فراهم می شود که در مدت زمان طولانی منظره نا خوشایندی را در ساختمان ایجاد می کند و حتی ممکن است باعث فرسودگی آن شود.

آجرهای نسوز آذرخش قم دارای تنوع رنگ و طرح بسیار ‌بالایی هستند که در بعضی موارد ترکیب رنگ هم در طراحی آنها وجود دارد از همه مهم تر قیمت مناسب آنها می باشد که در مقایسه با کیفیت بالایی که این نوع آجرها دارند بسیار به صرفه می باشد.

آجر نسوز شاموتی

عوامل متعددی شامل کیفیت و نوع مواد اولیه، برند سازنده و یا حجم خرید هستند که بر قیمت آجر نما نسوز شاموتی تاثیر می گذارند و موجب می شوند یک محصول قیمت ارزانتر و محصولی دیگر قیمتی گرانتر داشته باشد.

آجر نما نسوز شاموتی به دلیل طیف گسترده رنگی و مقاومت بالایی که در برابر حرارت دارد معمولا از جمله مصالح پرفروش در صنعت ساختمان سازی است زیرا رنگبندی آن از کرم روشن تا قهوه ای وجود داشته علاوه بر اینکه تحمل دمایی این مدل در حدود 1250 درجه سانتیگراد است.

برای تولید آجر شاموتی نسوز مراحل متعددی پشت سر گذاشته می شود که نخستین مرحله به استخراج مواد اولیه از معادن مربوط می شود.

آجر نسوز شاموتی قم مشهد

برای ساخت آجر نسوز شاموتی این مواد پس از فرآیند کلسینه شدن (حرارت دادن به منظور جداسازی ناخالصیها) خرد و دانه بندی می شوند. دانه هایی که کمتر از 3 میلیمتر سایز داشته باشند را با مواد نسوز ترکیب کرده تا حالتی شبیه به گل پیدا کنند و حالا آماده است تا آب و رس به آن اضافه شود و خیلی مهم است تا رس کیفیت بالایی داشته باشد. زیرا مهمترین قسمت از آجر شاموتی را تشکیل می دهد.

وقتی مرحله مخلوط کردن به پایان رسید باید کار قالب گیری را آغاز کرد و آجر را برای خشک کردن در کوره های مختلفی شامل کوره قائم، کوره تونلی و کوره دوار قرار می دهند که درجه حرارت کوره ها بین 1200 تا 1500 درجه سانتیگراد متغیر است. نسبتهای رس و آب است که تعیین می کند.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی