بازدید 2250

گفت‌وگوی تلفنی رؤسای جمهور ترکیه و اوکراین

منابع خبری چهارشنبه شب گزارش دادند رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین تلفنی درباره آخرین تحولات جنگ در این کشور گفت وگو کرد.
کد خبر: ۱۱۴۶۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۵ 20 October 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، اردوغان در گفت وگو با همتای اوکراینی خود تاکید کرد که راه حل دیپلماتیک برای بحران جنگ روسیه و اوکراین باید در هر شرایطی حفظ شود.

رئیس جمهور ترکیه همچنین گفت که آنکارا آماده ارائه کمک به هر نحوی برای کمک به پایان جنگ از طریق مذاکرات است.

جزئیات بیشتری از این گفت وگوی تلفنی گزارش نشده است.

این گفت وگوی تلفنی بعد از آن انجام شد که رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین رئیسان جمهوری ترکیه و روسیه در دیدار روز ۱۳ اکتبر (۲۱ مهر ماه) در آستانه قزاقستان، ایجاد مرکز توزیع و صادرات گاز روسیه در ترکیه، ساخت نیروگاه هسته‌ای دیگری در سنیوپ و حمایت از توافقنامه‌های صادرات غلات اوکراین از طریق دریای سیاه را بررسی کردند.

دمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفته است که در این نشست ۲ رهبر، به موضوع اوکراین پرداخته نشده است.

پیش از این خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه هم در گفت وگوی تلفنی با «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه بر لزوم استقرار آتش‌بس روسیه و اوکراین برای پایان یافتن تلفات انسانی تاکید کرد.

در این گفت وگو تحولات مربوط به روند موفقیت آمیز حمل و نقل غلات (طبق توافق استانبول) مورد توجه قرار گرفت.

وزیر دفاع ترکیه همچنین بر آمادگی همیشگی ترکیه برای انجام آنچه که برای تامین صلح در منطقه مسئولیت دارد، تاکید کرد و گفت که کشورش مشتاق است تا در زمینه کمک‌های بشردوستانه انواع حمایت‌ها را انجام دهد.

پیش تر مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه با اعلام مخالفت آنکارا با تحریم‌های یکجانبه علیه روسیه، خواستار برقراری آتش بس فوری میان مسکو و کی‌یف شده و گفته بود: آنکارا با تحریم‌های یکجانبه علیه روسیه مخالف و معتقد است که گسست روابط میان غرب و روسیه همه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی همچنین خواستار آتش‌بس میان روسیه و اوکراین در اسرع وقت شد و اضافه کرد که تضمین آتش بس قابل دوام و صلح عادلانه برای اوکراین ضروری است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار