بازدید 3674

نجات دختر زندانی با کمک نیکوکاران

کد خبر: ۱۱۴۶۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۷ 19 October 2022

دختر زندانی که برای دفاع از خود دست به قتل زده بود با کمک نیکوکاران و پرداخت دیه پس از 7 سال حبس از زندان آزاد خواهد شد.

به گزارش ایران، رسیدگی به این پرونده از 21 مرداد سال 93 و به‌دنبال گزارش مرگ مرموز پسرجوانی در یکی از بیمارستان‌های پایتخت، آغاز شد.

بررسی‌های پلیسی و قضایی نشان داد پسر جوان با ضربه چاقو به قتل رسیده و شب حادثه میهمان خانه دختری به نام سولماز در بلوار فردوس بوده است ؛با کشف این سرنخ دستگیری سولماز در دستور کار کارآگاهان پلیس جنایی قرار گرفت و او خیلی زود بازداشت شد.

سولماز در بازجویی‌ها گفت:‌ مدتی پیش یک زن نیکوکار خانه‌ای برایم اجاره کرد و تنها زندگی می‌کردم تا اینکه یک روز به طور اتفاقی با دختری به نام شیما در یکی از بوستان‌های تهران آشنا شده و او را به خانه دعوت کردم. شیما به من گفت که با پسرجوانی به نام شایان دوست است .شب حادثه آن پسر در حالی که غذا خریده بود به خانه من آمد.

پس از صرف غذا من به اتاق خواب رفتم اما شیما و شایان نشسته بودند و صحبت می‌کردند تا اینکه نیمه‌های شب با شنیدن سر و صدای درگیری از اتاقم بیرون آمدم و دیدم بین آنها مشاجره لفظی درگرفته است بعد در یک لحظه شیما عصبانی شد و با چاقو ضربه‌ای به شایان زد.

پس از اظهارات وی مأموران،شیما را هم دستگیر کردند و او در بازجویی‌ها پرده از راز جنایت برداشت و گفت: «مدتی پیش در یکی از بوستان‌های تهران با شایان که به شیشه اعتیاد داشت آشنا شدم. از آن روز به بعد گاهی با هم شیشه مصرف می‌کردیم تا اینکه روز حادثه او به خانه سولماز آمد و بعد از شام در حال صحبت بودیم که متوجه شدم قصد بدی دارد و وقتی از من خواست تسلیم او شوم من مقاومت کردم و برای دفاع از خودم با کارد میوه‌خوری ضربه‌ای به او زدم. وقتی متوجه شدم خون زیادی از او می‌رود همان لحظه اورژانس را خبر کردیم ولی او چند ساعت پس از بستری شدن در بیمارستان جان خود را ازدست داد. من قصد کشتن او را نداشتم و در دفاع از خودم دست به این کار زدم».

شیما به بازسازی صحنه جنایت پرداخت و با تکمیل تحقیقات، پرونده به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد اما دختر جوان همچنان بر موضوع دفاع از خودش تأکید داشت تا اینکه قضات دادگاه در پایان محاکمه وارد شور شدند و قتل را شبه عمد تشخیص داده و این پرونده به شعبه 16 دیوان‌عالی کشور فرستاده شد، اما قضات دیوان‌عالی کشور پس از بررسی پرونده توضیحات درباره شبه عمد بودن قتل را کافی ندانسته و به همین خاطر پرونده به دادگاه کیفری استان تهران برگشت تا قضات شعبه چهارم دادگاه کیفری استان به بررسی مجدد آن بپردازند.

بدین ترتیب شیما بار دیگر در برابر قضات ایستاد و گفت: قتل عمد را قبول ندارم. روز حادثه آن جوان قصد تعرض به من را داشت و او ناگهان به سمتم حمله‌ور شد که من در دفاع از خودم با چاقو ضربه‌ای به او زدم. باور کنید هرگز قصد کشتن او را نداشتم و این قتل ناخواسته اتفاق افتاد.

شرطی برای آزادی

در پایان جلسه دادگاه، دادرسان وارد شور شدند و شیما بار دیگر به قتل شبه عمد محکوم شد و او را به پرداخت دیه و از جنبه عمومی جرم به 4 سال و 4 ماه زندان محکوم کردند. با اینکه شیما از قصاص رهایی یافت، اما از آنجایی که دختر جوان توانایی پرداخت دیه را نداشت همچنان در زندان بسر می‌برد تا اینکه گروه صلح و سازش مستقر در دادسرای امور جنایی تهران از پرونده دختر جوان مطلع شدند و تلاش خود را برای جمع‌آوری دیه آغاز کردند و با فراهم شدن پول دیه، دختر جوان پس از 7 سال حبس از زندان آزاد خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار