خسارت ۵,۵ میلیارد تومانی به کشور بر اثر تصادف فوتی

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ احمد شیرانی، رئیس مرکز کنترل ترافیک فراجا گفت: اگر کشور بتواند حوادث رانندگی را کاهش دهد این میزان خسارت که برابر ۷ درصد تولید ناخالص ملی است صرف هزینههای پیشرفت کشور میشود.
وی افزود: بر اساس آمار ۵۱ درصد کشتههای تصادفات رانندگی در لحظه و نقطه حادثه فوت میشوند و ۶ درصد در حین انتقال به بیمارستان و ۴۳ درصد هم در بیمارستانها جان خود را از دست میدهند که این میزان فوتی در بیمارستان اهمیت اقدامات امدادی پس از حادثه و نقش سازمانهای امدادی را دو چندان میکند.
شیرانی بر اهمیت کنترل و کاهش تصادفات جادهای در کشور تاکید کرد و بیان داشت: ۳۰ درصد تصادفات کشور در جادهها رخ میدهد ولی ۷۰ درصد کشتهها و تلفات ناشی از حوادث رانندگی در جادهها و به دلیل بالا بودن سرعت است.
رئیس مرکز کنترل ترافیک فراجا ادامه داد: سرعت بالا یکی از عوامل اصلی حوادث در جادهها است و سرعت انرژی جنبشی را زیاد و شدت برخورد و خسارات را افزایش میدهد.
وی تصریح کرد: از تعداد ۱۶۷ هزار و ۸۸۷ کشته تصادفات سال گذشته فقط ۳ هزار راننده مقصر و عامل تصادفات بودند و بقیه افراد بی تخلف در لحظه حادثه بودند.
شیرانی با بیان اینکه پلیس راهور وظیفه نظارت و کنترل بر وضعیت ترافیک در جادهها را دارد و این مهم را به وسیله سامانهها و دوربینهای نظارت تصویری و سامانههای تردد شمار و تحلیل دادهها به صورت شبانه روزی انجام میدهد اظهار داشت: ترافیک علل و عوامل زیادی دارد و افزایش وسیله نقلیه و نامتناسب بودن گسترش معابر شهری و برون شهری و عدم تطبیق و گنجایش این دو ظرفیت در دهه گذشته باعث شده همیشه مشکل ترافیک وجود داشته باشد.
رئیس مرکز کنترل ترافیک فراجا تکمیل و توسعه حمل و نقل عمومی را بهترین راهکار کاهش ترافیک عنوان کرد و افزود: اکنون آن چیزی که در کنترل ترافیک مهم است مدیریت ترافیک است که امروزه با استفاده و بهره گیری از تجهیزات و سامانههای پیشرفته دنیا انجام میشود.
شیرانی با بیان اینکه در حال حاضر مدیریت سنتی در دنیا مردود است و مدیریت ترافیک به صورت علمی، پیشرفته و با تجهیزات و سامانههای هوشمند انجام میشود، خاطر نشان کرد: وسعت جادههای کشور ۲۵۰ هزار کیلومتر است که با استقرار نیروی انسانی، تیمهای نظارتی و گشتی غیر قابل کنترل است و باید از ابزارهای نظارتی، دوربینهای ثبت تخلف، پهپادهای پلیس و... استفاده شود.
رئیس مرکز کنترل ترافیک فراجا اذعان داشت: در حال حاضر در جادههای کشور علاوه بر استقرار تیمهای کنترل نامحسوس و فعال بودن دوربینهای ثبت تخلف در همه محورهای اصلی کشور دوربینهای کنترل متوسط سرعت نیز برقرار و فعال است.
اگر بابتش اعتراض داشته باشیم ، میشیم اغتشاشگر؟
وزیر نفت اعلام میکنه مصرف سوخت بالا رفته ، پس باید قیمتها افزایش پیدا کنه تا مصرف کم بشه! چرا باید خودرو پرمصرف داخلی سوار بشویم و بابتش هزینه بدهیم؟
فرادا میگه آمار کشته ها بالاست در صورتیکه تقریبا میزان مرگ و میر سرنشینان در خودروهای امروزی به صفر رسیده ، اما ما باید سوار خودروی بشویم که در هر تصادفی امکان مرگ هست….
چرا باید ۴ برابر قیمت جهانی پول مرکب مرگ دهیم
یکی از علل عدم توجه به جلو بازی با گوشی است
یکی از علل بزرگ خواب آلودگی هم تغذیه است. کشورهایی که نوشیدنی متداول آنهاغ قهوه است نسبت به ما که چای مینوشیم، تصادف کمتری دارند.
عجب دوره زمونه اي شده مرده ادم ها از زندشون بيشتر ارزش داره
آسفالت جاده ها رو درست کنین
بزرگراه ها رو چراغ روشنایی بزنین شب ها





