بازدید 2724

آمریکا زندانی شدن شهروندش را در عربستان تأیید کرد

آمریکا روز سه شنبه با تائید زندانی شدن شهروند این کشور در عربستان سعودی به علت انتشار پیام هایی در توئیتر در باره فساد را تایید و اعلان کرد که این موضوع را با مقام های ریاض مطرح می کند.
کد خبر: ۱۱۴۵۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۰ 19 October 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری فرانس پرس؛ وزارت امور خارجه آمریکا با تائید بازداشت سعد ابراهیم المادی شهروند سعودی الاصل ایالات متحده، اعلان کرد که پرونده او را از دسامبر تاکنون، پیگیری و مطرح کرده که منبع دیگر تنش میان ۲ هم پیمان دیرین به شمار می رود.

ابراهیم المادی پسر سعد ابراهیم به فرانس پرس گفته که پدرش به به علت انتشار پیام های توئیتری در باره حکومت سعودی، به ۱۶سال زندان محکوم شده است.

ودانت پاتل سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که ما بارها و با شدت، نگرانی هایمان را در باره این پرونده از طریق کانال هایی در ریاض و واشنگتن با مقام های بلندپایه دولت سعودی مطرح کرده ایم. کاربرد آزادی بیان هیچگاه نباید جرم انگاشته شود.

به نوشته روزنامه واشنگتن پست، المادی ۷۲ ساله مقیم فلوریدا که برای دیدار بستگانش به عربستان رفته بود، در نوامبر در فرودگاه در ارتباط با انتشار ۱۴ پیام توئیتری که در هفت سال گذشته منتشر کرده، بازداشت شده است

به گفته پسر المادی، او در سوم اکتبر به ۱۶ سال حبس و پس از ان ۱۶ سال محرومیت از سفر (به خارج از عربستان) محکوم شده است.

پسر المادی به این روزنامه گفته که پدرش تنها دیدگاه ها و نظرات میانه روانه را در توئیت هایش در باره فساد در عربستان سعودی و قتل جمال قاشقچی ابراز می کرده است.

قاشقچی روزنامه نگار ساکن ایالات متحده در سال ۲۰۱۸ پس از آنکه با فریبکاری به درون ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه کشانده شده، به قتل رسید و پیکرش تکه پاره و نابود شد.

پسر المادی با تائید نوشته های این روزنامه، به فرانس پرس گفت که بخشی از اتهامات المادی، حمایت و تامین مالی تروریسم و تلاش برای بی ثبات کردن پادشاهی سعودی بوده است.

وزارت امور خارجه آمریکا گفته که نماینده این کشور در محاکمه المادی حضور نداشته و سعودی تاریخ دیرتری را برای برگزاری نشست دادگاه او، اعلام کرده بوده است.

کشته شدن قاشقچی نویسنده واشنگتن پست، موجب خشم واشنگتن شد، هر چند دونالد ترامپ رئیس جمهوری وقت، محمد بن سلمان ولی عهد نیرومند سعودی را از پیامدهای آن معاف کرد.

جو بایدن رئیس جمهوی آمریکا، اطلاعاتی در باره محمد بن سلمان منتشر کرد که نشان می داد دستور قتل را داده و وعده موضع گیری سختگیرانه تری در قابل عربستان سعودی شامل تهاجم مرگبارش به یمن داد.

حکومت عربستان سعودی از دیرباز به علت رعایت نکردن حقوق بشر با انتقاد روبرو بوده است.

رائف بداوی وبلاگ نویس و کنشگر حقوق بشری در مارس به اتهام انتشار محتواهایی در تارنمای خود، به ۱۰ سال زندان محکوم و حکم ۵۰ ضربه شلاق در ملاء عام در باره او به اجرا گذاشته شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی