بازدید 2073

6 مرحله ضروری برای ابنیه اتاق سرور

در این مقاله قصد داریم به مراحلی که باید برای راه اندازی معماری ابنیه اتاق سرور و استانداردسازی آن برای کسب و کار انجام دهید بپردازیم .
کد خبر: ۱۱۴۵۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴ 18 October 2022

6 مرحله ضروری برای ابنیه اتاق سرور

اتاق های سرور یک دارایی جدایی ناپذیر برای کسب و کار محسوب می شود زیرا یک ابنیه فیزیکی بوده که تمام داده های در حال اجرا از طریق شبکه کامپیوتری در معماری اتاق سرور جای می دهد و بیشتر زمان و منابع بخش فناوری اطلاعات در هر سازمانی صرف مشاوره ، طراحی ابنیه اتاق سرور و اجرای استانداردسازی اتاق سرور می شود.

در اینجا مراحلی وجود دارد که باید برای راه اندازی معماری ابنیه اتاق سرور و استانداردسازی آن برای کسب و کار انجام دهید:

مرحله 1: اندازه ابنیه اتاق سرور مناسب با کسب و کارتان را تعیین کنید

اولین قدم این است که اندازه ی مناسب برای الزامات فیزیکی ابنیه اتاق سرور و معماری اتاق سرور را تعیین کنید . استاندارد سازی باید به گونه ای برنامه ریزی شود که فضای کافی برای راحت نگه داشتن سرورها، سیم ها، کابل ها و سایر تجهیزات اتاق سرور ضروری وجود داشته باشد و بخش فناوری اطلاعات باید اطمینان حاصل کند که داده ها باید دور از دیوار بیرونی اتاق نگهداری شوند.

مرحله 2: تجهیزات و چیدمان ابنیه اتاق سرور در معماری اتاق سرور را بهینه نمایید

مرحله بعدی برنامه ریزی فضا و بهینه سازی ابنیه اتاق سرور برای به حداکثر رساندن فضا در معماری اتاق سرور استکابینت ها و قفسه ها باید به گونه ای طراحی شوند که تجهیزات اتاق سرور که فیزیکی و مربوط به فناوری اطلاعات هستند مانند سوئیچ ها و پریزهای برق را به راحتی در اتاق سرور ذخیره کنند. داشتن معماری اتاق سرور و ابنیه اتاق سرور و تجهیزات آن که مطابق با استاندارد سازی اتاق سرور برنامه ریزی شده به تعمیر و نگهداری سریع و به موقع کمک می کند.

6 مرحله ضروری برای ابنیه اتاق سرور

مرحله 3: اتاق را توسط سیستم تهویه مطبوع خنک نگه دارید

سیستم تهویه مطبوع به طور دقیق عبارت است از فن آوری رساندن شرایط داخل محیط به شرایط استاندارد یا آسایش مطلوب. شرایط می تواند شامل کیفیت هوا، دما، رطوبت و فشار باشد. طراحی سیستم تهویه مطبوع را مهندس مکانیک با استفاده از اصول ترمودینامیک، مکانیک سیالات و اصول انتقال حرارت انجام می دهد. در برخی از مواقع لغت تبرید نیز به دنبال سیستم تهویه مطبوع می آید.

سیستم تهویه مطبوع یکی از مهمترین اختراعات بشر مدرن است. انجام عملیات مختلف به روی هوا جهت تامین آسایش یا ایجاد شرایط طرح مورد نظر از عوامل کلیدی زندگی مدرن به شمار می آید. بدون استفاده از سیستم تهویه مطبوع، بسیاری از ساختمانهای امروزی بی استفاده می گردید. تهیه سیستم تهویه مطبوع کمک شایانی به زندگی در مناطق غیر قابل سکونت نموده است و به طور محسوس در پراکندگی جعرافیایی جمعیت کشورها تاثیر داشته است

به جرات می توان گفت که بدون استفاده از سیستم تهویه مطبوع دیتا سنتر ها و متعاقب آن اینترنت قابلیت عملکردی نداشت.

لذا پس از تنظیم تجهیزات اتاق سرور برای استانداردسازی اتاق سرور، مطمئن شوید که ابنیه اتاق سرور و تمامی ملزومات داخل آن خنک و خشک بماند تا از گرم شدن بیش از حد تجهیزات جلوگیری شود. یکی از گزینه های قابل اجرا نصب سیستم تهویه مطبوع، یک طبقه مرتفع برای توزیع خنک کننده در کل فضا است. در غیر این صورت افراد می توانند از واحدهای خنک کننده ردیفی استفاده کنند که نیازی به کف بلند ندارنداطمینان حاصل کنید که یک دماسنج و یک رطوبت گیر در اتاق سرور وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که درجه حرارت متوسط ​​است و رطوبت وجود ندارد.

مرحله 4: فضایی اختصاصی و مناسب برای کابل های داخل ابنیه اتاق سرور و معماری اتاق سرور برای استانداردسازی اتاق سرور ایجاد کنید

ایمن نگه داشتن کابل ها برای استاندارد سازی اتاق سرور ضروری استاطمینان حاصل کنید که اتاق سرور و تجهیزات اتاق سرور فضای کافی برای اجرای کابل های برق بدون پاره شدن آنها را دارد. بهتر است برای اطمینان از توزیع بهینه برق و جلوگیری از قطع شدن خدمات برقی که به هر گره می‌رود، یک برقکار داشته باشید تا تمام اتصالات مربوط برق را از یک تابلوی برق مرکزی نصب کند.

مرحله 5: رویه های امنیتی ابنیه اتاق سرور برای استاندارد سازی اتاق سرور را توسعه دهید

6 مرحله ضروری برای ابنیه اتاق سرور

یکی از وظایف اصلی در دست توسعه، فرآیند امنیتی ابنیه اتاق سرور استاتاق سرور تمام داده های ضروری برای شرکت را دارد بنابراین، اتاق سرور استاندارد باید فقط به چند نفر محدود شود. سیستم های کنترل دسترسی برای استانداردسازی اتاق سرور باید وصل شوند تا اطمینان حاصل شود که فقط افرادی که برای کار باید به آنجا بروند به آن دسترسی دارند. یک اتاق سرور امن و استانداردسازی شده از تمام داده های حیاتی برای شرکت محافظت می کند.

مرحله 6: اجازه نظارت را بدهید

هر چقدر هم که اتاق سرور امن باشد، ضروری است که یک فرآیند نظارتی تنظیم شود که از فعالیت‌هایی که در اتاق اتفاق می‌افتد یا داده‌های ذخیره شده در اتاق مراقبت می‌کندهر گونه انحراف از فعالیت معمولی که از طریق اتصال شبکه انجام می شود باید از نظر ناهنجاری بررسی شود.

شرکت مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات چابک شبکه هوشمند از سال 1387 فعالیت خود را به صورت مستمر در عرصه برق ، کامپیوتر و عمران آغاز کرده و با استفاده از نوین ترین تکنولوژی های طراحی وب و ابنیه اتاق سرور و استاندارد سازی اتاق سرور و همچنین استفاده از سیستم تهویه مطبوع مناسب در معماری اتاق سرور سعی در پیشرفت صنعت آی تی ،  وب و داده ها در ایران دارد.

معماری اتاق سرور

معماری اتاق سرور باید طوری طراحی شده باشد که برای پاسخگویی به نیازهای منحصر به فرد کسب و کار مناسب باشد. با این حال، هدف اصلی هر معماری اتاق سرور، ایجاد یک پلت فرم مشترک از بهترین شیوه ها است. مجموعه ای از استاندارد اتاق سرور وجود دارد، و یک کسب و کار می تواند یک یا چند استاندارد یا بخش هایی از استانداردها را در پروژه اتاق سرور ترکیب کند. استانداردها کمک می کنند تا اطمینان حاصل شود که توجه کافی به این عوامل از جمله موارد زیر صورت می گیرد:

طراحی مفهومی؛

چیدمان و برنامه ریزی فضا؛

الزامات ساخت و ساز ساختمان؛

مسائل امنیتی فیزیکی؛

وسایل داخلی ساختمان (سیستم های مکانیکی، الکتریکی، لوله کشی و آتش نشانی)؛

عملیات و گردش کار و نگهداری

منبع:

https://ftelecom.net

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس