بازدید 48859

جزئیات بار‌ش‌های کشور ‌در روزهای آینده

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از امروز در سواحل خزر دمای هوا 3 تا 7 درجه کاهش می‌یابد، دوباره از شنبه 30 مهر در نوار شمالی کشور کاهش دما بین 4 تا 8 درجه پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۵۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۳ 17 October 2022

به گزارش تابناک، صادق ضیائیان در گفت‌وگو با  فارس درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: از امروز در سواحل خزر دمای هوا 3 تا 7 درجه کاهش می‌یابد و به طور موقت دو روز پایانی هفته افزایش نسبی دما را داریم و به دنبال آن از شنبه 30 مهر مجدداً در نوار شمالی کشور کاهش دما بین 4 تا 8 درجه پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: روز سه‌شنبه 26 مهر با نفوذ جریانات سرد شمالی به سواحل خزر، بارش در استان‌های ساحلی افزایش می‌یابد. همچنین افزایش باد و کاهش دما در این مناطق خواهیم داشت. به تدریج گستره بارش‌ها خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، ارتفاعات البرز و برخی مناطق آذربایجان شرقی را دربرمی‌گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به نفوذ هوای سرد، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و‌ یخ زدگی محصولات در مناطق سردسیر وجود دارد.

ضیائیان افزود: روز آینده در این مناطق بارش باران و وزش باد شدید داریم که شدت بارش‌ها در سه استان گیلان، مازندران و گلستان است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز چهارشنبه 27 مهر در شرق سواحل خزر و برخی مناطق خراسان رضوی و خراسان شمالی بارش پراکنده داریم.

ضیائیان ادامه داد: امروز تا چهارشنبه در شرق، شمال‌شرق و جنوب‌شرق وزش باد داریم و در برخی مناطق خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه روز پنج‌شنبه 28 مهر در اغلب نقاط کشور جوی آرام حاکم است، گفت: از اواخر وقت جمعه 29 مهر سامانه بارشی از شمال‌غرب به تدریج وارد کشور می‌شود که موجب بارش باران در سواحل شمالی خواهد شد.

ضیائیان درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا نیمه‌ابری، گاهی وزش باد و در بعدازظهر باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 27 و 16 درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت:‌روز آینده شهر‌کرد با کمینه دمای یک درجه زیر صفر سردترین مرکز استان و بندرعباس و اهواز با بیشینه دمای 37 درجه بالای صفر گرمترین مراکز استان خواهند بود.

* بارش‌ها فعلا کمتر از سال گذشته

ضیائیان در تشریح وضعیت بارش‌ها در سال زراعی جاری گفت: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (1 مهر 1401) تا 22 مهر 8دهم میلیمتر ثبت شد، میزان بارش پارسال در این بازه زمانی 2.3 میلیمتر بود، بنابراین بارش سال جاری 66.3 درصد کمتر از سال گذشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست