بازدید 10308

سجادی افتضاح در مشارکت میزبانی جام‌جهانی قطر را گردن دولت قبلی انداخت!

اگر می‌خواستیم از ظرفیت قطر استفاده کنیم، باید از چند سال قبل اقدامات شروع می‌شد. می‌توانستیم در جنوب کشور اتفاقات خوبی را رقم بزنیم و حداقل می‌شد که اردوی برخی تیم‌ها و دیدارهای تدارکاتی انجام شود!
کد خبر: ۱۱۴۵۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۹ 17 October 2022

وزیر ورزش برخلاف ادعاهای مکرر خود طی یکسال اخیر مبنی بر مشارکت در برگزاری جام جهانی و جذب گردشگران و تیم‌های حاضر در قطر، ضعف در انجام این ماموریت ها را گردن دولت قبلی انداخت!

سجادی افتضاح در مشارکت میزبانی جام‌جهانی را گردن دولت قبلی انداخت!

به گزارش تابناک ورزشی؛ با اعلام جذب صفر گردشگر در جزایر کیش و قشم از سوی اتحادیه هتلداران ، کم‌کاری و شکست وزارت ورزش ، فدراسیون فوتبال و سازمان گردشگری ایران به اثبات رسید. این شکست مدیریتی را حالا سجادی گردن سلطانی فر و مدیران دولت روحانی می‌اندازد و خودش را تطهیر می‌کند!

او برای فرافکنی سراغ طرح میزبانی از تیم‌های اروپایی در فصل زمستان رفت و وعده جدید داد!!

سجادی درباره انتصاب‌های غیر ورزشی در طول سالیان اخیر در بخش‌های مختلف و درباره اظهار نظر درباره اغتشاشات اخیر گفت: ما پنجشنبه با روسای فدراسیون‌ها جلسه داشتیم و وظیفه داشتیم درباره آرمان‌های نظام و ولایت مداری صحبت کنم. ورزش یک پدیده اجتماعی و مردمی است. در آن جلسه چیزهای دیگری گفتم، ولی چیز دیگری تحریف شد و بیرون آمد.

ورزشکاران در اتفاقات مختلف از جمله سیل و زلزله کمک کرده‌اند

وی تصریح کرد: ما یادآوری کردیم که ورزشکاران در دفاع مقدس حضور پررنگ داشتند و از میهن عزیزمان دفاع می‌کردند. به نیروی انتظامی و راهور اشاره کردم و به دکتر رغبتی گفتم که ورزشکاران در بخش‌های مختلف از جمله راهور کمک کردند و آن روز یادآوری کردم که ورزش پا به پای اتفاقات است. من این صحبت‌ها را مطرح کردم و در خارج از کشور از آن سواستفاده شد. خواستم یادآوری کنم که ورزشکاران در اتفاقات مختلف از جمله سیل و زلزله کمک کرده‌اند. درباره صحبت‌های من بی انصافی شد.

ورزش خانه ورزشی‌ها است

سجادی در مورد بکارگیری نیروهای غیر متخصص افزود: درباره بکارگیری نیروها باید عنوان کنم که ورزش خانه ورزشی‌ها است. این را بارها گفته‌ام. خیلی خوب است که در مدیریت وزارت ورزش از ورزشی‌ها استفاده شود، اما معذوراتی وجود دارد. در هر صورت نقد می‌شود و تحریف هم صورت می‌گیرد. تا جاییکه بتوانیم از ورزشی‌ها استفاده می‌کنیم.

توقعات بالاست و همه می‌خواهند آن بالا باشند!

وی گفت: چند روز مانده به حضور من در وزارت ورزش، اساسنامه فدراسیون‌ها ابلاغ شد، خب می‌شد که چند روز صبر کنند. الان دست‌مان بسته است و ما همان اساسنامه را اجرا می‌کنیم. البته آیین‌نامه را چند بار ویرایش کرده‌ایم. ما دوست داریم ورزشی‌ها باشند، ولی گاهی اوقات توقعات هم زیاد است و برخی می‌خواهند آن بالا باشند. در ورزش جا زیاد داریم و جای هیچ کسی تنگ نمی‌شود، در واقع ذائقه‌ها تغییر کرده است. ما چهارده ماه است که آمده‌ایم و حتما باید عملکردمان را ببینیم و حتی بازسازی کنیم. تغییر معمولاً باعث پویایی می‌شود. هر جا نیاز به تغییر باشد، انجام می‌شود.

پیگیر موضوع عدم ویزای تیم‌های ورزشی خواهیم بود

سجادی در مورد عدم صدور ویزا برای ورزشکاران از سوی برخی از کشورها گفت: چند فدراسیون درباره روند صدور ویزا گله مند بودند. آنچه از دست ما برمی‌آید را انجام می‌دهیم و در وزارت امور خارجه پیگیری می‌کنیم. در کشتی، جانبازان و ... مشکلاتی برای صدور ویزا داشتیم، تلاش می‌کنیم که این موارد را برطرف کنیم. باید در نظر داشته باشید که هر رویداد بین‌المللی یک مرجع دارد که قابل مذاکره است، حتما پیگیر موضوع خواهیم بود تا اتفاقات خوبی رقم بخورد.

از چند سال قبل باید تعامل با قطری‌ها شکل می‌گرفت

وی درباره میزبانی قطر در جام جهانی و حضور ایران در این مسابقات و آیا همکاری‌ها با قطر در سایر حوزه‌ها نیز وجود خواهد داشت ؟ تاکید کرد: اگر می‌خواستیم از ظرفیت قطر استفاده کنیم، باید از چند سال قبل اقدامات شروع می‌شد. می‌توانستیم در جنوب کشور اتفاقات خوبی را رقم بزنیم و حداقل می‌شد که اردوی برخی تیم‌ها و دیدارهای تدارکاتی انجام شود. در این یک سال اخیر و در دیدارهایی که مسئولین مختلف با همتایان قطری داشتند، تعاملات شکل گرفته بود.

باید میزبان خیلی از کشور‌های اروپایی در زمستان باشیم

وزیر ورزش تصریح کرد: در این یک سال ستادی در کشور به ریاست مخبر تشکیل شد و وزرا و مسئولان مختلف حضور داشتند. برای مثال کلهر درباره بلیت فروشی و شرایط ورزشگاه و ...  در این ستاد حضور داشت. ما سعی کردیم در این چند وقت همکاری لازم را با قطر داشته باشیم و طرف مقابل هم اقداماتی را انجام دهد. همچنین بیش از صد پرواز بین دو طرف انجام می‌شود. در مجموع اتفاقات خوبی رقم خورده است. در حوزه خلیج فارس میزبانی‌های زیادی وجود دارد، جام جهانی آخرین میزبانی در منطقه نیست و باید از امکانات خودمان در این مسیر بهره ببریم. باید در این خصوص برنامه‌ریزی شود و میزبان خیلی از کشور‌های اروپایی در زمستان باشیم که آب و هوای خوبی در جنوب کشور وجود دارد.

سرباز قهرمان‌ها می‌توانند در وزارت آموزش و پرورش مشغول شوند

وی درباره استخدام قهرمانان ورزشی در آموزش و پرورش گفت: رویکرد خوبی در وزارت آموزش و پرورش وجود دارد و می‌توانیم به صورت نامحدود، افرادی که مشمول قوانین سرباز قهرمان هستند، در این وزارتخانه مشغول به کار شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار