بازدید 47440
۶

پسر عموی بن‌سلمان، غرب را به جهاد تهدید کرد

شاهزاده سعود الشعلان در پیامی «به غرب» در ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود می‌گوید: «هر کس وجود این پادشاهی (سعودی) را به چالش بکشد همه ما آماده جهاد و شهادت خواهیم بود».
کد خبر: ۱۱۴۵۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱ 17 October 2022

به گزارش تابناک به نقل از میدل ایست آی، - «سعود الشعلان» رهبر قبیله و نوه ملک عبدالعزیز با افزایش تنش‌ها میان عربستان سعودی با امریکا بر سر کاهش توید نفت اوپک پلاس غرب را تهدید کرد.

پسر عموی محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در بحبوحه تیرگی روابط ریاض و واشنگتن به دلیل تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت تهدیدی خشونت‌آمیز علیه غرب مطرح کرده است. شاهزاده سعود الشعلان در پیامی «به غرب» در ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود می‌گوید: «هر کس وجود این پادشاهی (سعودی) را به چالش بکشد همه ما آماده جهاد و شهادت خواهیم بود». او به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی هشدار خود را مطرح می‌کند. سعود الشعلان یکی از رهبران قبیله و نوه ملک عبدالعزیز بنیانگذار عربستان سعودی است.

مداخله او در حالی صورت می‌گیرد که روابط بین ایالات متحده و عربستان سعودی به شدت کاهش یافته است. با افزایش قیمت انرژی در پی حمله روسیه به اوکراین در فوریه واشنگتن با اعضای کارتل نفت اوپک پلاس به ویژه عربستان سعودی برای افزایش تولید لابی کرده است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در ماه ژوئیه به عربستان سعودی سفر کرد علیرغم اینکه قبلا قول داده بود که عربستان سعودی را پس از قتل جمال خاشقجی در سال ۲۰۱۸ میلادی به عنوان کشوری یاغی قلمداد نماید به دلیل نیاز به انرژی با انجام سفر به عربستان سعودی باور داشت که سعودی‌ها با افزایش تولید نفت موافقت خواهند کرد. این در حالیست که با تصمیم هفته گذشته برای کاهش تولید نفت اوپک پلاس به میزان دو میلیون بشکه در روز قیمت نفت در سطح جهانی افزایش خواهد یافت.

پسر عموی محمد بن سلمان

واشنگتن با خشم واکنش نشان داده و عربستان سعودی را به کمک به روسیه برای کاهش فشار تحریم‌های اعمال شده بر این کشور به دلیل جنگ اوکراین متهم کرده است.

کاخ سفید روز چهارشنبه اعلام کرد که به دنبال همکاری با کنگره برای ارزیابی روابط واشنگتن با ریاض است. نمایندگان امریکایی تدابیری از جمله جمله توقف فروش تسلیحات به عربستان سعودی را در نظر گرفته اند.

علیرغم اظهارات شعلان «علی شهابی» لابی‌گر سعودی گفته که او فردی بدون منصب رسمی و دولتی در خاندان سلطنتی است و اظهارات‌اش شخصی است و دولت عربستان سعودی را نمایندگی نمی‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۶۰
انتشار یافته: ۶
تو شیرتو بده

اسلحه امریکا داده دستت هار شدی
رژيم آل سعود در مقابل مردم فقير يمن 8 سال است كه به هيچ هدفي نرسيده و راهي را انتخاب كرده كه نه پيش دارد و نه پس! حالا با چه ابزاري ديگران را تهديد مي كند؟ نفت اين كشور يك چاقوي دولبه است و در صورت استفاده از آن ابتدا گلوي خود اين رژيم را خواهد بريد/.
این بازی ها و شاخ وشانه کشیدن ها برای ایجاد اعتماد کاذب در داخل این کشوره و مصرف داخلی بیشتر داره چون طی این سال ها بطور مداوم این دولت تحقیر شده لذا با هماهنگی آمریکا این موضع گیری های ظاهرا قهر آمیز شکل داده میشه تا بلکه چهره به شدت مخدوش و آسیب دیده آل سعود را بزک کنند مستقل بودن به اقتدار به ... ولی این صحبت های شاهزاده به نظرم برای این کشور خطرناک خواهد و شروع اظهار نظرهای دیگر شاهزاده ها خواهد شد که حد یقفی هم نخواهد داشت تا زمانی که به جنگ داخلی درون حکومت و سپس جنگ داخلی این کشور منتهی شود شندیده ایم که بعضی ها سر یه موضوعی می گویند 'شروع شد " این لحظه همان لحظه برای این کشور است، پس بزودی خواهیم دید دیگر مسوولین حکومتی و خاصه دیگر شاهزادگان به حاشیه رانده شده هم برای اینکه خودی نشان دهند از ازنگونه افاضات خواهند دشت تا بگویند ما هنم هستیم. و به قول شاعر سر دخمه باز خواهد شد و دیگر کسی هم یارای مقاومت در داخل حکومت مقابل آنها کخواهد داشت این اولیشه تا نفر بعدی و بزودی.
رجز خوانی ها همیشه از یکی شروع میشه و دیگران هن به شدت وسوسه می شوند کلا بشر اینگونه هست وقتی شاهزاده باشی بیشتر فیلت یاد هندوستان می کند‌
هویت عربستان به بودن با غربه. این حرفای مفت دیگه برای مردم خود اون کشور خریدار نداره چه برسه به حاکمان غربی!
از این به بعد رزجز خوانی این شاهزاده های بی منصب زیاد خواهد شد و به بهانه جهاد و ... هر کدام رجز خوانی های خود را نشر خواهند داد و در کلبت آن به ضرر سعودی خواهد بود چون بابش که باز شد دیگر به اقدامات عملی هم خواهد رسید و باعث افزایش تنش در داخل و خارج این کشور خواهد شد ببینیم بی منصب بعدی کیست که رجز خوانی پوچ و بی اساس کند امروز همه دنیا می دانند سعودی گاو شیرده آمریکا بوده، هست و خواهد ماند‌.
بن شلغم مواظب باش ویسکی مونده خوددی گویا‌
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس