بازدید 16726

سنگ فیروزه زنده را از کجا تهیه کنیم؟

سنگ فیروزه یکی از معروفترین و زیباترین سنگ های زینتی در دنیا می باشد که کشور ما معادن بسیار زیادی در شهرهای مختلف از این سنگ گرانبها دارد.
کد خبر: ۱۱۴۵۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰ 17 October 2022

از سنگهای زینتی که دارای قدمت طولانی بوده سنگ فیروزه طبیعی نام دارد و در نیشابور و کرمان و دامغان می توان آن را پیدا کرد که نوع خام آن که از معدن استخراج می شود دارای قیمت پایینی می باشد و بعد از تراشیده و صیقلی شدن ارزش پیدا کرده و به عنوان یک اکسسوری در ساخت گرانترین جواهرات استفاده می شود.

این نوع سنگ به دلیل استفاده در ساخت جواهرات به نام گوهر معروف بوده و به اسم سنگ ایرانی شناخته شده می باشد. در ابتدای کشف این سنگ در ایران به نام پیروز شناخته می شده و بعد از فرستاه شدن به اروپا آنجا به نام کالایس نام گذاری شد. این نوع سنگ برای اولین بار توسط عثمانی ها به اروپا برده شد و به همین دلیل نام سنگ ترک را به ان دادند ولی امروزه به عنوان سنگ فیروزه ایرانی در جهان معروف می باشد.

سنگ فیروزه زنده را از کجا تهیه کنیم؟

سنگ فیروزه نیشابور در سراسر جهان شناخته شده است که بهترین آنها آبی بوده که هیچگونه رگه ای نداشته باشد که این نوع نیز بسیار کمیاب می باشد.

از بهترین این محصولات سالانه تعداد کمی دستبند و انواع جواهرات ساخته می شود و تعداد کم ساخته شده به دلیل این است که اسن سنگ بسیار حساس بوده و ظریف کاری زیادی لازم دارد.

در جهان بهترین نوع جواهرات در ایتالیا ساخته می شود که هر ساله توس سلبریتی ها و ثروتمندان با قیمتهای بسیار بالایی در یک حراج خریداری می شوند. سنگ فیروزه به عنوان یک سنگ مذهبی نیز مورد تقدس بوده و آن هم به دلیل داشتن خاصیت های درمانی آن بوده است.

سنگ فیروزه زنده

جواهرات و سنگ های قیمتی یکی از محبوب ترین گرایشها در طب سنتی است، ایران دارای بزرگ ترین سنگ فیروزه در شهر مشهد است برخی افراد معتقدند که خرید و نگهداری سنگ های قیمتی، مخصوصا سنگ فیروزه اصل نیشابور یا قرار دادن آنها در قسمت های دیگر بدن می تواند فواید جسمی و روانی به همراه داشته باشد.

سنگ فیروزه زنده را از کجا تهیه کنیم؟

سنگ فیروزه زنده جز سنگ هایی است که در تمدن مصر باستان از آن برای شفادهندگی استفاده می شد این موضوع نشان دهنده تقویت سیستم تنفسی و ایمنی بدن است زیرا اعتقاد بر این است که فیروزه احساسات را آرام می کند و خوش شانسی می آورد و با وجود همه این باورها هیچ مدرک علمی وجود ندارد تا اصالت این شواهد و مدارک را ثابت کند.

قيمت سنگ فيروزه اصل فیروزه دارای سختی و ماندگاری خاصی است، بنابراین برای انگشتر، دستبند، تسبیح و غیره بسیار استفاده می شود،سنگ فیروزه اصل بزرگ سنگ فيروزه استحكام و دوام آن تا حدودي كم است و اگرچه اغلب در جواهرآلات، دستبندها و كمربندها استفاده مي شود، اما اين كاربردها سنگ فیروزه اصل را در معرض خطر خط و خش و ضربه قرار مي دهد، مخصوص اگر نگین شما کمی بزرگ باشد بنابراين بايد با قابي طراحي شود كه از خوردگي و ضربه محافظت كند و فریم باید به اندازه ای بلند باشد که از سنگ فیروزه شما حفاظت کند.

سنگ فیروزه سبز

در کشور ما متاسفانه اکثر افراد شناخت مناسبی راجب انواع سنگهای معدنی مانند سنگ انگشتر یاقوت و فیروزه ندارند و بسیاری نیز تصور می کنند این نوع سنگها با رنگ سبز مخصوص افراد مسن می باشد این در حالی است که در کشورهای اروپایی داشتن انواع جواهرات با انواع عقیقها نشانه مدرن بودن می باشد.

همه سنگهای استخراج شده از معادن دارای درجات مختلف می باشند و از هر کدام برای موارد خاصی استفاده می شود و برای منبت کاری و کنده کاری از نمونه های استفاده می شود که دارای استحکام و فشردگی بالا بوده و از سنگ های ظریف تر برای ساخت انواع مهره ها استفاده می شود که فقط نیاز به صیقلی شدن و پولیش زدن دارند.

سنگ فیروزه زنده را از کجا تهیه کنیم؟

در جهان بسیاری از لوازم قیمتی وجود دارند که دارای کلکسیون بوده و انواع سنگ فیروزه سبز جز این موارد می باشند و افراد مجموعه دار بسیاری هستند که برای خرید این نوع سنگها و قرار دادن در کلکسیون خود سالانه پولهای زیادی را در بزرگترین حراجیها پرداخت می کنند.

همان طور که اشاره کردیم انواع عقیق با رنگها و رگه های مختلف وجود دارند که هر کدام از آنها طرفداران خود را دارند و به گفته یکی از مجموعه داران، افراد عاشق برای تصاحب کردن این سنگها زیاد هستند.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی