بازدید 15133
۸

شگرد برخی پزشکان برای ویزیت‌های نجومی بیماران

وقتی از منشی سئوال می‌کنم ویزیت آقای دکتر چقدر است؟ پاسخ می‌دهد: «۲۵۰ هزار تومان!» می‌گویم «چرا این قدر زیاد می‌گیرید! «می‌گوید: «در مطب ما به صورت مشارکتی بیمار ویزیت می‌شود!»
کد خبر: ۱۱۴۵۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲ 17 October 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، ویزیت بیماران و دریافت تعرفه از آنها هر ساله به صورت رسمی اعلام می‌شود و همه پزشکان موظف هستند طبق تعرفه اعلامی نسبت به دریافت حق ویزیت از بیماران اقدام کنند. هستند پزشکانی که مرام و مسلک جوانمردی آنها اجازه نمی‌دهد بالاتر از این میزان دریافت کنند، بلکه حتی پزشکانی داریم که در مطب خود درج کرده‌اند که اگر بیماری مشکل پرداخت ویزیت داشت به منشی اطلاع دهد.

البته در این میان، هستند برخی پزشکانی که با دریافت ویزیت‌های بالاتر از میزان قانونی اعلام شده، بیماران خود را به اصطلاح سرکیسه کرده و درآمدهای بالاتری به دست می‌آورند. این در شرایطی است که اکنون مشکلات اقتصادی در جامعه بسیاری از مردم را رنج داده و هزینه های زندگی بالا رفته است؛ در چنین شرایطی اگر فردی دچار بیماری شود و نیازمند حضور و ویزیت توسط پزشک متخصصی شود دغدغه اصلی او بعد از خود بیماری، موضوع پرداخت حق ویزیت به پزشک است.

برخی پزشکانی که راضی به دریافت حق ویزیت اعلامی و قانونی خود نشده و با دریافت حق ویزیت بالاتر از نرخ مصوب سعی در دریافت بیشتر از بیماران دارند.

برای نمونه یکی از پزشکان فوق تخصص کلیه در تهران برای ویزیت یک بیمار مبلغ ۲۵۰ هزار تومان طلب کرده است؛ در حالی که باید طبق تعرفه اعلامی سال جاری ویزیت پزشکان مبلغ دریافت کند.

فردی که برای گرفتن نوبت با مطب این پزشک تماس گرفته بود وقتی از منشی این پزشک نسبت به دریافت ویزیت 250 هزار تومانی اعتراض می‌کند در جواب می‌شنود که «ما در مطب به صورت اشتراکی بیمار را ویزیت می‌کنیم.»

منشی این پزشک در واکنش به این پرسش همراه بیمار که ویزیت اشتراکی چیست؟ ابراز می‌کند: «ابتدا یک پزشک عمومی ویزیت می‌کند و بعد آقای متخصص ویزیت بیمار را انجام می‌دهد.»

منشی این آقای دکتر در واکنش به این جمله همراه بیمار که شما ویزیت زیاد تر از حد قانونی دریافت می‌کنید و باید به سازمان نظام پزشکی جوابگو باشید با لحنی تند پاسخ می‌دهد:‌«به هرکجا که دوست دارید اطلاع دهید و گوشی را قطع می‌کند!»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۸
تابناک جان
در حال حاضر درد مردم ویزیت 100 یا 200 هزار تومانی نیست

بلکه درد مردم قانون جدید نسخه های الکترونیکی است که با وجود قانون شدن پزشکان به آن تن نمی دهند و موجب شده داروخانه ها داروهای تجویز شده را به قیمت آزاد به مردم عرضه کنند و از این بابت شرکتهای بیمه از تعهدات خود فرار کرده اند و مردم بیچاره در داروخانه های اصلی و دولتی با قیمتهای نجومی دارو روبرو شده اند و توان پرداخت این قیمتها را ندارند و وزارت بهداشت هم پیگیر رفع مشکلات بیماران نمی باشد و بیمه ها از این کوتاهی در حال منتفع شدن هستند
متاسفانه تفاوت قیمت دولتی و بیمه ای و آزاد داروها حدودا 20 برابر است و ظاهرا این عدم پیگیری اجرای نسخ الکترونیکی توسط وزارت بهداشت منفعتش به جیب بیمه ها می رود
لذا امیدواریم مسئولین این قانون نیمه کاره را یا ملغی کنند یا پس از رفع مشکلات آن را مجدد اجرا کنند
بسیاری از داروخانه ها هم بخاطر قطعی اینترنت حاضر به تحویل داروها نیستند و بیماران را مجبور می کنند دارو را آزاد تهیه کنند
قرار بود بیماران فقط سختی بیماری را تحمل کنند ولی الان اطرافیان بیماران هم دچار بیماری و سردرگمی و زجر و ناتوانی خرید دارو شده اند
کاش فقط هزینه ویزیت یودزیرمیزیهای جراحی راچرانمیگیدکه بایدبری سکه بگیری ویاپول بحساب کسی که منشی میگه بریزی
شما هزینه اجاره چند برابری و حقوق پرسنل مطب را متقبل میشوید که از این تیترهای عوامانه میزنید....
توی اهواز زیرمیزی گرفتن پزشکان بیداد میکنه کافیه حسابهاشون چک بشه تا مشخص بشه چخبره
به کی شکایت کنی
کاش مثل کشور های اسکاندیناوی همه پزشک ها را کارمند دولت می کردند. یا حداقل شروع کنند پزشک کارمند گرفتن تا این وضعین اسفبار زیرمیزی و کارانه نجومی کمی حل شود.
پزشکان ومظلوم نمایی........... وخدا نکنه گیرشون بیفتی بشدت رند
برای حل مشکل دو پیشنهاد دارم خدمت دولت خدمتگذار و ملت نجیب ایران

۱. با توجه به درآمد بالا و سهل الوصول، شغل آسان و بی مسئولیت و زندگی سراسر رفاه و آسایشی که پزشکان در سراسر ایران دارند یک فراخوان جهانی داده شود تا سیل پزشکان از تمام دنیا بسوی ایران جاری شود و مردم از خدمات آنها برخوردار شوند و پزشک های ایرانی هم که خوشی زیر دلشان زده تشریف ببرند خارج از کشور پیتزا دلیوری کنند یا در پمپ بنزین کار کنند.

۲. پیشنهاد می کنم مردم بجای مراجعه به پزشک به اطبای سنتی و اسلامی مراجعه کنند و از ایشان طلب درمان کنند تا مراجعات به پزشک ها کاهش یابد و از اجحاف ایشان در حق مردم کاسته شود و در ضمن بیماران درمان شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
با بخش اول موافقم وبا بخش دوم خیر
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی