بازدید 3065
۳

ترسیم مرز‌های دریایی موفقیتی برای مقاومت لبنان است

معاون دبیر کل حزب الله لبنان توافق درباره ترسیم مرز‌های دریایی لبنان با فلسطین اشغالی را یک دستاورد برای این کشور دانست که برآیند قدرت مقاومت و کنشگری دولت است.
کد خبر: ۱۱۴۵۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۷ 17 October 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، معاون دبیر کل حزب الله لبنان توافق درباره ترسیم مرز‌های دریایی لبنان با فلسطین اشغالی را یک دستاورد برای این کشور دانست که برآیند قدرت مقاومت و کنشگری دولت است.

به گزارش شبکه تلویزیونی المنار، شیخ نعیم قاسم، گفت پس از پایان مرحله اول امضای توافق ترسیم مرز‌ها به مرحله آخر خواهیم رسید، مرحله‌ای که لازم است در آن تلاش‌های گسترده‌ای در جهت تدوین قوانین و اتخاذ گام‌هایی برای تاسیس صندوق حاکمیتی و اصلاح ساختار‌های مورد نیاز برای استخراج گاز صورت گیرد.

به گزارش این شبکه، وی در همایشی که با حضور جوانان در منطقه «جبل عامل» برگزار شد، گفت در احقاق حقوق نفتی و گازی و دریایی، مقاومت بسیار تاثیرگذار بود که این یک دستاورد تاریخی به شمار می‌رود. اگر هم افزایی بین دولت و مقاومت نبود، این دستاورد به دست نمی‌آمد، که برآیند قدرت کنشگری دولت و قدرت تهدید مقاومت است و همه شاهد این مسئله هستند.

شیخ نعیم قاسم گفت: حضور مقاومت در احقاق حقوق نفتی و گازی و دریایی، بسیار تاثیرگذار بود. زمانی که این توافق به امضا نهایی برسد یک دستاورد تاریخی خواهد بود.. اگر همکاری بین دولت و مقاومت با کنشگری دولت و قدرت تهدید مقاومت نبود این موفقیت حاصل نمی‌شود و همه شاهد آن هستند. ما کاری به مرز‌ها و مساحت ترسیم شده نداریم بلکه دولت در این باره مسئول است. دولت باید بگوید که حقوق و خواسته‌های خود را گرفته است. زمانی که رئیس جمهور اعلام کند که توافق یا تفاهم سبب احقاق حقوق نفتی، گازی و آبی لبنان می‌شود برای ما به معنای این خواهد بود که ما از این مرحله عبور کرده و به مرحله دیگری رسیده ایم، مرحله‌ای که مبتنی بر تلاش شدید برای تدوین قوانین و اتخاذ گام‌های لازم برای ایجاد صندوق حاکمیتی و اصلاح ساختار‌های لازم برای حفاری خواهد بود تا نتایج استخراج نفت و گاز به نفع این نسل و نسل‌های آینده باشد و تضمینی بر این مسئله باشد که غارت، سرقت و اشتباهی در این خصوص نخواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳
وقتی با اسرائیل سر هر موضوعی به توافق می رسین و توافقنامه امضا میکنید یعنی به رسمیت میشناسینش. معنی دیگه ای نداره. آفرین به شما
خدا را شکر دست شون دیگه توی جیب خودشونه
حزب الله لبنان هم با اسراییل آشتی کرد. به این میگند منافع ملی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها