بازدید 103164
با دویست و سی و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین

ورود نظامیان روسیه به خاک بلاروس/ کمک 400 میلیون دلاری بن سلمان به اوکراین/ اعلام آغاز رزمایش هسته ای ناتو از روز دوشنبه/ هشدار درباره نابودی کامل سیاره زمین در صورت وقوع جنگ هسته ای

دویست و سی و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۴۵۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲ 15 October 2022

ورود نظامیان روسیه به خاک بلاروس/ کمک 400 میلیون دلاری بن سلمان به اوکراین

بین الملل تابناک: دویست و سی و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

آتش سوزی در منطقه بلگورود روسیه در پی حمله اوکراین
۱۴۰۱/۰۷/۲۳ - ۲۲:۵۵

ویاچسلاو گلادکوف فرماندار منطقه بلگورود روسیه نزدیک مرز اوکراین روز شنبه گفت که یک مخزن نفت در پی گلوله باران نیروهای این کشور، به آتش کشیده شد اما تلفاتی به بار نیامده است.

به گزارش خبرگزاری تاس؛ یک منبع در سازمان خدمات اضطراری روسیه گفته است که این مخزن در روستای رازومنویه ۷۱ نزدیک شهر بگلورود قرار دارد.

منطقه بولگورود معمولا اما شهر بولگورود مرکز آن به ندرت هدف حملات اوکراین قرار می گیرد.

یک نیروگاه برق حرارتی نیز در این منطقه روز جمعه در حمله اوکراین به آتش کشیده و برق قطع شد.

یک انبار مهمات در منطقه بولگورود در روز پنجشنبه منهدم شد و یک راکت به سقف یک مجتمع آپارتمانی درشهر بولگورود برخورد کرد، اما زخمی نداشت.

حملات اوکراین در هفته گذشته موجب قطع برق در شهرک شبکینو در همین منطقه، مرگ یک زن سالمند و زخمی شدن چند تن شد.

گلادکوف فرماندار بلگورود روز جمعه گفته بود که سامانه های ضد هوایی، یک موشک را نزدیک شهرک نووی اسکول در فاصله ۹۰ کیلومتری شمال مرز با اوکراین هدف قرار داده و سرنگون کرده اند.

گلادکوف پس از سقوط قطعات یک موشک نزدیک تاسیسات راه آهن این منطقه، در صفحه شخصی خود در فضای مجازی اعلام کرد که خطوط انتقال برق در این منطقه آسیب دیده و رفت و آمد قطارها نزدیک شهر نووی اوسکول با ۱۸ هزار سکنه به صورت موقت، متوقف شده، اما تلفاتی به بار نیامده است.

گلادکوف روز پنجشنبه اوکراین را به گلوله باران یک مجمتع مسکونی آپارتمانی در شهر بلگورود که مرکز اداری این منطقه به شمار می رود، متهم کرد.

لوکاشنکو: حل بحران اوکراین به آمریکا و انگلیس بستگی دارد
۱۴۰۱/۰۷/۲۳ - ۲۱:۱۶

رئیس جمهور بلاروس در مصاحبه با شبکه آمریکایی ان بی سی حل بحران اوکراین را منوط به تصمیم آمریکا و انگلیس دانست.

به گزارش خبرگزاری تاس، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس در مصاحبه با شبکه ان بی سی گفت که مناقشه اوکراین ممکن است ظرف یک هفته حل شود و این به ایالات متحده و انگلیس بستگی دارد.

لوکاشنکو گفت: همه چیز به ایالات متحده و انگلیس بستگی دارد. اگر فردا متوجه شوید که باید پشت میز مذاکره بنشینیم و راه حلی پیدا کنیم، باور کنید ظرف یک هفته راه حلی پیدا خواهیم کرد.

پیش از این لوکاشنکو اعلام کرده بود که اوکراین در حال تدارک برای حمله به خاک بلاروس است.
رییس جمهوری بلاروس که متحد روسیه است، در نشستی گفت: به لحاظ نظامی این دیوانگی است. آنها توسط حامیان خود تحت فشار قرار می‌گیرند تا جنگی را علیه بلاروس به راه بیندازند تا ما را به آن بکشانند و همزمان با روسیه و بلاروس مقابله کنند.

هدف قرار گرفته شدن اس-300 اوکراین توسط پهپاد انتحاری+ فیلم
۱۴۰۱/۰۷/۲۳ - ۲۰:۳۸

یک مقام امنیتی روسیه روز شنبه خبر داد که یک پهپاد انتحاری این کشور توانسته سامانه دفاع موشکی اس-300 اوکراین را در منطقه زاپوروژیا هدف قرار داده و منهدم کند.

طی هفته‌های گذشته پهپادهای انتحاری روسیه توانسته ضربات شدیدی را به تاسیسات و انبار مهمات و تسلیحات اوکراین وارد آورد.

تعداد بازدید : 11484

این در حالی است که «دیمیتری مدودف» رئیس جمهور سابق و معاون شورای امنیت ملی روسیه روز جمعه گفت پس از آنکه پهپادها اثرگذاری خود در جنگی کنونی اوکراین را نشان دادند، روسیه باید تولید انواع پهپادها را شتاب ببخشد.

وی در پیامی در کانال توییتری خود نوشت: «پهپادها تاثیرگذاری خود در درگیری‌های مدرن را نشان داده‌‌اند. استفاده از آنها در منطقه عملیات ویژه نظامی، یک نیاز فوری است».

مدودف اضافه کرد: «روسیه هنوز تولید گسترده انواع پهپادهارا ایجاد نکرده است».

استفاده روسیه از پهپادها به خصوص پس از حمله گسترده چند روز پیش به اهدافی در سرتاسر اوکراین، کی‌یف را به تکاپو انداخته تا از کشورهای غربی بخواهد که ارتش اوکراین را به سامانه‌های دفاع هوایی مجهز کند.

آماده شدن غرب برای بحران هسته‌ای با روسیه
۱۴۰۱/۰۷/۲۳ - ۱۸:۴۷

دو منبع خبری معتبر انگلیس گزارش دادند که دولت‌های غربی در حال برنامه‌ریزی برای جلوگیری از ترس و وحشت شهروندانشان در صورت حمله هسته‌ای روسیه به اوکراین هستند.

به گزارش خبرگزاری راشا تودی، این برنامه‌ریزی‌های ادعایی در حال انجام می‌شود که مقامات ناتو در حال دامن زدن به گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر احتمال حمله هسته‌ای روسیه بوده و هشدارهای متعددی درباره عواقبی که مسکو با آن مواجه خواهد شد، منتشر کرده‌اند.

روزنامه‌های تایمز و گاردین به نقل از یک مقام غربی ناشناس نوشتند، غرب در حال آماده‌سازی راهکارهایی برای کنترل پیامدهای انفجار هسته‌ای در شرق اروپا است.

این مقام در گفت‌وگو با گزارشگران درباره حمله هسته‌ای گفت: دولت در حال برنامه‌ریزی محتاطانه برای طیف وسیعی از سناریوهای احتمالی است و (حمله هسته‌ای) یکی از آنهاست.

یکی از برنامه‌های مقامات، پخش برگه‌هایی با عنوان «چطور در یک حمله هسته‌ای زنده بمانیم» است.

آنچه روزنامه تلگراف آن را «جنگ هسته‌ای کلامی» میان روسیه و غرب خواند، ماه گذشته میلادی و پس از آن آغاز شد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه تهدید کرد که اگر تمامیت ارضی روسیه در خطر قرار گیرد، مسکو از تمامی ابزارهای ممکن استفاده خواهد کرد. آمریکا و متحدانش این اظهارات پوتین را به عنوان «تهدید در لفافه» به استفاده از تسلیحات هسته‌ای در جنگ اوکراین تعبیر کردند.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز چهارشنبه گفت: پوتین می‌داند که اگر در اوکراین از سلاح هسته‌ای استفاده کند، عواقب سنگینی برای روسیه در پی خواهد داشت.

بن والاس، وزیر دفاع انگلیس هم روز پنجسنبه گفت: اگر روسیه بخواهد از سلاح هسته‌ای استفاده کند، عواقب سختی خواهد دید.

فرماندار کی‌یف: نیروگاه برق شهر آسیب جدی دیده است
۱۴۰۱/۰۷/۲۳ - ۱۷:۲۲

«اولکسی کولبا» فرماندار کی‌یف روز شنبه اعلام کرد نیروگاه برق پایتخت اوکراین در پی حملات روسیه دچار آسیب جدی شده است.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، کولبا گفت حمله موشکی چند روز گذشته روسیه به شهر کی‌یف موجب شده به نیروگاه برق این شهر آسیب جدی وارد شود.

این مقام اوکراینی افزود، با توجه به تلاش فوری خدمه برای تعمیر قسمت‌های آسیب‌دیده این نیروگاه ممکن است این منطقه خاموشی‌های متعددی را تجربه کند.

فرماندار منطقه کی‌یف همچنین اذعان کرد در جریان حمله موشکی روسیه به این نیروگاه هیچ فردی کشته یا زخمی نشده است.

مقام روس: ناتو در اوکراین متحمل شکست شده است
۱۴۰۱/۰۷/۲۳ - ۱۶:۴۲

معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که ائتلاف آتلانتیک شمالی(ناتو) متحمل شکست در اوکراین و فروپاشی پروژه غرب برای تبدیل کردن کی یف به ضد روسیه شده است.

 الکساندر گروشکو به خبرگزاری تاس گفت: ناتو همین حالا هم در اوکراین شکست خورده است. این شکست با نابودی پروژه تبدیل اوکراین به کشوری ضد روسیه همراه است.

وی در ادامه تاکید کرد حوادث روی داده در ارتباط با خطوط لوله نورد استریم و نورد استریم ۲ و همچنین پل کریمه نشان می دهد که غرب از خط خطرناک عبور کرده است.

این مقام روس افزود: اگر ما در مورد حملاتی بر نورد استریم ۲ و پل کریمه سخن می گوییم، پس غرب به وضوح از خط بسیار خطرناک عبور کرده است.

گروشکو گفت هیچ کس در مورد پیروزی های ناتو نمی داند، اما همه از نتایج مداخلات نظامی این ائتلاف مطلع هستند.

وی ادامه داد: در مورد پیروزی های ناتو، من هیچ چیز نمی دانم، هیچ کس چیزی درمورد آن نمی داند، اما همه درمورد نتایج مهندسی ژئوپولیتیک و اجتماعی – سیاسی مداخلات نظامی ناتو می دانند.

هشدار درباره نابودی کامل سیاره زمین در صورت وقوع جنگ هسته ای
۱۴۰۱/۰۷/۲۳ - ۱۵:۱۴

«الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهوری بلاروس نسبت به تهدید اتمی ولادیمیر پوتین در احتمال کاربرد سلاح اتمی در جنگ اوکراین هشدارد داد که در صورت وقوع چنین جنگی، ویرانی تنها مختص به اوکراین نخواهد بود و این پایان کار سیاره زمین است.

تارنمای نشریه آمریکایی «نیوزویک» با انتشار این خبر نوشت: از زمانی که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه تهدید به احتمال وقوع یک جنگ اتمی کرد، بسیاری از رهبران سیاسی و نظامی پیامد چنین تهدیدی را برآورد می کنند و اکنون لوکاشنو هشدار می دهد که متحد وی درکرملین هرگز خیال استفاده از سلاح اتمی را نداشته اما رهبر روسیه چنانچه دراین جنگ به عقب رانده شود آنگاه برای برون رفت از آن (به روش خود) خواهد جنگید.

بنابراین گزارش رئیس جمهوری بلاروس که روز جمعه (روز گذشته ) با شبکه خبری «ان‌بی‌سی نیوز» مصاحبه کرد دراین باره گفت که چنانچه از مواردی که بعنوان خطوط تعیین شده قرمز در جنگ اوکراین عبور شود، آنگاه پوتین به بدترین وضع ممکنی که تاکنون در اوکراین رخ داده، علیه این کشور دست به حمله می زند.

تارنمای این هفته نامه آمریکایی نوشت: لوکاشنکو با اشاره به حملات اخیر در اوکراین که علیه زیرساخت های آن کشور رخ داده و موجب کشته شدن غیرنظامیان شده است، گفت اگر پوتین به عقب رانده شود، آنگاه حملات هرچه شدیدتری در اوکراین رخ خواهند داد.

این گزارش می افزاید: رئیس جمهوری بلاروس دراین مصاحبه افزود که روسیه از تسلیحات مدرن بسیاری برخوردار بوده و نیاز به استفاه از از سلاح اتمی برای پیروزی دراین جنگ ندارد، هرچند تهدید به جنگ هسته‌ای صرفا می تواند انگیزه سیاسی داشته باشد ، اما چنانچه این واقعه رخ دهد، ویرانی (ناشی از چنین جنگی) تنها مختص به اوکراین نخواهد بود.

بنابراین گزارش لوکاشنکو به ان‌بی‌سی نیوز گفت: این (وقوع جنگ هسته ای) می تواند پایان کار سیاره ما باشد، اگر سلاح اتمی حتی تنها توسط یک کشور به کار رود، یک واکشن زنجیر وار را بدنبال خواهد داشت، روسیه به خوبی از این امر آگاه است، و هیچ کس، مایلم براین مطلب تاکید کنم، و با اطمینان این را از رئیس جمهوری پوتین میدانم که هیچ کس قصد و هدفی برای استفاده از تسلیحات اتمی ندارد.

تارنمای نیوزویک نوشت: درهمین حال، لوکاشنکو از طرف‌های سیاسی خواستار یافتن راه حلی صلح آمیز برای این جنگ شد چراکه تمامی کشورها از جمله آمریکا می تواند از مزایای چنین اقدامی متنفع شوند.

اعلام آغاز رزمایش هسته ای ناتو از روز دوشنبه
۱۴۰۱/۰۷/۲۳ - ۱۵:۱۳

ناتو اعلام کرد که ماتورهای اتمی سالانه خود را از روز دوشنبه آغاز می‌کند همزمان ائتلاف اعلام کرد که مانور نپتون (NEST ۲۲-۲)، یک تمرین چند حوزه‌ای توسط نیروهای حمله و پشتیبانی دریایی ناتو، در دریای مدیترانه آغاز شده است و انتظار می‌رود تا ۲۸ اکتبر تکمیل شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مانورهای سالانه اتمی ناتو با عنوان "ظهر استوار" با حضور ۶۰ جنگنده در پروازهای تمرینی بر فراز بلژیک، دریای شمال و انگلیس و با هدف تمرین استفاده از بمب افکن‌های آمریکایی مستقر در اروپا برگزار می‌شود.

این رزمایش اتمی که در آن از بمب های حقیقی استفاده نمی‌شود در میانه افزایش تنش‌ها پس از تهدیدهای مکرر روسیه در انجام حملات اتمی در اوکراین برگزار می‌شود.

رزمایش ناتو احتمالا با رزمایش اتمی سالانه مسکو به نام "گروم" که به صورت عادی اواخر اکتبر برگزار می‌شود و در آن روسیه بمب افکن‌هایی با قابلیت حمل کلاهک اتمی، زیردریایی‌ها و موشک‌ها را آزمایش می‌کند، تلاقی زمانی دارد.

ناتو گفته که رزمایش‌های غربی به دلیل تنش‌های اخیر با روسیه نیست.

این ائتلاف نظامی در وبسایت خود اعلام کرد: این مانورها که تا ۳۰ اکتبر ادامه دارد، روتین است و هدفش تقویت فعالیت‌های تمرینی است و ارتباطی با رویدادهای اخیر پیرامون روسیه ندارد.

سخنگوی ناتو نیز اعلام کرد: این رزمایش به تضمین این مساله کمک می‌کند که بازدارندگی اتمی ناتو ایمن، امن و موثر باشد.

بلژیک میزبان رزمایش‌هایی است که در آن ۱۴ کشور و ۶۰ جنگنده از جمله پیشرفته ترین جنگنده‌ها شامل بمب افکن‌های دوربرد بی-۵۲ آمریکا حضور دارند که از پایگاه "مینوت" در داکوتای شمالی به پرواز در می‌آیند.

روز سه شنبه، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو اعلام کرد که این ائتلاف نظامی با وجود تنش‌های شدید بین المللی به این مانور می‌پردازد و آن را برگزار خواهد کرد.

وی به خبرنگاران گفت، کنسل کردن این مانورها به دلیل جنگ اوکراین سیگنال بسیار بدی است و تقویت نظامی ناتو بهترین راه برای جلوگیری از تنش‌های بیشتر است.

این ائتلاف جمعه اعلام کرد: «NEST ۲۲-۲ تکامل طبیعی توانایی ناتو برای ادغام قابلیت‌های جنگ دریایی یک ناو گروه برای حمایت از دفاع متفقین را برجسته می‌کند. به گفته این ائتلاف، نیروهای ناتو عملیات هوایی را با مشارکت جنگنده های زمینی، تانکرهای سوخت رسان هوا به هوا و هواپیماهای هشدار و کنترل زودهنگام هوابرد شبیه سازی خواهند کرد.

کریستوف پلیت، معاون رئیس، "آشیانه ۲۲-۲ فرصتی عالی برای بهبود ظرفیت ما برای همکاری با متفقین در محیط پیچیده و مورد مناقشه فراهم می‌کند. آموزش ارزشمند هوشیاری ما را افزایش می‌دهد و بر تعهد ما برای بازدارندگی و دفاع تاکید می‌کند.

نپتون استرایک سومین مرحله از سری پروژه‌های نپتون است که مدت‌ها برنامه‌ریزی شده است که در سال ۲۰۲۰ شرح داده شد. دو تمرین نظامی قبلی تحت این پروژه در فوریه و مه ۲۰۲۲ انجام شد.

ورود نظامیان روسیه به خاک بلاروس

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که نخستین گروه از سربازان و نظامیان ارتش روسیه برای برگزاری یک ماموریت مشترک با بلاروس وارد این کشور شده اند.

وزارت دفاع بلاروس روز جمعه گفته بود که نظامیان روسیه به زودی برای شرکت در یک ماموریت مشترک در زمینه محافظت از مرزها وارد این کشور خواهند شد.

این وزارتخانه ماموریت مشترک نظامیان روس با نظامیان بلاروس را «منحصرا برای تقویت حفاظت و دفاع از مرزها» خوانده است.

الکساندر لوکانشکو رئیس جمهور بلاروس پیش از این اعلام کرده بود که این هفته نیروهای ارتش این کشور به همراه نظامیان روسیه به دلیل تهدیدها از جانب اوکراین و غرب در نزدیکی مرزهای اوکراین مستقر خواهند شد.

بلاروس همکاری با روسیه در جنگ علیه اوکراین را پنهان نکرده اما می‌گوید که هیچ نیرویی در اختیار روسیه قرار نداده است. با این حال مقامات کی‌یف مدعی هستند که از خاک بلاروس به این کشور چندین بار حمله موشکی صورت گرفته است، اتهامی که دولت مینسک آن را رد کرده است.

بلاروس از اولین متحدان روسیه در جنگ علیه اوکراین است و کشورهای غربی در همین ارتباط تحریمهایی علیه مینسک اعمال کرده‌اند.

کمک 400 میلیون دلاری بن سلمان به اوکراین

ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین جمعه شب از کمک بشردوستانه ۴۰۰ میلیون دلاری عربستان به کشورش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری "واس" عربستان، در تماس تلفنی محمد بن سلمان و زلنسکی، ولیعهد سعودی بار دیگر آمادگی کشورش را برای ادامه تلاش‌های میانجی‌گرانه اعلام کرد و گفت که دولت ریاض حامی تمام اقداماتی است که به کاهش تنش میان دولت کی‌یف و مسکو منجر شود.

زلنسکی نیز در این تماس تلفنی از کمک‌های بشردوستانه عربستان به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار برای "کاهش درد و رنج مردم اوکراین" تشکر کرد.

وی گفت که با ولیعهد عربستان برای همکاری به منظور آزادی اسیران و نیز ارائه کمک‌های مالی به توافق رسیده است.

وزارت امورخارجه عربستان یک ماه پیش نیز اعلام کرد: روسیه در چارچوب توافق تبادل اسیران جنگی با میانجیگری عربستان، ۱۰ اسیر خارجی از جمله دو تبعه انگلیس و سه سوئدی، یک کروات و یک شهروند مغربی را آزاد کرد.

براساس گزارش وزارتخانه عربستان، مقامات دولت ریاض اسیران را تحویل گرفتند و آنها را از روسیه به عربستان منتقل و برای تسهیل روند بازگشت آنها به کشورهایشان تلاش کردند.

این دومین تماس تلفنی رهبران دو کشور در یک ماه گذشته است، بن سلمان و زلنسکی ۳۱ شهریورماه نیز تلفنی گفت وگو کرده بودند.

تاکنون کشورهای زیادی آمادگی خود را برای میانجیگری میان اوکراین و روسیه برای پایان دادن به جنگ اعلام کردند، تلاش‌هایی که تاکنون راه به جایی نبرده است.

کمک تسلیحاتی جدید نروژ برای اوکراین

«بیورن آریلد گرام»، وزیر دفاع نروژ اعلام کرد، این کشور حدود ۱۹ میلیون دلار را به خرید مهمات توپخانه برای ارتش اوکراین اختصاص می‌دهد.

به نوشته خبرگزاری «ریپورت» جمهوری آذربایجان، وزیر دفاع نروژ از برنامه‌های کشورش برای خرید حدود ۱۷۰۰۰ گلوله توپخانه‌های کالیبر ۱۲۲ و ۱۵۲ میلی‌متر با استفاده از این مبلغ خبر داد.

گرام که کشورش همچون دیگر متحدان غربی اوکراین، تلاش داشته به کی‌یف در مقابله با روسیه کمک کند گفت، اتحاد داشتن در حمایت از اوکراین در نبردش علیه روسیه اهمیت ویژه دارد.

وزیر دفاع نروژ این کمک را در نشست «گروه تماس دفاعی اوکراین» متشکل از مقامات دیگر کشورهای غربی حاکمی کی‌یف اعلام کرده و قرار است آن را به یک صندوق کمکی تحت رهبری انگلیس به نام «صندوق بین‌المللی برای اوکراین» واریز کند.

در اوایل ماه سپتامبر نیز دولت نروژ برنامه‌های خود را برای اعطای ۱۶۰ عدد موشک ضد تانک «هلفایر» به همراه پرتابگر‌ها و واحدهای هدایت آنها فاش کرد. دولت نروژ اعلام آمادگی کرد تا به نیروهای مسلح اوکراین با اعطای تجهیزات و لباس‌های زمستانی به ارزش حدود ۲۳.۴ میلیون دلار کمک کند.

نروژ اعلام کرد، برنامه دارد در سال ۲۰۲۲ کمکی به ارزش حدود ۲۸۱ میلیون دلار را به کمک به اوکراین اختصاص دهد.

کمک ۷۲۵ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین

کاخ سفید بامداد شنبه (۱۵ اکتبر/۲۳ مهر) اعلام کرد کشورش ۷۲۵ میلیون دلار دیگر کمک نظامی به اوکراین اختصاص داده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس با گزارش این خبر افزود اعلام این کمک اندکی بعد از نشست وزیران دفاع ناتو صورت گرفت. در آن نشست وزیران دفاع کشورهای سراسر اروپا وعده دادند در شرایطی که روسیه حملات به کی‌یف و سایر شهرهای اوکراین را شدت بخشیده به اوکراین سامانه‌های دفاعی ارسال خواهند کرد.

این خبرگزاری به نقل از مقام‌های آمریکایی نوشت در بسته کمک جدید آمریکا سلاح جدیدی وجود ندارد، اما هدف واشنگتن تقویت زرادخانه تسلیحاتی اوکراین از مهماتی است که این کشور از آنها در برابر روسیه استفاده کرده است.

بسته نظامی جدید، گلوله‌های سامانه هیمارس را شامل می‌شود. هیمارس جزو سلاح‌های مهمی است که توانایی اوکراین را برای حمله به زرادخانه‌های تسلیحاتی، پل‌ها و دیگر مواضع کلیدی که باعث فرسایش توانایی روسیه برای پشتیبانی نیروهایش می‌شود افزایش داده است.

آمریکا تا کنون ۲۰ هیمارس به اوکراین ارسال کرده و وعده داده ۱۸ فروند دیگر از این سامانه‌ها طی سال‌های آینده به این کشور اروپایی اختصاص خواهد داد.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۴۲
تمام غرب علیه روسیه
پاسخ ها
برره
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
دم تک تکشون گرم. حال میکنم وقتی خبر به هلاکت رسیدن متجاوزان روس رو می‌شنوم. شکر اضافی خوردن حالا حالا ها باید تاوان پس بدن. به زودی خرسون هم آزاد میشه
سجاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
اکراین پیروز است به امید خدا
ما هم باید به روسیه کمک مالی بکنیم
پاسخ ها
اکبر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
مرگبرروسیه درودبراوکراین قهرمان
اینجانب بعنوان یک کارشناس خبره مسایل استراتژیک و استاد دانشگاه جنگ و بمب اتم واینجور چیزها
باید به ارزتان برسانم که درصورت وقوع جنگ هسته ای بین بلوک شرق و بلوک غرب جنگ اتمی آغاز میشود و در صورت آغاز شدن جنگ اتمی بین این دو بلوک تمام بلوکهای خیابانها از بین میرود و جنگ هسته ای شروع میشود و بنضر بنده یک نکته بسیار مهم اینست که پس از شروع جنگ هسته ای استفاده از بمبهای اتمی آغاز میشود و مهمتر از آن اینست که با آغاز استفاده از بمبهای اتمی جنگ هسته ای بین دوطرف شروع میشود
پاسخ ها
بهلول
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
هه . اقاای کارشناس اینجور چیزا . اول فازتو بگو چیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
جناب استاد، من ارز می خواهم، برسانید!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
نظر هم بدهید!؟
محمد ت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
کارشناس محترم خبره جنگ اول برو املا را یاد بگیر بعد بیا
غ ر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
خوب کارشناسی کردی فقط بگوکه آیابلوکهای خیابان هم ازبین خواهندرفت یانه،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
عجب نکته مهمی عههه
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
کارشناس تو همین دوجمله 10تاغلط املایی داشتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
واقعا؟؟؟؟
وای چقدر شما نکته بین هستید
خاک بر سر مردم عربستان که بن سلمان پول هاشون رو میده به وطن فروش های ایرانی
بن سلمان هم راه ترکیه رو در پیش گرفته یکی به نعل و یکی به میخ
روسيه در حال از دست دادن خرسون است
هه هه هه...نابودی کره زمین:)
امروز که اولین بمب اتمی را روسیه بزند، فرداش عمو پوتین به دایی هیلتر منگنه خواهد شد...
اینکه تا آلان هم شاخ پوتین شکسته نشده بخاطر نیاز بازار جهانی به نفت و گازش است و نه ترس از زرادخانه اتمی اش...
بلاروس یعنی بلا نسبت روسیه
فکر کنم دوباره مثل ژانویه و فوریه میخوان رزمایش انجام بدن کاری به اوکراین ندارن
جانم فدای بن سلمان که از یکطرف تو دهنی محکم به بایدن و امریکا میزند و ازطرف دیکر به مردم ستمدیده اوکراین کمک می کند تا در مقابل متجاوزین ملحد روسی مقاومت کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
از آن طرف پدر مخالفینی مثل قاشقچی را در می آورد!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
سطح عقلت برای همه مشخص شد بیشتر از این ادامه نده
در تعجبم از پوتین ، با این همه هزینه های جانی و مالی جنگ بی حاصل . آخه الان دیگه در قرن ۲۱ چه دولتی میتونه با تکیه بر نیروی نظامی اهداف اقتصادی و رفاه اجتماعی را برای ملت خود به همراه داشته باشد
اکراین درگدایی رابازگذاشته خاک برسر زلنسکی یهودی که مردموبیچاره کرده
بن سلمان نشون داده که سیاست رو خوب می‌فهمه و همینطور بلده عربستان رو وارد دنیا جدید کنه! اون منافع ملی عربستان رو در نظر گرفته و در جنگ روسیه و اوکراین در کنار متجاوز نایستاده و طرف برنده رو داشته نه مثل مسیولین دولتی ما که با فروش پهباد به روسیه باعث شدن هجمه جهانی برعلیه ما باشه ! اونم روسیه که هرگز حاضر نشده به بهانه تحریم های که میتونست در سازمان ملل وتوش کنه قدمی درکنار ما برداره ! همون طور که سامانه های آس ۳۰۰ سوریه رو در مقابل تجاوزات اسراییل غیر فعال میکرد تا اونها هموطنان مستشار ما رو هدف قرار بدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
خود عربستان متجاوز به یمن است، اول مقابل تجاوز ارتش خود باشد، بعد فکر بقیه باشد.
هزار افرین به بن سلمان که با هوشیاری و بصیرت سیاسی عالی بخوبی دارد در

منطقه خاور میانه بخوبی نقش عربستان را برجسته و موفق بازی میکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
در تجاوز به یمن دیدیم!؟
دشمن دانا بهتر از دوست نادان
جنگ به اروپا کشیده شده است.
مرگ بر انگلیس
تمام تهدیدهای هسته ای روسیه بلوف است‌ و نیز اگر بقول این آقا روسیه تجهیزاتی غیر از اینهایی که تا کنون بکار برده داشت تا در جنگ بدون اتم پیروز شود قطعا تا این زمان صبر نمی کرد لذا اینها همش بلوفه‌ ولی آمریکا دوست دارد پوتین دست به ماشه سلاح اتمی بشود تا در دنیا محکوم به جنگ افراطی بیشتر بشود‌ .
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
همانطور که تهدید به حمله به خاک اوکراین بلوف بود باهات موافقم
به شخصه برای من مهم نیست که روسیه و اوکراین دارند چه بلایی سرهم میارند !!! زیاد حساس نباشید وقتی ما مسلمانان بدست مسیحیان و یا دیگر ادیان کشته میشیم اروپاییان و غرب ککشون هم نمیگزه و در آخر میگن حقشونه بزار بمیرن !!!به جهنم انشالله کل اروپا و روسیه بجنگند جهان اسلام به نفس راحتی بکشه
آرامش
جدای از همه این بحث ها چیزی که با عقل من جور نیست یهودی بودن زلنسکی هست،یهودی ها یکسری مشاغل را ابدا اختیار نمیکنند چون تورات انها را بازداشته،شغل هایی مثل نمایش(که زلنسکی در کار نمایش بوده)، نوازندگی خارج از کنیسا ،خوانندگی، ارائه خدمات جنسی چه به صورت قوادی چه فاحشگی، سیرک،نقالی،ساغیگری،کلا شغل هایی که در جهت سرگرم کردن مردم باشد با نص صریح تورات منافات دارد،البته یهودی ها از دزدی و کم فروشی و گرانفروشی و احتکار و مالخری و امثالهم هم منع هستند،منتها این کارهای از نظر همه ادیان منع است دومین چیزی که ثابت میکند ، نه زلسنکی یهودی است نه هرتسل (ابداع کننده صهیونیسم)کوتاه نگه داشتن موی شقیه و رعایت نکردن سنت ابراهیم در جهت تراشیدن سبیل و ریش اطراف دهان است،نص صریح تورات یهودی را از کوتاه کرد موی بالای گوش و شقیقه باز میدارد،اما هرتسل مخصوص موی روی شقیقه را کوتاه میکرد زلنسکی هم ایضا و سبیل و ریش اطراف دهان زلنسکی و هرتسل نشان از عدم رعایت سنت ابراهیمی دارد که یهود چنین نمیکند،مردم ما میدانند زلنسنکی صهیونیست و باقی صهیونیستها دراصل کولی بودند و هستند و هیچ اعتقادی هم به تورات و حتی تلمود ندارند ،نیازی نیست یک عده کولی برای مردم تیزبین و دقیق ما مغلطه ببافند،مغلطه بافتن ساده انگارانه کار همان اصلاح طلبهای صهیونیست کولی است وگرنه مردم ما هوشیار و آگاهند
لندن درحال تخلیه شدن،سران انگلیس از بیان حقیقت به مردم،طفره میروند،لندن آشوب است،اما عده ای بی خبر،ودرمانده در شهر چیزی برای ازدست دادن ندارند،ازسوی دیگرعربستان با کمک مالی۴۰۰ میلیون دلاری،خود را در گرداب وغرق شدن درآرامکو قراردارد.بن سلمان هزینه گزافی را متحمل میشود،کمی صبر کنید.
مرگ بر آمریکا که هر جا هست جنگ هم هست و درود بر سیاست بن سلمان
کامنهایی که وهابی ها از عربستان به زبان فارسی ارسال می کنن چقدر تابلو هست خصوصا جانم فدای بن سلمان!! آدم رو یاد فیلم مختار می ندازه که امرای کوفه برای درهم و منصب جانشان را فدای زبیریان و گاهی امویان می کردند!!!
این پهبادهای ایران بوده که به روسیه داده وسبب گردیده خود را وارد مناقشه جنگ درگیر نماید که وجه ایران خدشه دار میکند
در این ویدیو به خوبی نشان می‌دهد که پهپاد شاهد ۱۳۶ واقعا” یک سلاح ویرانگر می‌باشد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل