بازدید 5875

تفاوت دوغ محلی گازدار با سایر دوغها

دوغ یکی از نوشیدنیهای محبوب در میان مردم محسوب می گردد که در بعضی مواقع با استفاده از سبزیجات معطر طعم دار می شود.
کد خبر: ۱۱۴۵۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰ 15 October 2022

امروزه به منظور غنی سازی پرفیلتراسیون و اولترافیلتراسیون بیشتر نوشیدنیها به صورت مدرن تولید و خریداری می شوند که دارای باکتریهای مفید هستند.

دوغ گازدار تخمیری دارای مزایا و خواص بسیار زیادی است که آب آن از کره گرفته می شود و این نوشیدنی در بسیاری از کشورها رایج می باشد.

این دوغ از شیر لاکتوز و پروتئین بالا تشکیل شده که از باکتریهای پاستوریزه و هموژنیزه برخوردار می باشد.

باکتریها در این مایع سبب می شود تا ماندگاری بالایی دوغ داشته باشد و بتوان تا مدت زمان طولانی آن را مصرف کرد.

دوغ گازدار دارای طعم ترشی بوده و غلظت آن از شیر گاو بالاتر است که به دلیل پی اچ پایین دارای اسید بالایی است.

همانطور که گفته شد دوغ گازدار دارای خواص متعددی است و می تواند سلامت بدن را تضمین کند.

برای مشاهده نمونه های بیشتر می توانید به سایت آراد برندینگ مراجعه کنید.

تفاوت دوغ محلی گازدار با سایر دوغها

از ویژگیهای این محصول لبنی می توان به کاهش فشارخون، کاهش کلسترول و بهبود دهنده استخوانها و سلامت دندانها اشاره نمود.

هضم آسان این نوشیدنی سبب شده تا افراد بعد از هر وعده غذایی از این دوغ استفاده کنند، زیرا دارای لاکتوز بوده و هضم را تسریع می بخشد.

بسیاری از افراد با مستحکم شدن استخوانها از دوغ گازدار استفاده می کنند و این نوشیدنی می تواند برای رشد کودکان بسیار موثر باشد.

دوغهای گازدار از ویتامین دی بالایی برخوردار هستند و از بیماریهای مخرب و پوکی استخوان پیشگیری می کند.

مصرف دوغ در افراد سالمند بسیار موثر بوده و می تواند با کاهش فشار خون همراه شود و به تسکین دردهای مفصلی بپردازد.

مواد معدنی در این دوغ به افزایش متابولیسم بدن نقش به سزایی دارد و با وجود چربی کم به کاهش وزن بسیار کمک می کند.

خواص دوغ گازدار

محصولات لبنی مانند دوغ می تواند طیف گسترده ای از غذاها و نوشیدنیها را به وجود آورد و سلامتی زیادی را در بدن به همراه آورد.

خواص دوغ گازدار با شیرهای گیاهی تاثیرات مثبتی بر عملکرد سلامتی انسان دارد و می تواند به بهبود سیستم گوارشی، کاهش افسردگی و ارتقا سلامت قلب را به همراه داشته باشد.

این نوشیدنی گازدار برای پوست بسیار مفید بوده که شواهد حاکی از آن است ماسک دوغ می تواند به شفافیت و از بین بردن لک و آکنه بسیار موثر واقع شود.

پروبیوتیکهایی که در دوغ گازدار وجود دارند مکملهای خوبی برای تقویت ایمنی بدن هستند که در اکثر غذاها مانند آش دوغ استفاده می شود.

تفاوت دوغ محلی گازدار با سایر دوغها

باکتری پروبیوتیک در انواع محصولات لبنی مانند ماست محلی، خامه و دوغ گازدار تخمیری موجود است و به کاهش اسهال نقش به سزایی دارد.

دوغ گازدار آب را در بدن ذخیره می کند و از هدر رفتن آن جلوگیری می کند، به طوری که در فصل تابستان به دلیل تعریق و تشنگی بدن دوغ می تواند بهترین نوشیدنی در این فصل به شمار رود.

پروبیوتیکها باکتری های زنده نیستند و در حین پردازش نابود می شوند که برخی از لاکتوزها می توانند اسید لاکتیک را فعال کنند و به ترش شدن محصول کمک کنند.

دوغ محلی گازدار

مهم ترین و البته دلیل محبوبیت و پرفروش بودن دوغهای محلی داشتن تنوع در طعم سبزیجات خشک و البته گاز دار بودن و بدون گاز بودن است، دوغهای محلی چون به صورت طبیعی ساخته می شوند و روش تولیدشان همانند روش سنتی می باشد بسیار خوش طعم تر بوده و همچنین مفید تر برای سلامتی، اگر هنوز دوغ محلی را امتحان نکردید که بعید است حتما از دوغ محلی گازدار بنوشید و طعم و اعجاز آن بر سلامتی را مشاهده نمایید.

تفاوت دوغ محلی گازدار با سایر دوغها

برای اغلب افراد پیش آمده است گه گرمازده یا دچار مسمومیت اندک غذایی شده باشند، در این صورت نوشیدن یک لیوان یا دو دوغ محلی گازدار سرد می تواند مشکلشان را برطرف نماید، چرا که دوغ گازدار به علت گاز دار بودن همانند نوشابه عمل می کند و چون از خانواده لبنیات می باشد بسیار بهتر از نوشابه است.

دوغ گاز دار محلی از ماست ترش تهیه می شود، و ترش بودن ماست علت گاز دار شدن دوغ محلی می باشد به همین جهت است که دوغ محلی گاز کمی طعم ترش می دهد، ولی در کارخانجات بزرگ تولید دوغ محلی گازدار علاوه بر استفاده از ماست ترش از ساز و کارهای دیگری نیز استفاده می کنند، چرا که در این کارخانجات تولید دوغ محلی باید روزانه مقدار زیادی دوغ محلی گازدار تولید و به بازار عرضه شده و در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست