بازدید 12689
۲

ادامه فعالیت استارلینک در اوکراین منوط به پول پنتاگون

شرکت اسپیس ایکس متعلق به ایلان ماسک اعلام کرد که دیگر قادر به پرداخت هزینه اینترنت ماهواره ای «استارلینک» در اوکراین نبوده و چنانچه آمریکا خواهان ادامه این سرویس در آن کشور است، پنتاگون باید پرداخت هزینه آن را تقبل کند.
کد خبر: ۱۱۴۵۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰ 14 October 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، شبکه خبری سی ان ان درخبری اختصاصی و با دسترسی به اسناد و مدارکی در این زمینه با انتشار این خبر افزود: پایانه های ماهواره ای اینترنتی استارلینک شرکت اسپیس‌ایکس متعلق به ایلان ماسک از فصل بهار گذشته اقدام به ارائه خدمات اینترنتی در اوکراین نموده و این سرویس برای ارتش اوکراین به شدت حیاتی بوده است.

براساس این گزارش: تاکنون نزدیک به ۲۰هزار ماهواره استارلینک برای ارائه خدمات اینترنتی در اختیار اوکراین قرار گرفته و ایلان ماسک رئیس این شرکت فضایی، درتوئیتی اعلام کرد«انجام این عملیات برای شرکت اسپیس ایکس هزینه ۸۰ میلیون دلاری در برداشته که تاپایان سال جاری میلادی هزینه این خدمات، ۱۰۰ میلیون دلار خواهد شد».

به نوشته سی ان ان، اما این حاتم بخشی با هشدار اسپیس‌ایکس به وزارت دفاع آمریکا می تواند پایان یابد زیرا ایلان ماسک از پنتاگون خواسته در صورت تمایل به ادامه ارائه این سرویس، خود هزینه آنرا که ماهانه ده ها میلیون دلار است متقبل شود.

این گزارش می افزاید: بنابر اسناد و مدارکی که بدست این شبکه خبری رسیده، شرکت اسپیس ایکس متعلق به ایلان ماسک درنامه ای که ماه سپتامبر گذشته به پنتاگون ارسال شده، اعلام کرده است که بیش از این قادر به تامین هزینه خدمات اینترنت ماهواره ای استارلینک نبوده، دراین نامه همچنین از پنتاگون خواسته شده تا بودجه دولت اوکراین و استفاده نظامی از استارلینک که اسپیس ایکس ادعا می کند سالانه بیش از ۱۲۰ میلیون دلار هزینه در برخواهد داشت را خود بر عهده بگیرد.

مدیر فروش شرکت اسپیس ایکس در نامه ماه سپتامبر به وزارت دفاع آمریکا آشکارا در ارتباط با پرداخت هزینه این سرویس اینترنت ماهواره ای نوشته است: "ما در وضعی نیستیم تا ترمینال های بیشتری به اوکراین خیرات کنیم و یا برای یک دوره نامحدودی به تامین مالی آن بپردازیم".

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
در ایران مجانی شد یا باید پولش را بین ۳۰ واحد تقسین کنیم؟
خب، اینکه مشکلی نیست جناب ماسک. از این جیب به اون جیبه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی