بازدید 2698

سجادی: برخی ورزشکاران در فتنه اخیر گمراه شدند

ما دو میلیون و هشتصد هزار ورزشکار سازمان یافته داریم و صحبت‌های تعدادی محدود از ورزشکاران نمی تواند نشان دهنده نظر کل جامعه ورزش باشد. بداخلاقی‌هایی در این مدت صورت گرفته و متاسفانه برخی نیز به خاطر گمراهی در مسیر دشمن حرکت کرده‌اند.
کد خبر: ۱۱۴۵۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۸ 13 October 2022

حمید سجادی علیه ورزشکارانی که در اعتراضات اخیر در شبکه‌های اجتماعی موضع اتخاذ کردند، واکنش تندی نشان داد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به انجام دو بازی دوستانه تیم ملی فوتبال ایران اظهار داشت: با مدیریت فدراسیون و برنامه ریزی دیگر نهادهای مرتبط تیم ملی فوتبال توانست دو بازی خوب و قابل قبول را مقابل اروگوئه و سنگال انجام بدهد، ولی متاسفانه یکسری جریانات شروع به جوسازی علیه تیم ملی کردند و هتاکی معدود افرادی به ملی‌پوشان حرکت بسیار زشت و زننده‌ای بود و نباید شاهد بروز این‌چنین اتفاقاتی باشیم.

وی افزود: جامعه ورزش انتظار نداشت که برخی از بازیکنان تیم‌های باشگاهی ما دست به یکسری رفتارها بزنند و در مقابل در مواجهه با برخی از بازیکنان تهدیداتی صورت بگیرد. اینکه برخی صحبت‌های غیراصولی انجام دادند واقعا زیبنده نبود و باید مدیران عامل باشگاه‌ها از این رفتارها پیشگیری کنند. اکثر جامعه ورزش پیرو خط انقلاب و رهبری هستند و این موضوع را در مراسم پیاده روی اربعین نشان دادند. تمام فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری نیز درخصوص بزرگی و کرامت ورزش بود. جامعه ورزش همیشه پیرو سیاست‌های نظام بوده و هست و این موضوع را بارها ثابت کرده است. برخی از فدراسیون‌های ما از جمله رزمی و موتورسواری در مقاطع مختلف با نیروهای نظامی و انتظامی فعالیت‌های مشترک دارند و بارها به پلیس راهور کمک کرده‌ایم. در زمان دفاع مقدس نیز رزمی کاران ما در صف اول بودند.

سجادی گفت: در زمان برگزاری مسابقه دوستانه ایران مقابل اروگوئه و سنگال متاسفانه تعدادی از افراد جلوی استادیوم محل بازی حضور داشتند و با استفاده از بلندگوهایی که تعبیه شده بود، شروع به تضعیف روحیه بازیکنان می کردند که واقعا شایسته نبود.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: روزهایی که پشت سر گذاشتیم روزهای خاصی بود که جامعه ورزش با بصیرت در مقابل این فتنه‌ها ایستاد و امیدواریم این بصیرت همچنان ادامه داشته باشد. دست‌هایی در کار بود که خوشبختانه تمام اهداف‌شان نقش بر آب شد.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: طبق توصیه‌های دکتر رئیسی باید از شایعه‌پراکنی جلوگیری کنیم و این موضوع باید در ورزش نیز نهادینه شود. بعضی اوقات یک نقد تبدیل به یک جریان می شود و باید دقت نظر داشته باشیم که یکسری افراد سودجو از این نقدها سوءاستفاده نکنند. آن چیزی که وظیفه داشته‌ایم درخصوص مقابله با اینگونه فتنه‌ها انجام داده‌ایم و از قبل تذکرات و پیشگیری‌ها و ارتباط لازم را با نهادهای ذیربط داریم.

وی افزود: مردم ما قهرمانان خود را با پرچم جمهوری اسلامی ایران دوست دارند و قهرمانان ما نیز نباید فراموش کنند که زیر این پرچم به موفقیت رسیدند. بداخلاقی‌هایی در این مدت صورت گرفته و متاسفانه برخی نیز به خاطر گمراهی در مسیر دشمن حرکت کرده‌اند. ما دو میلیون و هشتصد هزار ورزشکار سازمان یافته داریم و صحبت‌های تعدادی محدود از ورزشکاران نمی تواند نشان دهنده نظر کل جامعه ورزش باشد.

سجادی با اشاره به ضرورت کوتاه شدن دوره سرپرستی فدراسیون‌ها گفت: همانطور که آقای کیا پاشا نماینده سازمان بازرسی گفتند، باید سعی کنیم که دوره سرپرستی فدراسیون‌ها کوتاه شود و خیلی زود انتخابات فدراسیون‌ها برگزار شود. نه اینکه سرپرستان فدراسیون‌ها مانع از پیشرفت ورزش هستند و صلاحیت نداشته باشند، بلکه در دوره سرپرستی ثباتی وجود ندارد و چیز موقتی است.

وی درباره آیین نامه فدراسیون‌های ورزشی نیز گفت: آیین‌نامه‌ای که در حال حاضر وجود دارد، به ما به ارث رسیده است و ما خودمان نیز دخل و تصرفی در تصویب آیین نامه نداشتیم. برخی موارد و مشکلات در این آیین نامه وجود دارد که باید اصلاح شود. برخی از این موارد نیاز به بازبینی و اصلاح دارد که از طرف کارشناسان نیز به ما گفته شده است.

وزیر ورزش و جوانان همچنین با اشاره به حضور تیم ملی ایران در مسابقات جام جهانی فوتبال اظهار داشت: جام جهانی را پیش‌رو داریم و امیدوارم که تیم ملی ما بتواند بهترین نتیجه را در قطر کسب کند و این کار شدنی است و اعتقاد داریم با همدلی می‌توان به موفقیت رسید.

وی گفت: خیلی‌ها اعتقاد دارند که ورزش می‌تواند باعث سرزندگی جامعه شود و جامعه را به سمت شادی پیش ببرد. جوانان نیاز به شادی و پویایی دارند و در ورزش همه این موضوعات را می توانیم داشته باشیم و ما جامعه ورزش این وظیفه را داریم که با فراهم‌سازی بستر مناسب جامعه را به این سمت و سو سوق دهیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل