بازدید 20380

مبادا با تندروی، تناقض‌های دیگری مانند «توییتر» و «تلگرام» شکل بگیرد!

تصمیمی مانند فیلتر یک پلتفرم یا شبکه اجتماعی ـ که بستر اقتصادی جمعیت کثیری از شهروندان قرار گرفته و در صحنه و زمان خاص و شرایط غیرعادی توسط مراجع غیرمرتبط برای کنترل اوضاع اتخاذ می‌شود ـ قاعدتا برای مدت زمان محدودی گرفته شده و نباید مبنا و بهانه برای سیاست گذاری و تصمیم‌گیری بلندمدت و همه جانبه و در شرایط عادی و آرام باشد.
کد خبر: ۱۱۴۴۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹ 13 October 2022

مبادا با تندروی، تناقض‌های دیگری مانند «توییتر» و «تلگرام» شکل بگیرد!فیلترینگ برخی نرم افزار‌ها و سایت‌ها و ایجاد محدودیت در دسترسی به اینترنت یا قطع آن، یکی از مسائل مهم این روزهاست که فرجام نامعلومی دارد؛ وضعیتی که باید مراقب بود به تکرار برخی خطا‌های گذشته منجر نشود.

به گزارش «تابناک»؛ در پی حوادث اخیر کشور و آشوب‌های پدید آمده، به دلائل امنیتی و سوءاستفاده از شبکه‌های اجتماعی، محدودیت‌هایی در دسترسی به دنیای مجازی به وجود آمده که شامل برخی تصمیم‌های متفاوت است؛ از فیلترینگ پیام‌رسان‌هایی مانند واتس‌اپ و شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام گرفته تا انسداد دسترسی به برخی سایت‌ها و نرم افزار‌های مختلف و کندی و گاه قطعی اینترنت در برخی مناطق کشور.

تردیدی نیست که این دست تصمیمات، هرچند در شرایط بحران و درگیری به برقراری آرامش کمک می‌کند، لکن تداوم و طولانی شدن آن عواقب ناخوشایندی از جمله آسیب به بازار‌های نوپای شکل گرفته در فضای مجازی به دنبال دارد؛ اما آنچه بیش از این اهمیت دارد و نگرانی بسیاری را به دنبال داشته، فرجام این دست تصمیمات است. اینکه آیا انسداد و فیلترینگ امثال اینستاگرام ادامه خواهد یافت یا همان گونه که وزیر ارتباطات تاکید کرده، تصمیمی امنیتی است و لاجرم بسته به شرایط، برگشت پذیر خواهد بود؟!

این سوالی است که پاسخ دادن به آن ساده نیست و حتی اظهار نظر در خصوص آن هم ممکن است به سوءبرداشت‌هایی منجر شود. این را می‌شود از واکنش‌ها به اظهارات سخنگوی دولت دریافت که به زعم برخی، تصمیم غایی دولتمردان برای فیلترینگ دائمی اینستاگرام است، در حالی که بعضی تاکید دارند هنوز تصمیمی در این خصوص گرفته نشده و سخنان یاد شده هم بر این امر تاکید داشته است.

نکته قابل تامل، اما از خلال بررسی تصمیمات مشابه در گذشته خودنمایی می‌کند؛ رویداد‌هایی مانند فیلترینگ تلگرام، پیام رسان و به نوعی شبکه اجتماعی محبوب ایرانیان در سال‌های گذشته که تقریبا همه رسانه‌ها و بسیاری از چهره‌های شاخص در آن کانال‌های ویژه دایر کرده و به فعالیت مشغول بودند و حتی گزارش‌های زیادی در خصوص به کارگیری آن در ارتباطات اداری در کشورمان هم وجود داشت.

رویدادی که به شکل گیری موجی از کوچ از این نرم افزار گره خورد و حتی برخی رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها با انتشار بیانیه‌هایی بر توقف فعالیتشان در تلگرام تاکید کردند؛ اما مدتی بعد مشخص شد که بسیاری از کاربران ایرانی به رغم دشواری در دسترسی به تلگرام با عبور از فیلترینگ، به فعالیات در آن ادامه داده اند و در نتیجه، شاهد بازگشت مجموعه‌های کوچ کرده از تلگرام به آن بودیم.

البته آنچه بر تلگرام رفت، در قیاس با تناقضی که در فیلترینگ توییتر رقم خورده، کوچک است، به ویژه اگر بدانیم مسئولان پرشماری در این شبکه اجتماعی حضور داشته و در آن فعالیت جدی و مستمر دارند و از آن فراتر، نهاد‌های حاکمیتی هم در این شبکه فیلتر شده به فعالیت مشغولند؛ وضعیتی سوال برانگیز که کسی قادر به توضیح چرایی شکل گیری اش نیست و گویی به تناقضی پذیرفته تبدیل شده است!

مبادا با تندروی، تناقض‌های دیگری مانند «توییتر» و «تلگرام» شکل بگیرد!

اتفاقی عجیب که این روز‌ها سایه تکرار آن نزدیک‌تر از هر زمانی بر سرمان گسترده شده است، چون ظاهرا برخی تصمیم گیران عزمشان را جزم کرده اند که به دلیل برخی مسائل درست و گاه نادرست، اینستاگرام و برخی نرم افزار‌های دیگر فیلتر شده در این ایام را به وضعیتی مبتلا کنند که توییتر و تلگرام به آن گرفتار آمده اند.

رفتاری از جنس تندروی که ظاهرا تنها یک سوی ماجرا را مدنظر قرار می‌دهد؛ اینکه امثال اینستاگرام به سادگی صفحات ایرانیان را بابت انتشار برخی مواضع درست و حتی عکس شهید سلیمانی مسدود می‌کند و پاسخگو هم نیست. اقدامی سلطه جویانه که البته باید مورد توجه قرار گرفته و برای احقاق حق، پی گرفته شود، اما در عین حال باید به این مهم دقت کنیم که میلیون‌ها ایرانی هم در این شبکه اجتماعی فعالند و اینستاگرام را بستری مناسب برای ارتباط با یکدیگر و حتی دایر کردن کسب و کار یافته اند.

دو نکته اساسی و مهم که می‌دانیم هر دو بایستی مورد توجه قرار گیرند، اما نگاه برخی مسئولان به ماجرا، چیز دیگری نشان می‌دهد، به گونه‌ای که بحث کوچ به نرم افزار‌ها و پلتفرم‌های داخلی را مطرح می‌کنند و تاکید دارند که اگر زیرساخت لازم برای این کوچ فراهم نباشد هم، با اتخاذ تدابیری آن را در اسرع وقت ایجاد خواهند نمود، در حالی که می‌دانیم هیچ شبکه داخلی نمی‌تواند نیاز کاربران امثال ایسنتاگرام را تامین کند.

کافی است به این نکته دقت کنیم که در امثال اینستاگرام، ارتباطات در ابعاد جهانی در جریان است و حتی موجب شکل گیری کسب و کار‌هایی شده که در محدوده مرز‌های کشور نیست یا به این مهم دقت کنیم که اطلاع رسانی در آن و کسب اخبار و اطلاع از رویداد‌های جهانی هم در این شبکه از اهمیت بسزایی برخوردار است و امثال این امکان‌ها را در شبکه‌های داخلی -ولو از نظر فنی برتری هم داشته باشند- نمی‌توان در اختیار کاربران قرار داد.

وضعیتی که بعید نیست به تداوم فعالیت در این شبکه ها، حتی با فیلترینگ دائمی آن‌ها منجر شود، همان گونه که فیلتر شدن توییتر و تلگرام نتوانست به فعالیت ایرانیان در این شبکه‌ها منجر شود. تناقضی آسیب زا و مخالفت آفرین که بهتر است مانع از تکرارش شویم و نگذاریم تندرو‌هایی که پیشتر موجب شکل گیری این تناقض‌ها شدند، بر مشکلات لاینحلی مانند فیلترینگ غیرقابل توجیه و گسترش بسیار استفاده از فیلترشکن در کشور بیفزایند.

با این یادآوری و تذکر مهم به تصمیم‌گیران که باید توجه کنند، تصمیمی که در صحنه و زمان خاص و شرایط غیرعادی توسط مراجع غیرمرتبط برای کنترل اوضاع اتخاذ می‌شود، قاعدتا برای مدت زمان محدودی گرفته شده و نباید مبنا و بهانه برای سیاست گذاری و تصمیم‌گیری بلندمدت و همه جانبه و در شرایط عادی و آرام باشد. فیلتر یک پلتفرم یا شبکه اجتماعی که بستر اقتصادی جمعیت کثیری از شهروندان قرار گرفته، باید با روندی معقول و نگرشی همه جانبه و ملاحظه منافع مردم و در شرایط زمانی آرام و طبیعی و توسط حوزه تخصصی آن در کشور اتخاذ شود. البته پیش‌بینی‌های امنیتی برای شرایط خاص در همین نگرش همه جانبه هم می‌تواند لحاظ شود.

لذا به نظر می‌رسد، مسئولین باید به محض عادی شدن اوضاع و کنترل بحران و برقراری امنیت که تقریبا تا حدود زیادی هم صورت گرفته، وضعیت اینترنت و پلتفرم‌ها را به شرایط قبل از بحران برگردانند؛ وب / روندی که چگونگی آن ذکر شد به بررسی همه جانبه مساله بپردازند و تصمیم گیری کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶۲
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۱۲۸
اگر سهامداران این شبکه ها بفهمند که اغتشاش در ایران بر سودشان اثر گذار خواهد بود، قطعا فکری برای جلوگیری از سوء استفاده خواهند کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
برقراری بازار روی ابزار دشمن کار عاقلانه ای نیست
باید فضای کسب و کار اینترنتی روی پیام رسان های داخلی شکل بگیرد.
تا امکان فریب و کلاه برداری و قمار کمتر باشد.
کدام کشور امور اقتصادی خود را روی آنچه که دشمن ساخته و هدایت می کند قرار می دهد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
از چاقو هم ممکن سوء استفاده شود. آیا چاقو بد است؟ ریشه اعتراضات مردمفقر، فساد، تبعیض، بیکاری، گرانی مسکن و ... است. مسوولین به جای حل اصل مشکل، فرافکنی می کنند می اندازند گردن فضای مجازی.
Amir
| Germany |
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
اها خیلی جالبه وقتی شما در همین شبکه های مجازی علیه کل دنیا پست و عکس می ذارید کاملا درست و حلاله اما وقتی اونا علیه شما پست و عکس میذارند میشه سو استفاده واقعا من موندم شما چطوری با این استدلال های آبکی تا الان دووم آوردید
Amir
| Germany |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
جناب ناشناس 11:21 پیام رسان های داخلی ارزونی خودتون ضمنا شما اگر واقعا دلایل قوی و استدلال های منطقی داشتید می تونستید از همون اینستاگرام برای قانع کردن مخالفین خودتون استفاده کنید که نتونستید با پیام رسان های داخلی هم چیزی عوض نمیشه چون هیچ وقت با فرار کردن چیزی عوض نشده ضمنا این توهم که فضای مجازی دست دشمن هست رو از ذهنتون بیرون کنید من بارها توو همون اینستاگرام انتقاداتی رو در زمینه های مختلف نسبت به دولت آمریکا دیدم اما دولت آمریکا به خودش جرات نداد بخاطر این انتقاداتی که داخل اینستاگرام وجود داره اون رو فیلتر کنه زیرا مخالف آزادی بیان محسوب میشه و به اعتبار دولت آمریکا ضربه می زنه جالب اینجاست توییتر هم که شما فیلترش کردید حساب ترامپ رو بست اما دولت آمریکا بازم این برنامه رو فیلتر نکرد حالا اینکه شما و امثال شما چه زمانی به این درک می رسید که فضای مجازی به صورت عمدی تحت سیاست هیچ کشور خاصی نیست خدا می داند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
مضرات شبکه های خارجی در تغییر فرهنگ و افکار هشتاد میلیون ایرانی بیش از سود اون هست
ناشناس
| France |
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
الکی دل خوش نکن؛ آمریکا ساندیس نداره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
11:21
بورس دو سال پیش کاملا دست دولت محترم بود. دیدیم چه بلایی سر سهامداران به صورت مدیریت شده توسط دولت اومد. واقعا چی فکر می کنی این حرفا را
نوشتی واقعا؟؟؟!!!
مدیریت فولاد و ... همه دست دولته. 92000 را هم دریاب!!!
چهار هفته است اینترنت را قطع یا سرعت ارتباط با دنیا را نزدیک به صفر رسانده اند ما هم پول اینترنت همراه داده ایم هم پول اینترنت ثابت به چه حقی هر موقع دوست دارند اینترنت مردم را قطع می کنند؟ تا کی باید اینترنت یک ابزار در دست سران باشد و هر جور دوست دارد با مردم رفتار کند؟ چرا به خاطر حفظ امنیت یک اقلیت غیر پاسخگو که ثروت های کشور را بین خودشان تقسیم کرده اند و هر اعتراضی را اغتشاش نام می گذارند حقوق مردم ایران را از بین می برند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
حرف های قشنگ ولی گوش هایی که نمی شنوند!
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
اقلیت غیرپاسخگو. قشنگ ترین توصیفی که تا حالا شنیدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
احسنت منهم میخواستم هم اینه بگم
ناشناس
| Canada |
۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
راستش فقط و فقط باید تاسف خورد از این همه حماقت... در کانادا چند وقت پیش به علت مشکلات فنی دو تا از بزرگترین شرکت های ارائه دهنده اینترنت و موبایل برای یک روز دچار مشکل شدن و هم اینترنت قطع شد و هم ارتباط موبایل (برای 8 ساعت). بعدش اومدن ضمن عذر خواهی از مردم اعلام کردن که یه مبلغی رو از قبض های ماه اینده کاربران کسر می کنن (به عنوان خسارت) بعد تو کشور ما خود دولت اینترنت رو قطع می کنه، سانسور می کنه و .... و هیچ پاسخی هم به مردم نمی ده. انگار اون سرزمین ارث پدری اونا هست و مردم هم هیجکاره هستن و تازه برای زندگی کردن در اون سرزمین بایستی هم پول بدن(مالیات) و هم اجازه حرف زدن نداشته باشن.
کافی است که هزینه ماهانه اینترنت ماهواره ای برای مردم ایران مجانی شود و یا مبلغ ان برای مردم ایران کاهش یابد
در اینصورت در مدت کوتاهی همه به سمت اینترنت ماهواره ای که دیگه دولت هیج کنترلی بر ان ندارد هجوم خواهند اورد.دقیقا مثل چیزی که برای ماهواره بوجود امد
در اینصورت دیگه دولت نمی تواند در موارد خاص مثل الان ارتباط مردم و اغتشاشگران را با دنیای خارج قطع کند
پس مواظب باشید و به فکر منافع کوتاه مدت قطع اینترنت نباشید
در دراز مدت که حداکثر یکسال طول می کشد متضرر خواهید شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
آفرین این یعنی اولین اینترنت ماهواره ای مساوی است با جریمه مگر اینکه دوباره یه دولت غربگدا روی کار بیاد و ضریب نفوذ اونو ببره تا حدی که ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
بله
اما این کسب و کار بین المللی است
اما کسب و کار داخلی باید روی شبکه های داخلی بگذارند
تا بتوانند مالیات هم بگیرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
با نظر کاملا موافقم و در صورت ادامه این روند اینترنت ماهواره‌ای زودتر از یکسال همگانی میشود و دیگر دولتمردان باید هزنیه‌ای برای جمع کردن دیش‌ها بگذازند که تجربه نشان داده این روش نتیجه نمیدهد
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
چرا باید اینترنت ماهواره ای برای مردم ایران رایگان شود؟ یعنی کشورهای دیگه یا شرکت خصوصی اسپیس ایکس از جیب مردم خودشون برای ما خرج کنند! می‌نویسم امضا میکنم هیچ چیز رایگانی در اختیار ما قرار نخواهد گرفت، صرفا شاید شاید تخفیف ویژه نصیبمون بشه که با این اختلاف قیمت دلار خود من به شخصه توانایی استفاده ندارم. ایلان ماسک لزومی نمی‌بینه از جیب برای مردم ما بزاره
در جواب عباس
| United States of America |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
همین که هر وقت شما اینترنت رو داخل ایران قطع کردین اونها اینترنت ماهواره ای رو مجانی کنن که خرجش برای دولت آمریکا یک هزارم کمکی هست که به اوکراین میکنن کافی هست!
بنده بعنوان یک پژوهشگر رسانه های اجتماعی و فرهنگ اسلامی با بیش از سی و نه سال تجربه در امر آی تی و دنیای مجازی باید بگویم شبکه هایی مثل واتس آپ و اینیستیگرام و سروش و بله و یاهو و گوگل و مایکروسوفت و اینتل و سونی و سامسونگ و هیوندا و بنز و بی ام و و... همه را باید تحریم و ممنوع کنیم چون اینها همه ضد اخلاق و ضد دین هستند و هیچ فردی در این شبکه ها حجاب اسلامی را رعایت نمی کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
جلوی تکنولوژی رو نمیشه گرفت شما برو بیابون زندگی کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
پزوهشگردوزاری ساندیستو بنوش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
!تکبییییییییییییییر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
سی و نه سال تجربه در زمینه آی تی؟!!! تا جایی که می دونم اینترنت قدمتش به حدود ۱۹۹۰ می رسه و محاله کسی همچین تجربه ای داشته باشه. شما مردم رو چی فرض کردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
نعمت جان یه لطفی بکن و دیگه خودتو بازنشسته کن سی و نه سال کار خسته ات کرده انگار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
تو حیف شدی نعمت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
دمت گرم با اینکه طنز نوشته بودی یه منفی بهت دادم :))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
منم بعنوان یک روانشناس به شما می گویم که شما به درمان فوری نیاز دارید
ناسنا۶س
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
ساندیستو بخور اکابر خونده
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
دمت گرم
خدایی کلی خندیدم
کاش همه متوجه طنز نهفته تو نوشته شما بشن
ناشناس
| Russian Federation |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
بقیه زمانها رو کاری ندارم ولی چند ساعت قبل از کامنت گذاشتن حتما قرصهایتان را میل نمایید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
بی ام وبتز چه ربطی داره به حجاب اسلامی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
عزیز اینترنت کلا ۲۰ سال آمده چجوری سی سال سابقه داری ؟
ادم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
پژوهشگر عزیز، حرف شما شبیه اینه بگیم علت اصلی طلاق ازدواج است …
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
خداوند همه بیماران را شفا دهد.
کیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
استاد عزیز برندهای رولکس وامگا و تاژ و گلرنگ و یاماها و سوزوکی رو از قلم انداختی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
تکبییییر
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
خدا شفات بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
دانشمند محترم مثل کارد است میشه باهاش آدم کشت میشه کار خانه و آشپزی و.... انجام داد این همه سایت و گروه علمی و تجاری و انگیزشی هست شما گیر دادی به چی؟ برای ویدئو و ماهواره و ..‌‌همین بحثها بود جالبه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
عزیزم شما حتی یه خطم در مورد سوشیال مدیا نمی دونی زور نزن خودتو آدم با سواد جا بزنی از حرف زدنت مشخصه فوقش دیپلم کاردانش داشته باشی
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
کامنت تون شوخی بود آیا؟
ت س
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
از همون ۳۹ سال تجربه ت مشخصه کی هستی.مشتی فضای مجازی ۱۰ سال حدودا به این شکل ره افتاده با عقل ساندیس خور
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
نعمت جان در این سالهای طولانی وپر بار عمر گرانبهات چه کشفیاتی که نداشتی پدر جان میگم زحمت بکش این همه دانشتو در اختیار نتیجه هاتم بذار
سروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
پژوهشگر ارجمند، اسمش اینستاگرام است.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
بابا این نعمته طنز نوشته همیشه تو تابناک کامنت شوخی‌میذاره چقدر جدی گرفتید منظورش هم کنایه هست
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
از همه بخصوص از خودم بغیراز بیقیه و سایرین و همه تشکر میکنم
اویسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
شما از فرهنگ اسلامی چی میدونی؟؟
خدای متعال انسان را آگاه و با اختیار آفریده و به شیطان هم اجازه اغواگری و فریبکاری انسان را داده است
انسان باید با نیروی تقوا بر وسوسه های شیطان غلبه پیدا کرده و منحرف نشود.
دهها آیه قرآن، پیامبر را از هدایت اجباری بازداشته
شما خود را از پیامبر بالاتر می دانید؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
آقای پژوهشگر !!!!!!!!! با چاقو هم می توان پوست میوه کند هم می توان گلوی انسان را برید. پس جنابعالی دستور بفرمائید تمام چاقوها را از دنیا جمع آوری کنند چون با آن می توان جان انسانی را گرفت .
ناشناس
| Canada |
۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
نعمت درست میگی! مسئولین باید یه دیواری به ارتفاع هزار متر و عرض 500 متر دورتا دور کشور بکشن و کاملا ارتباط با خارج از اون دیوار قطع باشه. داخل کشور هم تلفن، اینترنت، ماهواره، رادیو، تلویزیون، کامپیوتر و هر جور تکنولوژی قرن بیستم رو منهدم کنن و مردم مثل مردمان 5 هزار سال قبل بایستی زندگی کنن.
داوداذرهوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
برادر نعمت پایدار باشید و از اینکه دوستان کلا در باغ نبودند و منفی دادند بنده عذر میخواهم داداش سرت سلامت
مشکل اپليکيشن هاي داخلي نداشتن اعتماد و امنيت و سرکش کشيدن به حريم خصوصي افراد است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
حریم خصوصی افراد؟؟!!
ناشناس
| Tanzania, United Republic of |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
مشکل عدم اعتماد بنفس و عدم حمایت از مهندسان ایرانی است.
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
احسنت این برنامه به راحتی اطلاعات شخصی افراد را در اختیار اشخاص و نهاد های داخلی میگذارم و در مواقع لزوم علیه کاربران از اطلاعات شون استفاده میکنند
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
نه خیر فقط این نیست عدم ارتباط با بیرونه مگه همه کارشون داخله؟ ابزار ارتباطی برای ارتباط با دنیاست اینجوری باشه تلفن بین المل و پرواز بین الملل هم نباید داشت
اینستاگرام مثل یک سرزمین کاملا آزاد هست که هر کسی میتونه هر فعالیتی که مطابق با نظر کنسرسیوم متا و سیا باشه توش داشته باشه و در عوض همه اطلاعات خودش و خانواده و دوستانش و علایق و عقایدش رو در دسترس اونا بذاره و هر از گاهی هم به ترندها کمک کنه چی از این بهتر براشون.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
چقدر بلدی بلا
ناشناس
| Tanzania, United Republic of |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
اینستاگرام در کنار مزایایش بسیاری از خانواده ها و نسل آینده را دچار مشکل کرده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
شما برو کمی مطالعه کن برات خوبه اینستاگرام کاملا آزاد هست؟ پس بری توی توییتر سکته میکنی که !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
یکی اینستا گرام آزاده یکی تفکر شما
به غیر از این دو اصلا آزادی و آزاده ایی در دنیا وجود ندارد بله شما خوبی
اتفاقا قطع اینترنت وفیلتر کردن نرم افزارها به تشدید نارضایتی ها وبه دنبال اون بالا گرفتن اعتراضات کمک میکنه ،این مسئولین نابغه ما هنوز متوجه ابن قضییه نشده‌اند؟! یا طبق معمول سرشون رو میکنن لای برف ! مگه میشه با قطع اینترنت واز کار انداختن کار وکاسبی مردم ،اون هم تو این اوضاع وانفسا ،انتظار داشت که مردم عکس العملی نشون ندن ؟؟!!
پاسخ ها
سروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
والا بخدا، نت رو قطع میکنن بعد شب باز میکنن، میریم میبینیم خب چی شده امروز، تازه جری تر میشیم برای فردا، اگه همیشه باز باشه، مردم هر لحظه بتونن ببینن مثل بقیه چیزا سریع عادی میشه کسی هم پیگیرش نمیشه فرداش باز بره بیرون،
ناشناس
| Canada |
۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
اتفاقا وقتی اینا اینترنت رو قطع میکنن، تازه می فهمیم که اوضاع خرابه و مشکل حاد هستش و گرنه دلیلی برای قطعی گشترده وجود نداره
اجازه بده تندرو ها هر کاری دلشان خواست بکنند. هزینه های این نوع اقدامات را خودشان پرداخت خواهند کرد. از ما گفتن بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
هزینه اقدامات تندروها رو کل مردم مملکت دارن میدن با تحریمهای اضافه شده و خسارتهای اغتشاشات به مردم
اول برو از اون بالایی استعلام بگیر ببین قراره بلند مدت باشه یا کوتاه مدت بعدش بیا اینجا تحلیل ارائه کن. فردا اگه اون بالاییتون بگن برا همیشه فیلتره همین خود تو میای میگی به به چه حرف حکیمانه ای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
قراره کاسبی روی اینستا نباشه افتاد؟؟
از آن طرف هم باید به قضيه نگاه کرد. وقتی ابزاری در دست دشمن تو است و از آن برای ضربه زدن به شما استفاده می کند، باید آن ابزار را را از وی گرفت یا مانع از بکار گیری آن شد.
مخالفان نباید سوء استفاده کنند تا سبب محرومیت مردم از پلتفرم ها نشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
عجب استدلال مزخرفی. پس هر چی مخالفاازش سوء استفاده کنند شما اونو برای مردم ممنوع می کنید. مثلاً اگر مخالفا با ماشین بوق بزنن از فردا ماشینها باید بدون بوق ساخته بشن؟؟؟ واقعاً تو مغز شماها چی هست؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
والا این ابزارها از شرق تا غرب عالم در اختیار مردمه این دشمن دشمن کردن بیشتر برای منحرف کردن اذهان مردم از بی کفایتی ها و نالایقی هاست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
منطور از دشمن امریکا و انگلیس است که عاغازاده ها انجا ساکن هستند؟
آقایون استاد فقیرتر کردن جامعه هستند وقتی یک میلیون نفر دارند از اینترنت زندگی میکنند به چه حقی یک ماه آنها را از محل درآمد و زندگی محروم میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
بذارید همون "آنها" نظر بدهند.
تولید کننده اصلی تضاد و تناقض و دو قطبی سازی در کشور چه کسانی هستند ؟؟؟

کسانیکه ، کل اینترنت را برای استفاده ۸۵ میلیون نفر میبندند

که در میان این جمعیت ۹ میلیونی برای ارتزاق و کاسبی اندک

خودشان از آن استفاده میکرده اند .

و عده زیادی هم برای تماس با فرزندانشان در خارج از کشور

و دانشجویان برای مطالعات و تحقیق و پژوهش و اخبار

علمی روز دنیا و یا سرگرمی بهره می بردند و هزینه های

گزاف ساخت و بهره برداری آنرا نیز پرداخته اند !!!!؟؟

ولی اکثر مسولان استفاده برای خودو خانواده شان از تمام

امکانات ریز و درشت اینترنت : توئیتر و واتس آپ و

اینستاگرام و فیس بوک و تلگرام و یو تیوپ و اووووو در

تمام ۲۴ ساعت و ۳۶۵ روز سال استفاده و مردم را از آن بر

حذر و محروم میکنند!!! .

( رطب خورده ، منع رطب ، کی کند ؟؟؟ )
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
برو بابا
انوقت فيلترشكنهاي آغازاده ها رو كي بخره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مردم چی کار کنند که پشت سفره انقلاب ننشسته اند چی کار کنند که از بحر بیکران بیت المال بهره ای نبرده اند چی کار کنند که از ۹۲ هزار میلیارد اختلاس چیزی به آنها نمیرسد به همین دو هزار دهشاهی قانع هستند همین رو هم از مردم گرفتید
آدم یاد اون سریاله میافته که طرف داد میزد کلش واس ماس آقا کلش واسه تو نیست میلیون ها نفر دارند از این طریق زندگی و کار میکنند بفهم
خیلی ساده اندیشی هست اگه فک کنیم مسئولین نظام با وی پی ان توی شبکه های اجتماعی فعالیت میکنن!!!! کافیه از مخابرات یک اینترنت با آی پی استاتیک بگیرن حضرات و آی پی ثابت رو در whitelist نرم افزار فیلترینگ مخابرات قرار بدن، یعنی عملا واسه بالادستی ها فیلترینگی وجود نداره دوستان
دیدید که قطع اینترنت کمترین تاثیری در کاهش اعتراض ها نداشت و بیشتر هم شد
من به شخصه بسته اينترنت همراهم را ديگر تمديد نخواهم كرد . مگر من مغز خر خورده ام پول مفت بدم به اين ... كه هر كاري دلشان مي خواهد با مردم مي كنند و جوابگو هم نيستند ...
واقعان چرا اینترنتو فیلترشکنهارو ضیف کردن مردم بعدبخت کردین بااین کارهاتون
من به عنوان یک شهروند درجه 2 دیگه مثبت و منفی نمی تونم به کامنت ها بدم . مرسی تابناک
فیلتر کردن این دو اپلیکیشن خیلی برای مردم زحمت ایجاد کرده
شبکه های داخلی فعلا آماده نیستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
شبکه های داخلی آماده هستند .
یادتان باشد واتساپ وقتی واتساپ شد که همه هی نصب کزدن هی نصب کزدن ....
وگرنه تحقیق کنید ببینید فرق مثلا سروش پلاس با واتساپ از نظر فنی چیه ؟ استفاده کنید ببینید تفاوتی احساس می کنید .
ببینید باید خودمان را به خواب نزنیم تا دلسوزان بتوانند ، بیدارمان کنند
اینستاگرام فیلتر است - همه با هم برابرند و برخی برابرتر
این بزرگترین تیکه به سیستم فیلترینگ کشور است و یک درد برای مردمی که مجبورند یک پول اضافی برای فیلتر شکن بپردازند و هزینه دو برابری اینترنت بدهند
و باید دست مسئولین فیلترینگ و مخابرات را با شمشیر قطع ید کرد چون اجرای حدود خداوند واجب است و اینها 14 شرط لازم برای اجرای حد را دارند - ما احادیث بسیاری در مورد اجرای حد الهی داریم حتی بیشتر از حجاب
طبق احادیث پیامبر اکرم - اسلام در آخر زمان پوستین وارونه میپوشد و گناه علنی میشود و حدود الهی ....
مردم حرف دلشون رو می نویسند اما دریغ از اینکه این مسیولین به فکر عواقبش باشند .هنوز نفهمیدن که با مردم نباید لجبازی کرد شما مسیولین نون همین مردم رو میخوریدبا زندگی مردم بیشتر ازاین بازی نکنید همهچیز رو برای مردم ممنوع می کنید اما خودنون بهتربنهاش رو در اختیار دارید
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
فرزندان مسئولین در حال سرمایه گذاری در امریکا، کانادا، استرالیا هستن حقیقتا زمانی برای من و شما ندارند.
اندر حكايت فيلترينگ :
-----------
--- اوسا محمد حسين خسته نباشي ! مي بينم امروز براي خودت كار كردي ؟ .. اومدي سر زمين ؟
-- درسته ! به سلامتي درِ منزل را عوض كردم ... در چهار لنگي گذاشتم ... درِ دو لنگي ديگه به درد نمي خوره ، ماشين بايد تا تو حياط بياد ! ..البته يك اتاق براي خرت و پرت هم تو حياط ساختم ! گفتم حالا كه اين در دو لنگي با مقداري آجر اضافه اومده ، بيام دور اين زمين ديوار بكشم و اين در قديمي هم نصب كنم اينجا ! كه اين كارهم كردم ! ... البته مي بيني كه سه طرف ديگه زمين ، ديوار نداره ! خدا كمك كنه در آينده ، سه تا طرف ديگه هم ديوار كشي مي كنم ! ... به اميد خدا !
-- اوسا محمد حسين ! فضولي نباشه حالا چرا به اين در قفل زدي ! ... زميني كه سه طرفش بازه ديگه قفل براي چي ؟
-- درسته ! حالا برادر چه اشكالي داره ، قفلي تو خونه بي مصرف افتاده بود ، گفتيم بزنيم به اين در ! اما خب ،از قديم و نديم هم گفته اند كه كار از محكم كاري عيب نميكنه ! بيا چاي بخور آقا رضا ! صبر كن ببينم فلاكس چاي داره يا نه ؟!
زور نزن اینترنت استارلینک و خیلی راه های دیگه به زودی به دست مردم میرسه
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
قربون شکلت همین الان فعال است ولی ماهی صد دلار برای من و امثال من رویا هست که بخوایم خرج اینترنت کنیم. حداکثر پولی که خود من بتونم برای اینترنت پرداخت کنم
ماهی سیصد الی چهارصد است. تازه اگر ده پانزده میلیون تومان خرید اولیه دیش رو کنار بگذاریم
افشین
| Poland |
۰۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
آقای عباس ارائۀ اینترنت استارلینک در ایران رایگان است و آمریکا یک بودجه برای این سرویس به ارائه دهندۀ اون ( یعنی شرکت استارلینک به ریاست ایلان ماسک ) میپردازه. از سوی دیگه اگر به فرض هم سرویس استارلینک رایگان نباشه، هزینه اینترنت از سوی این شرکت یکصد دلار که شما نگرانش هستید نخواهد بود؛ چون بنا بر سیاست بازارهای منطقه‌ای که بسیاری از شرکت های تجاری دارند، این مبلغ برای کاربران ایرانی، میتواند متناسب با بودجه و درآمد متداولِ یک شهروندِ ایرانی باشد
ایکاش از ظرفیت عظیم اینستا و واتساب برای کمک به انقلاب و اسلام کمک می گرفتیم خود تحریمی دردی را دوا نمیکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
ای کاش متوجه بودید که تمرکز اینستا و واتساپ بر از بین بردن و مواجه با جمعیت عظیم مسلمانان است و چچچه بسا بر از بین بردن بشریت و تبدیل بندگان خدا به بردهای شیطان
اعمال محدودیت ها، بدون تردید نارضایتی را عمیق، گسترده و تثبیت می کند. وقتی گفته می شود زندگی و ارتزاق 9 میلیون نفر به همین ابزارها و کانال های نوین ارتباطی گره خورده، با اعمال محدودیت همین 9 میلیون را عملا تبدیل به ناراضی می کنید. مطمئنا این مطالبه به حق هم بر ان مطالبات دیرین افزوده و موجی از خشم و خروش به وجود خواهد آورد.
ما خانوادگی بعد از سالها فکر و بررسی بالاخره یه فروشگاه آنلاین در اینستاگرام زدیم بودجه ساخت سایت نداشتیم بعد از ماه ها تلاش فراوان پیجمون کمی فالور جمع کرد و بالاخره از حدود دو ماه پیش فروش پیجمون شروع شد که به روزی سی قلم کالاهم رسیده بود و داشتیم تازه میفهمیدیم درآمد و زندگی معمولی یعنی چی ولی اینترنت رو قطع کردن و الان یک ماهه که نه تنها توی اینستا نشده بریم حتی توی واتساپ هم که کلی گروه فامیلی داشتیم نمیشه بریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
اقتصاد خود و خانوادتان را بر تار عنکبوت بنا کردید عزیز، ان شاالله مجدد شروع کنید و اینبار با توکل و اتخاذ تصمیم صحیح در انتخاب پلتفرم موفق تر از قبل خواهید بود.
بادتان باشد که کثرت دلیل بر صحت نیست و کوتاه تربن راه همیشه بهترین راه نیست
شب پیش مهمان یکی از دوستان بودیم. سالهاست که فرصت دیدن شبکه های فارسی چه ماهواره ای چه داخل ایران را ندارم و اخبار را بیشتر با خواندن سایتها دنبال میکنم. ولی کنجکاو شدم که دوستمان شبکه های تلویزیونی صدا و سیما را هم نشان دهد. تمام شبکه های ماهواره ای پر بود از اخبار و کلیب های واقعی از منتقدان در شهرهای بسیار ایران اما چند تا شبکه صدا و سیما را که دیدیم دوباره یادم امد که چرا جوانان و مردم از این نحوه گفتار و تبلیغات خسته شدند. به غیر از ضعف شدید کیفیت و کلیشه ای بودن و تکراری بودن محتوی انچه بیشتر از همه ازار دهنده بود عدم توجه کامل به وضعیت امروز و نگرانی های مررم بود. اصلا میگیم همه اینهایی که منتقدند و در شهرهای مختلف اغتشاش! می کنند از مریخ امدند و عامل خارجی هستند. ایا رسانه ملی نباید انعکاسی از این اخبار مریخی ها که شهرها را به اشوب! کشاندند باشد. همه میدانیم که چه خبر است. ولی دوران خوش زمامداری برای مسئولان و مقامات انقدر شیرین هست که گویا در خواب نازند و نمی خواهند بیدار شوند و به روی خود بیاورند بلکه همه دروغ باشد و یا واقعا همه منتقدین و معترضان از مریخ یا حیفا امدند و بزودی با بی توجهی به انها همه به مریخ یا عکا بر میگردند. در عالم سیاست فشل شدن یعنی همین خود را بخواب زدن امروز رسانه های رسمی در ایران
با سلام واحترام
یک اقدام ارزشمند از" سایت محترم تابناک" ملاحظه کردیم. وآن "نظرسنجی درخصوص اصل 27 قانون اساسی(برگزاری تجمعات مردم) ا است. اگر نتایج این نظر سنجی ها که بیشترمنطبق با واقعیات جامعه است ،باعث اقدام عملی از سوی مسئولین شود، راهی بسیار مهم و منطقی جهت کاهش تنش درجامعه و ایجاد گفتمان است و باعث آرامش جامعه شده وکشور بسمت دمکراسی بیشتر پیش می رود.
پیشنهاد می گردد سایر موضاعات مهم چالشی در جامعه نیز بشرح ذیل مورد نظرسنجی قرارگیرد.
-آیا با برقراری رابطه با آمریکا موافق هستید.
-آیا با اصلاح قانون حجاب اجباری موافق هستید.
.....
یکماه هست که اینترنت ها قطع هست. کمکی به جمع شدن اعتراضات کرد؟!
از طرفی میگن فقط یک عده معدود و کمتر از 1 درصد ریختن تو خیابونها! من نمیدونم چرا بابت اون عده معدود دارن اون 99 درصد دیگه رو تنبیه میکنن!!!!
بخش زیادی از جمعیت استان ما بستگان و خونواده هاشون در کشورهای عربی کار یا زندگی میکنن، با همی ابزارها با اونها در ارتباط بودیم، الان چه چیزی میتونه جایگزین بشه؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
با دود و کبوتر نامه بر و چاپارو....
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
من به شما پیشنهاد مهاجرت پیش اقوامتون رو میدم.
اصلا موضوع شبکه های اجتماعی هم را کنار بگزاریم دسترسی به سایت های تخصصی هم تحت تاثیر فیلترینگ قرار گرفته است و من که در لینوکس کار می کنم این موضوع برای من کاملا مشهود است
آقایان که به مدیران اینستگرام و تویتر ایراد می گرفتند که چرا عکس آقای سلیمانی را مسدود کرده اند دیگر حق ندارند به آنها ایراد بگیرند چون خودشان کل تویتر و اینستگرام را مسدود و تر و خشک را با هم می سوزانند
بنده فکر میکنم که باید کلن حمه چی فیلطر بشه. اینتوری بحترح...
وقتی یک ابزار ۹۰ درصد در خدمت کسب و کار و آموزش مردم است و ۱۰ درصد امکان سوء استفاده دارد را نمی آیند بطور قطع کنند چون خسارت قطع آن بیشتر از وصل آن است
راه حل اغتشاش مسدودسازی نیست راه حل آن تعریف حدود و مرزها و پاسخ شفاف به اعتراضات است
پلیس وظیفه مقابله با اغتشاش دارد و اجازه ندارد که به نفع یک گروه بوده و بر علیه گروه دیگر دیدگاه سیاسی داشته باشد
اگر پلیس واقعا دارای دیدگاه غیر سیاسی و دنبال امنیت شهر و برخورد خشن با معترض نباشد هیچ کس دوست ندارد مسجد و ماشینی و بانکی آتش زده شود و اساسا مردم در این زمینه حتما طرفدار پلیس خواهند بود
مشکل جایی است که پلیس دخالت سیاسی می کند و پاسخ شفافی از غیر پلیس صادر نمی شود
جامعه خردمند و آگاه جامعه ای است که مردمش آگاه و خردمند باشند و حاکمانش را وادار به رفتار خردمندانه کند
جامعه خردمند نه از حاکمانش تمجید و طرفداری بیجا می کند و نه دست آوردهای او را زیر سئوال و نادیده می گیرد
جامعه خردمند روی رفتار و سخنان کسانی که به عنوان معاند شناخته می شوند تامل می کند که مبادا در دام از کاه کوه ساختن آنها نشود و جای مسائل مهم با غیر مهم عوض نشود و در عین حال سخنان منطقی آنها را اگر بدون قصد و غرض باشد می پذیرد
جامعه خردمند با هیچ کس عقد اخوت نبسته است و مصلحت و جناح گرایی را فدای سرنوشت کشور نمی کند
عقلای قوم جواب دهند وقتیک خط فقر ۱۷ میلیون در ماه را بصورت رسمی اعلام می کنند و اکثریت بازنشستگان تامین اجتماعی که من اطلاع دارم در حدود ۷ میلیون دریافتی دارند و هر از چند گاهی هم اعلام اختلاس های هزاران میلیاردی و رشوه های آنچنانی و زمین خواری های شگفت انگیز را می شنوند چگونه رضایت از رفتار دولتمردان داشته باشند و اگر رضایت در دل خانواده نباشد مسلم فرزندان هم این نارضایتی را با جون و دل لمس می کنند و نامشان را باید معترض گذاشت اگر نام دیگری بگذارند خطا است
انسان ذاتاً دنبال ميوه ممنوعه است .
هيچ عنصري در طبيعت را ممنوع نكنيد .
بگذاريد اين جوي روان راهِ هزاران ساله اش را برود ، خودش به آرامي به دريا مي ريزد .
سد بزنيد و خروجي نگذاريد ، اين روندهِ آرام و بي دردسر تبديل به سيلابي عظيم مي شود و خانه اتان را ويران مي كند ...!
من يك سرباز بازنشسته نيروي دريايي ارتش هستم كه هم جنگ را ديده ام و هم صلح را.
به شما فرزندان و اساتيدم مي گويم :
از جنگ متنفر باشيد و بگذاريد جنگ تمام شود. در صلح و دوستي با جهان و مردمانش زندگي كنيد، كه آسايش دو گيتي است .
چند سطر ساده بالا حاصل ٥٢ سال عمرم مي باشد.
ایتهم یکی دیگه از تصمیمات بی محابا و بی فکر که بر آتش خشم و نفرت در آینده می افزاید
انسداد ز مانی انجام میشود که تحلیل منطقی وجود ندارد از اوضاع و مطمئنم بستن اینترنت کمکی به هیچکس نخواهد کرد مخصوصا به کسانی که ان را محدود کرده‌اند ، قطعا این محدودیت به نفرت بیشتر منتهی خواهد شد.
من یه جوان دهه شصتی ام و متاسفم برای مسئولینی که نه تنها نتونستن برای من جوان تحصیل کرده شغل ایجاد کنند بلکه کسب و کاری رو هم که من برای خودم در اینستاگرام راه اندازی کرده بودم رو هم نابود کردن. بهتون تبریک میگم واقعا
مهمترين هدف از تبليغ استفاده از پلتفرم هاي داخلي فقط و فقط رهگيري و كنترل و اطلاعات مردم هست به صورتيكه هر زمان لازم ديدند اطلاعات مردم رو پيدا كنند .
همونطور که کشورهای خارجی پول های کلان میلیون دلاری برای شبکه های ماهواره ای خرج کردن، همون کار رو برای رایگان کردن حق اشتراک استارلینک میکنن، فکر نکنید بعد از بستن اینترنت دیگه دائمی تضمین خواهید بود، به چند ماه نمیکشه استارلینک کم کم همه گیر میشه، شما زور بزنید و بودجه بذارید برای جمع کردنشون که البته مثل ماهواره شکست خواهید خورد
شبکه‌های اجتماعی اينترنت تنها ابزار کنترل و هدایت افکار عمومی است که برخلاف هالیوود دوران کودکی جوانی و کهنسالی خود را به یکباره طی کرد و همه آنچه در چنته داشت را به یکباره بر سر مخاطبين خود آوار نمود .

ذوق زدگیهای ناشی ازین احتراق رسانه ای چندان نپایید و به جرات می‌توان گفت که همه نخبگان حقیقی نه تنها نیازی به حضور درین رسانه ها ندارند بلکه از آن دوری می‌نمایند.

سقوطهای پی در پی جوامع اینترنتی از یوتوب تا فیس بوک و اخیرا بیت کوین و غیره همگی روشنگر فضای کلاهبرداری حاکم بر این رسانه هاست و سقوط یک شبه همه آنان به یکجا چندان دور از انتظار نیست .

هالیوود اينترنت بسیار زود و شتابزده خود را مستعمل و عملا غیر کارآمد و حتی زیان رسان نمود و تقریبا هر کشوری برای کنترل امواج دروغین و مخرب آن ابزار خاص خود را آفریده است .
حالا کل مملکت شده شاغل در اینستاگرام.... اینستاگرام بايد تعطیل باشه به هزار دلیل... تعداد کسانی که داخل اینستا درآمد دارن آنقدر زیاد نیست...
آمریکا آتش زدن پلیس در ایران رو محکوم نکرد؟ نه. چون خودش یکی از بنیانگذاران داعش بوده. حالا هم میخواد با کمک صنعت حقوق بشر و استفاده از عبارتی مثل دفاع مشروع، وحشی گری رو عادی سازی کنه. ای کاش همه مردم ایران با هر تفکری بدونن آمریکا دنبال نابودی ایرانه. البته تقصیر مسئولان هم سرجای خود.
بنده ۴ سال شبانه روز زحمت کشیدیم و یک آژانس تبلیغاتی راه انداختم با ۱۲ نفر کارمند .دقیقا بخاک سیاه نشستیم
عقل سلیم فضای کشورش را در اختیار بیگانه قرار نمیگذارد چه این فضا حقیقی باشد چه فضای مجازی همانطور که فضای مجازی خانه نباید در اختیار همسایه باشد
حداقل اپ استور و گوگل پلی رو باز کنید الان سه هفته هست نه میشه اپلیکیشنی نصب کرد نه میشه اپ ها رو به روز رسانی کرد این اگر ظلم نیست پس چیه؟ مگه اینترنت فقط اینستاگرامه؟ کاری کردین الان عموم مردم عادی هم معترض هستند ی جوون بد بخت که برای خودش ی کسب و کار اینترنتی راه انداخته چار تا دونه کالا میفروشه ی لقمه نون در میاره چه گناهی کرده که سه هفته س از نون خوردن افتاده
فرض کنیم درمورد اینستا و واتساپ و ...‌‌‌‌حق با شماست. پلی استور واسه چی فیلتره؟ سایت شرکتهای خارجی واسه چی فیلتره، اسکایپ واسه چی فیلترها, و ..‌‌. نصف این بازی برای پول رسانی به پلتفرمهای خودشان است. قول میدهم اگر مردم به هریک از این پلتفرمهای داخلی کوچ کنند، دیر نخواهد بود که استفاده از آنها را پولی خواهند کرد.
مهم این است که فیس بوک، واتس اپ، تلگرام، اینستاگرام، تویتر خود مسؤولین از جمله آنها که فضای مجازی را همواره سرزنش و آلت دشمن می دانند به راه باشد و تبلیغات خود را با زیباترین کلام به گوش جهان برسانند. حالا اگر کسب و کارهای کوچک از بین رفتند مهم نیست. اصل هم بر همین است که طبقه ی متوسط از بین برود و یک عده انحصارگر صاحب مال و منال شوند و بقیه هم کارگر آنها باشند.
بستن دو تا اپليكشن پركاربرد بِه يكدفعه فقط نارضايتي بيشتر بِه همراه دارد
جناب تابناک، هموطنان عزیز
اينستاگرام، واتسآپ و امثال اینها ابزار جنگی دشمنان ایران هستند. چرا متوجه نمی شوید کدام انسان عاقلی اقتصاد و اجتماع اش را بر بستر شبکه های دشمنان کشورش بنا می کند. آیا به عوارض این شبکه های که بستر جاسوسی و جنگ دشمنان است توجه کرده اید؟؟!!! آیا میدانید اینستاگرام چه بلایی سر خانواده ها و نوجوانان این کشور آورده.
کار مسئولین از ابتدا اشتباه بوده که ابزارهای دشمنان را بستری برای ارتباطات و حتی اقتصاد قرار دادند و الان چاره ای جز مسدود کردن ابزارهای جنگی دشمن ندارند.
اتفاقا مطالبه اصلی مردم اینست که در دل این تهدیدات باید فرصت‌هایی برای عرض اندام پلتفرم های داخلی ایجاد کرد.
چرا با شبکه های داخلی مخالفت می کنید الان خیلی ها به شبکه های داخلی نقل مکان کرده اند و توانسته اند کسب و کارشان را ادامه دهند. لطفاً، کمی بیندیشید و سرباز بی جیره و مواجب دشمنان در این جنگ شناختی نشوید.
مرگ بر بی حجاب مرگ بر امریکا مرگ بر اینستاگرام
مردم ایران که انواع جراحی ها از جمله جراحی فرهنگی و جراحی اقتصادی را انجام داده اند اینهم روش. یکبار برای همیشه باید این مار دوسر واتساپ و اینستا را قطع کرد. فرزندان ما در خطر هستند. مطمئن باشید این احساس نیاز به این مار دوسر کاملا ساختگیس و بدون این دو هیچ اتفاقی نخواهد افتاد این اعتیادیست که نویسنده مقاله هم می داند که باید ترک شود و مرحله سخت ترک را هم داریم میگذرانیم نباید ترسید و با توکل بخدا باید کاملا این پلتفرمها و پلتفرمهای مشابهش را ترک کنیم تا زندگی ها به حالت عادی و طبیعی برگردد.
از پلتفرمهای داخلی استفاده کنید. اگر همه چه در داخل چه خارج نشین ها همین پیام رسانهای داخلی را نصب کنند این پلتفرمهای داخلی هم می شود مثل واتساپ و اینستا و ...و همه گیر می شود با این تفاوت که اون کورسوی امید دشمنان خبیث هم خاموش می شود و آش با جاش دست ایرانی ها خواهد بود ان شاالله با کمک الهی
صحبتی ندارم و درود میفزستم بر تابناک تابناکیان که نظرات را منتشر می کنند و شلامتیشان را از خداوند می خواهم
مسئولین الان یک فکر دارند رساندن دلار به جکر گوشه هاشون تو خارج ! تمام
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار