سفر هیئت پارلمان ایران به «رواندا»

هیاتی متشکل از ۵ نماینده مجلس شورای اسلامی در یکصد و چهل و پنجمین مجمع اتحادیه بین‌المجالس جهانی IPU که در شهر کیگالی کشور «روآندا» در حال برگزاری است، حضور یافتند.
کد خبر: ۱۱۴۴۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۸ 12 October 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صدر هیات پارلمانی به ریاست مجتبی رضاخواه و با همراهی احمد نادری، عباس گلرو، غلامرضا نوری قزلجه و الهام آزاد با هدف شرکت در یکصدو چهل و پنجمین مجمع اتحادیه بین المجااس جهانی(IPU) به روآندا (کیگالی) سفر کردند.

یکصد و چهل و پنجمین مجمع بین المجالس جهانی (IPU) سه شنبه ١٩ مهرماه ۱۴۰۱ با سخنرانی رئیس جمهور روآندا آغاز به کار کرد.

یکصد و چهل و پنجمین مجمع بین المجالس جهانی طی 5 روز موضوعاتی همچون تغییرات اقلیمی و آب و هوایی ، بهداشت و سلامت کودکان، کار و اشتغال برای جوانان، برابری و مساوات برای حضور زنان در مجالس ، جرائم سایبری و اهداف توسعه پایدار را در کمیته های مختلف بررسی خواهد نمود. نمایندگان مجالس جهان همچنین در مجمع عمومی و مجمع نمایندگان جوان مجالس به ارائه نقطه نظرات خود خواهند پرداخت.

آقای پائول کاگامه رئیس جمهور اوگاندا در سخنان خود با اشاره به موضوعات اجلاس خواهان همکاری بیشتر در سطح مجالس جهان برای حل مشکلات فراروی بشریت شد و با اشاره به حادثه نسل کشی در روآندا در دهه های گذشته گفت: جهان باید به محیط مناسبی برای ایجاد توسعه پایدار و محو فقر و تبعیض و گرسنگی و بیسوادی و حفاظت از محیط زیست تبدیل شود.

در حاشیه این نشست IPU، مجمع بین المجالس آسیایی APA نیز برگزار شد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در آن شرکت کردند.

در این نشست، غلامرضا نوری قزلجه از سوی هیات اعزامی مجلس شورای اسلامی از ماده اضطراری پیشنهادی پاکستان در خصوص تشکیل صندوق مالی به منظور حمایت از کشورهای آسیب پذیر در برابر تغییرات اقلیم سخنرانی و حمایت مجلس ایران از این پیشنهاد را اعلام کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست