بازدید 2986

گفتگوی تلفنی بایدن و لاپید درباره مرزهای دریایی با لبنان

رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با یائیر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره ترسیم مرزهای دریایی بین این رژیم و لبنان گفتگو کرد.
کد خبر: ۱۱۴۴۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۵ 12 October 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه به صورت تلفنی با یائیر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره ترسیم مرزهای دریایی با لبنان رایزنی کرد.

بر اساس این گزارش، یائیر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این تماس تلفنی از آمریکا برای میانجیگری جهت توافق ترسیم مرزهای دریایی با لبنان قدردانی کرد.

رئیس جمهور آمریکا نیز بر تعهد واشنگتن نسبت به امنیت رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

بایدن در گفتگو با سی ان ان هم گفت: به صورت تلفنی با رئیس جمهور لبنان و نخست وزیر اسرائیل صحبت کردم و پیرامون توافق ترسیم مرزهای دریایی رایزنی نمودیم.

این در حالی است که یائیر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از این اعلام کرده بود: لبنان و اسرائیل (رژیم صهیونیستی) به یک توافق تاریخی در زمینه ترسیم مرزهای دریایی دست پیدا کرده اند.

وی افزود: توافق ترسیم مرزهای دریایی با لبنان همه خواسته‌های امنیتی و اقتصادی اسرائیل (رژیم صهیونیستی) را برآورده کرده است.

لاپید تاکید کرد: کابینه فردا (چهارشنبه) برای تصویب نهایی توافق ترسیم مرزهای دریایی با لبنان تشکیل جلسه می‌دهد.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا همچنین روز سه‌شنبه پایان مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی بین لبنان و رژیم صهیونیستی را به «میشل عون» همتای لبنانی خود تبریک گفت.

دفتر ریاست جمهوری لبنان در حساب توئیتری خود ضمن اعلام این خبر افزود: میشل عون رئیس جمهور لبنان تماسی تلفنی از جو بایدن همتای آمریکایی خود دریافت کرد. بایدن در این تماس تلفنی پایان مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی با اسرائیل را به عون تبریک گفت و تأکید کرد که آمریکا برای دستیابی به ثبات و توانمندسازی لبنان به منظور تقویت اقتصاد و بهره مندی از منابع طبیعی در کنار لبنان می‌ایستد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار