بازدید 6515

پوتین: حمله امروز در پاسخ به اقدام کی‌یف انجام شد

رئیس جمهور روسیه گفت: سرویس‌های امنیتی اوکراین سه حمله تروریستی علیه نیروگاه هسته‌ای کورسک انجام داده‌اند، اما ما توانستیم از عواقب وخیم حمله به این نیروگاه جلوگیری کنیم.
کد خبر: ۱۱۴۴۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹ 10 October 2022

به گزارش تابناک به نقل از فارس، رئیس جمهور روسیه به حملات گسترده موشکی و هوایی این کشور به اهداف مختلف در اوکراین واکنش نشان داد و آن را به دلیل اقدام تروریستی کی‌یف در کریمه خواند.

 به دنبال حملات هوایی و موشکی صبح روز دوشنبه به مناطق مختلف اوکراین، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که این حملات گسترده در پاسخ به اقدام تروریستی اخیر کی‌یف در خاک صورت گرفته است.


اشاره پوتین به انفجار پل کریمه در روز شنبه است.

وی با اشاره به اینکه رپیم کی یف مدتهاست از روش‌های تروریستی استفاده می‌کند افزود: سرویس‌های امنیتی اوکراین سه حمله تروریستی علیه نیروگاه هسته‌ای کورسک انجام داده‌اند، اما ما توانستیم از عواقب وخیم حمله به این نیروگاه جلوگیری کنیم.

پوتین همچنین اوکراین را به تلاش برای تضعیف خط لوله «ترک استریم» متهم کرد.

وی با هشدار مجدد به کی‌یف تاکید کرد، اگر اوکراین به مسیر حملات تروریستی خود علیه فدراسیون روسیه ادامه دهد، پاسخ مسکو سخت خواهد بود.

بامداد شنبه بود که وقوع انفجار در پل کریمه و فرو ریختن بخشی از سازه آن خبرساز شد. با گذشت ساعتی بعد از انتشار خبر‌ها درباره انفجار در پل کریمه، «کمیته ملی ضد تروریسم» روسیه اعلام کرد که یک کامیون روی پل منفجر شده و باعث آسیب به پل کریمه شده است. به گفته این کمیته، این فرض وجود دارد که انفجار، کار نیرو‌های عملیات ویژه اوکراین باشد.

پل کریمه، این شبه‌جزیره را به سرزمین اصلی روسیه متصل می‌کند. کریمه بعد از همه‌پرسی سال ۲۰۱۴ از اوکراین جدا و به روسیه ملحق شد.

صبح دوشنبه، رسانه‌های غربی از شنیده شدن صدای چند انفجار مهیب در مرکز کی‌یف پایتخت اوکراین خبر دادند. خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرد که دو انفجار اوایل صبح دوشنبه، مرکز «کی‌یف» پایتخت اوکراین را لرزاند و ظاهراً این انفجار‌ها در نتیجه حملات موشکی بوده است. شبکه الجزیره گزارش کرده که این حملات کشته و زخمی‌هایی را به همراه داشته است.

رسانه‌ها می‌گویند علاوه به کی‌یف، شهر‌های دیگر اوکراین از جمله دنیپرو، ژیتومیر و لِویو و زاپروژیا نیز تحت حملات موشکی روسیه قرار گرفته‌اند. شبکه اسکای نیوز نیز به نقل از یکی از مقام‌های دولت اوکراین گزارش کرده که یکی از موشک‌ها به خیابان «ولادیمیرسکی» در نزدیکی دفتر کار ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین اصابت کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان