بازدید 2805
معاون پارلمانی رییس جمهور:

دولت قبل فاصله طبقاتی را افزایش داد

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: دولت قبل در هشت فعالیت خود، فاصله طبقاتی را افزایش داد و عده‌ای از طریق توزیع رانت ثروت اندوختند.
کد خبر: ۱۱۴۴۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۷ 10 October 2022
دولت قبل فاصله طبقاتی را افزایش داد

به گزارش ایرنا، «سید محمد حسینی» روز یکشنبه در همایش ملی روز روستا و عشایر اظهار داشت: ارز ترجیحی یکی از این موارد بود که منجر به ایجاد رانت شده بود.

وی افزود: این دولت با تحول‌گرایی و عدالت محوری، سند تحول را تدوین کرده است که یکی از شعارهایی این دولت تحقق عدالت اجتماعی است.

معاون پارلمانی رییس جمهور ادامه داد: همه باید تلاش کنیم تا فاصله بین شهر و روستا کم شود؛ این در حالی است که بعد از انقلاب اسلامی به روستاها توجه ویژه‌ای شد. در دوران دفاع مقدس روستاها شهید تقدیم کردند که نشانگر مردانگی و غیرت روستاییان است.

وی با بیان اینکه صندوق بیمه روستایی از سال ۱۳۸۴ ایجاد و فعال شده است، گفت: این صندوق تا کنون خدماتی ارائه کرده است؛ اما کافی نیست. اکنون صندوق به دنبال افزایش یک میلیونی بیمه شده جدید است. 

حسینی بیان داشت: باید از ظرفیت رسانه‌ها برای تبیین خدمات صندوق بیمه روستایی استفاده کرد. در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه قرآنی، ۳۰ هزار نفر از فعالان قرآنی عضو صندوق شدند.

تولید در روستاها تقویت شود

معاون رییس جمهور با بیان اینکه یکی از آسیب‌های اجتماعی حاشیه‌نشینی است، گفت: اگر روستاها امکانات لازم را داشته باشد، کسی روستا را رها نمی‌کند. اکنون با گسترش امکانات بسیاری از نیازها برطرف شده است؛ از این رو باید مهاجرت به روستاها معکوس و تولید در روستاها تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب در شعارهای سال بر مبنای تولید تاکید کرده‌اند، بیان کرد: باید در صنعت و کشاورزی سرمایه‌گذاری شود تا خودکفا شویم.

حسینی خاطرنشان کرد: جنگ بین روسیه و اکران، امنیت غذایی را در بسیاری از کشورها به خطر انداخت و به بهانه های مختلف شاهد هستیم که کشورها را تحریم می‌کنند.

معاون پارلمانی رییس جمهور با بیان اینکه اکنون شرایط اقلیمی کشور مشکلاتی را به وجود آورده است، گفت: وقتی تعلل برنامه‌ها در مقطعی حاکم بود، باعث شد تا شرایط برای مردم سخت شود، اکنون افرادی که در این دولت هستند باید تمام توان خود را به کار گیرند.

وی اضافه کرد: فرهنگ کار، آسیب دیده است. رسانه‌ها باید بر روی این موضوع کار کنند تا با علم و دانش، صنعت و کشاورزی رونق بگیرد. شرکت‌های دانش بنیان بسیاری وجود دارد که باید برای مشکلات روستاها و کشاورزان کار کنند.

بخشی از بدهی دولت به صندوق‌های بیمه پرداخت شد

حسینی با اشاره به اینکه صندوق‌های بیمه با مشکلات جدی روبرو هستند، گفت: این صندوق‌ها از دولت هم طلب دارند.  دولت سیزدهم در تلاش است تا بدهی‌ها را بپردازد، در حالی که کسری بودجه وجود داشت و بخشی از بدهی دولت پرداخت شد.

معاون پارلمانی رییس جمهور عنوان کرد: بخشی از منابع صندوق روستایی توسط دولت پرداخت شده و سایر مبالغ نیز پرداخت می‌شود.

وی به سیاست‌های کلی تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: این سیاست‌ها توسط  رهبری ابلاغ شد که نیاز به لایحه و قوانین دارد که باید در این زمینه نمایندگان مجلس اقدام کنند. در این دولت وقتی سیاستی نوشته شود، اجرا خواهد شد و در جلسه‌هایی بر اجرای سیاست تاکید کردند.

رویکرد دولت سیزدهم حذف فقر مطلق است

حسینی گفت: برخورداری از سلامت، رفاه، تامین اجتماعی و فرصت های برابر باید مورد مطالبه همگان باشد و مجریان دولت نیز نباید غافل شوند.

معاون رییس جمهور خاطر نشان کرد: در اصل سوم قانون اساسی و اصل ۲۸ آن بر رفع تبعیض و اقتصاد عادلانه در جهت رفاه و اشتغال  تاکید شده است که باید شرکت‌ها و هلدینگ‌ها در زمینه اشتغال ورود کنند.

وی حذف فقر مطلق را یکی از رویکردهای دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: با ارتقا و رونق اقتصاد در روستاها شاهد توسعه روستاها خواهیم بود.

مادران خانه‌دار دارای سه فرزند و بیشتر در روستاها بیمه می‌شوند

حسینی گفت: حفظ امنیت شهرهای مرزی توسط مردم است که این قشر نیاز به ارایه مزایا و امتیازها هستند.

معاون پارلمانی رییس جمهور با اشاره به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، بیان کرد: امروز لایحه دوفوریتی به مجلس ارایه شد تا با تقویت صندوق بیمه روستایی نسبت به بیمه مادران خانه‌دار دارای سه فرزند و بیشتر در روستاها و شهرهایی با جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر اقدام شود.

وی به تفرقه افکنی عده‌ای اشاره کرد و گفت: اکنون دولت و مجلس کار می‌کنند و عده‌ای به دنبال تفرقه افکنی هستند تا برای نظام هزینه بتراشند. عده‌ای در برخی از مناطق با آتش زدن مسجد و آسیب زدن به حوزه‌های علمیه، اعتراض خود را عنوان می‌کنند که این امر هجمه است و اعتراض نیست؛ ضمن اینکه گردانندگان اصلی این نوع هجمه‌ها محلی نبوده و از جای دیگر بودند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار