بازدید 88360

عذرخواهی رئیس دانشگاه‌شریف از استادان و دانشجویان

رئیس دانشگاه صنعتی شریف، دیدار رئیس جمهوری با مسئولان این دانشگاه درباره اتفاقات اخیر را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۱۴۳۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۶ 08 October 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، رسول جلیلی در تشریح دیدار مسئولان این دانشگاه با رئیس‌جمهور، گفت: آیت‌الله رئیسی در این دیدار و پس از استماع گزارش‌ها درخصوص اتفاقات دلخراش روز یک‌شنبه در دانشگاه و پیرامون آن، با اشاره به اهمیت و حرمت دانشگاه و محیط علم و آرمان‌خواهی، تأکید کرد هیچ شخصی مجاز به شکستن حرمت این فضای مقدس نیست و ضمن اشاره به اینکه شریف از نماد‌های علم و پیشرفت کشور است، گفت نباید اجازه داد قداست علمی و اخلاقی و اعتبار و خوش‌نامی جامعه نخبگی این دانشگاه با برخی رفتار‌های تحمیلی از بیرون دانشگاه مخدوش شود.

وی افزود: آمریکا و دیگر دشمنان کشور تلاش می‌کنند در محیط‌های دانشگاهی مانند دانشگاه شریف اهداف ضدایرانی و ضدانقلابی خود را پیگری کنند، اما آگاهی استادان و دانشجویان نجیب این دانشگاه، مانع از آن می‌شود که این تلاش‌ها به حساب دانشگاه شریف گذاشته شود. به گفته ایشان، قطعاً شریف با شرافت باقی می‌ماند.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف در ادامه با نقل مجدد نظر رئیس‌جمهور در کفایت سازوکار‌های داخل دانشگاه برای تأمین امنیت دانشگاه اظهار داشت: من به عنوان رئیس دانشگاه خود را موظف می‌دانم مطالبات بحق خانواده شریف را پیگیری کرده و از دانشجویان و استادانی که مورد برخورد قرار گرفتند یا دچار آسیب روحی شدند، عذرخواهی و دلجویی کنیم و راه را بر تکرار چنین وقایعی ببندیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۱۵۵
انتشار یافته: ۳۷
عذرخواهی جنابعالی کافی نیست. اون زمانی که نیاز به عذرخواهی بود نکردین الان فایده نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
شما ببخش!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
باید استعفا می کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
آقای دکتر جلیلی! فرمودید آیت الله رئیسی؟؟؟!!
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
شما؟؟؟
چرا با نخبه های دانشگاه صنعتی شریف اینطوری کردید!!!! اینها سرمایه های مملکت هستند
چرا اینقدر خشونت چرا همش زور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
والا در حال حاضر بیشتر سرمایه های کشور کانادا به حساب میان !! طرف از ترم چهار و پنج به فکر اپلای گرفتن هست و مدیونید اگر فکر کنید این اغتشاشات و فیلم و عکس گرفتن ها در جهت تسهیل اقامت گرفتن این دانشجویان باشه .!!! دیدم که میگم !!. طرف بعداز فارغ التحصیلی از شریف نمیکنه محض رضای خدا چهار پنج سال توی این کشور خدمت کنه بعد بگه نگذاشتن ما توی این مملکت ایجاد آبادانی کنیم .
می مانیم منتظر تا ببینیم آیا متجاوزین به دانشگاه مجازات می شوند یا به سرنوشت اسیدپاشهای اصفهان و اختلاسگران دچار شده و فراموش می شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
فراموش نمی شود
امروز ببینیم چه کار می کنید؟
بله با نخبگان پولدار بد برخورد کردید
می دونستید 55 درصد قبولی های دانشگاه شریف از دهک دهم جامعه هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
بهتره تلاش می کردی
دهک دهم جامعه هم مانند سایر دهک ها باید تلاش کنند تا در شریف قبول بشن
خنگی خودت رو به این و اون وصل نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
متاسفانه راست میگی ولی اگر عده ای دانشجو ار قشر ضعیف در دانشگاه بودند به دانشگاه حمله نمیشد؟
آمریکا چه کاره هست . به رفتار و عملکرد خودتون نگاه کنید .
هیچوقت اشتباهات واضح خودتون رو نمی‌بینید . ضعفهای مدیریتی خودتون رو نمی‌بینید سریع چند تا دشمن درست میکنید بندازید گردن اونها .
برای چی به اعتراضات به حق استعدادها و نخبگان کشور پاسخ نمی‌دهید و سریع با نیروهای امنیتی جلوی اونها صف میکشید ؟
طبیعی هست اینها از ایران مهاجرت کنند . در آینده این کشور می ماند و چندین آدم بی فایده که بر اساس روابط جایگاه میگیرند و کشور هر روز ضعیفتر از قبل .
یک مقدار شبیه حسین شریعتمداری نیست؟!
یادتون باشه یک ایران قوی با نخبه های خودش اینکار را نمی کند. آیا انتظار دارید این دانشجویان صدمه خورده همچنان با جون و دل برای مملکتشان کار کنند؟!!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
یادتون باشه یک دانشجوی نخبه هیچوقت فحش ناموسی نمیده و در زمین دشمن کشورش بازی نمیکنه
چرا در دانشگاه و جامعه دو قطبی کاذب و تندرو حزب الهی و غیرحزب الهی درست کرده اید؟. این دو قطبی سازی همه چیز را خراب می کند. هر فرد میتونه هر طور که خواست فکر بکنه. ولی هیچ کس حق ندارد طرز فکر خود را به دیگران تحمیل نموده و امور جامعه و دانشگاه را برهم زده و خراب کند. به خصوص سوپر نو حزب الهی های طلب کاری که نه جبهه دیده اند و نه انقلاب و چیزی.
میخواستی فرداش عذر خواهی کنی و در اعتراض به این حرکات استعفا بدی
اصلا عذرخواهی واستعفا وقبول کار اشتباه در جمهوری اسلامی وجود ندارد اگر کسی هم اعتراض کند مقصراصلی شناخته می‌شود تاکار باینجا رسیدهمه خسته ناامیدنه ا ینده ای نه شغلی نه مسکنی نه ازدواجی مرگ تدریجی برای ملت
بسیاری از دانشجویانی که این روزها در دانشگاههای خوب قبلو می شوند به برکت پولهای زیادی است که خانواده های ثروتمند انها از قبل دبستان برای انها خرج می کنند. برخی از انها تا دیپلم بگیرند صدها میلیون تومان هزینه تحصیلشان شده است . برای هر استعداد معمولی هم اینقدر خرج بشود کلی تست در ذهنش حک می شود و رتبه های برتر کنکور را کسب می کند. حتی مدارس تیزهوشان نیز به جای بچه پولدارها تبدیل شده که از کلاس اول ابتدایی در مدارس خاص تحصیل می کنند و تست زدن را یاد می گیرند.
آقای رئیس دانشگاه غذر خواهی فعلا زوده انشاا...به وقتش
طفلک رییس دانشگاه تو چه کاره ای که عذر خواهی میکنی؟!
پاسخ ها
علی خوزستان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
دانشجو نماهای که به اهل بیت و اسلام و قرآن توهین کردند برای اعتراض به مرگ مهسا امینی بود ؟؟؟اونا کی باید معذرت خواهی و بازخواست بشن
دانشگاه و دانشجو بایستی زمان شناس باشه. درک شرائط داشته باشه. وقتی مثلث شوم امپرالیسم؛ صهیونیزم و ارتجاع از اغتشاشات حمایت میکنه. معنیش چیه؟ برای دانشجویان (نور چشمان این مرزوبوم)ارزوی توفیق داریم
یک میلیون نفر برای وارد شدن به این دانشگاه سر از پا نمی شناسند فقط به صرف یک یا دو تست محروم می شوند لطفا تلاش کنید دانشگاههای همانند دانشگاه شریف ایجاد نمایید بنظر بنده بعنوان پدر دو فرزند علاقه مند به تحصیلات تکمیلی غدر خواهی باید بابت عدم وجود دانشگاههای کیفی فراموش نشود بحمدالله فرزندان ایران عزیز همه نخبه اند..
چیزی که ده هاسال درقاموس مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران جایگاهی نداشته، کلمه ی: "معذرت میخواهم" است، وشایدحدودچندسالی که شایدبه یک دهه نرسد که عذرخواهی آمده ،ولی متاسّفانه ین کلمه ی " معذرت میخواهم"کم رنگ است.
با همدلی و همیاری که می توان مملکت را گلستان کرد نه با هرج و مرج و اغتشاش.
وقتی که حرف دل به گوش کسی نرسد چه فایده از نظردادن
سرکوب کردن دانشجو را ادامه ندهید و بگذارید اعتراض بکنند و حرف بزنند. لازم نیست فقط با حرف باشه ! در عمل نشون بدهید.
اینها که این قدر دارای معلومات و فرهنگ بودن نمی دانستن که داخل دانشگاه محل آرامش و تعلیم و تعلم است .نه محل دهن کجی به ارزش‌های جامعه که اونجا هرغلطی نکنن.
این بازی‌ها تمام شده مردم ودانشجویان همه را شناختند
به نظرم خوب است در فضای منطقی عذر خواهی و تفاهم صورت پذیرد . با دانشجویان در هر دانشگاه که باشند باید گفتگو و تعامل با صداقت و منطق صورت پذیرد .اساتید محترم و دانشجویان عزیز کلاسهای خود را فعال کنند. قهر کردن و دوری کردن از هم به ضرر اهل علم در کشور میباشد . با منطق و درستی و راستی با هم صحبت کنیم . سنگ جلوی پای افراد را برداریم و سنگی جلوی پای هم نیندازیم . ما هم که از بیرون نگاه میکنیم بدانیم هر کلام ما نزد خداوند بزرگ حساب و کتاب دارد .همین کافی است .
برای موفق شدن در هر موردی منجمله در مورد تحصیل- سه اصل استعداد-پشت کار-و انگیزه لازم است که این موارد در مورد اکثر نخبگان ایران و جهان صادق است.پس اصل پولدار بودن مظرح نیست.چون شاید بتوان گفت که پولدارها چرا باید انگیزه ای برای درس خواندن داشته باشند مادام که پول دارن. شاعر معروف ما حافظ شاگرد نانوا بود.دانشمند معروف انگلیسی فارادی که بیشترین قوانین علمی را دارد-شاگرد و نظافتچی چاپخخانه بوده. و ادیسون امریکایی گه بچه پولدار نبود. حالا کسانیکه در یک کلام تنبلی خودشان را به گردن دیگران میاندازند-باید فکری به حال خودشان به کنند و تکان بخورند.
متاسفانه بعصی از دانشجونماها شرافت دانشگاه شریف را ازبین بردن ونیازی به عذرخواهی نبود
چرا هی میگن نخبه نخبه فحش نمیده انسان اصیل و با فرهنگ حتی اگه معترض هم باشه فحاشی نمیکنه اسم دانشگاه شریف برای اینا زیادیه
دانشگاه شریف 55 درصدش به لطف پول های پدرانشان اونجا هستن پس کم بگید نخبه نخبه اون دانش جوی است که با تلاش رتبه کنکورش شد 20 هزار اما چیزی نیاورد ودر نهایت در دانشگاه ازاد درس میخواند چرا که جای اون را سهمیه ها پولدارها گرفتن واجازه رشد به او نمیدهند وبعد میگویند نخبگان کدام نخبه ! نخبه اون بچه ای که در دهانهای کردستان دو رقمی پزشکی میاره یا شهرستانهای دیگه اونا نخبن با کم ترین امکانات نخبه شدن نه دانشگاه شریف و عیر که امروز شده پولی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار