بازدید 3684
۱

ماکرون: اروپایی‌ها زمستان سختی را پیش رو دارند

رئیس جمهور فرانسه در سخنانی گفت که اروپایی ها سخت ترین زمستان را در زمینه تامین گاز پیش رو خواهند داشت.
کد خبر: ۱۱۴۳۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۷ 08 October 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از روسیا الیوم، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در سخنانی گفت که زمستان سال های ۲۰۲۳-۲۰۲۴ از لحاظ تامین گاز برای اروپایی ها سخت ترین خواهد بود.

بر اساس این گزارش، ماکرون در اجلاس سران کشورهای اتحادیه اروپا در پراگ جمهوری چک افز ود اروپا مذاکرات خود با صادرکنندگان گاز را افزایش خواهد داد و با کشورهای آسیایی شریک درباره قراردادهای خرید گاز هماهنگی خواهد کرد.

رئیس جمهور فرانسه در عین حال گفت که اروپا سازوکارهای اطمینان از وجود همبستگی مالی بین کشورهای اروپایی در معاملات خرید انرژی را اجرا خواهد کرد.

این در حالی است که فرانسه برای رفع نیاز خود به سوخت به ذخایر راهبردی خود روی آورده است. همچنین سخنگوی دولت فرانسه اعلام کرد که حدود ۱۵ درصد از جایگاه های سوخت در پاریس با مشکل تامین سوخت کافی مواجه هستند.

«دیمیتری مدودف» رئیس جمهور سابق و معاون رئیس شورای امنیت روسیه روز پنجشنبه به تحریم های وضع شده جدید از سوی اتحادیه اروپا علیه کشورش به بهانه تحولات در اوکراین واکنش نشان داد.

معاون شورای امنیت روسیه در این خصوص گفت: تحریم های غرب علیه فدراسیون روسیه منجر به تخریب سریع نظام تجارت جهانی شد. تحریم منجر به شکست اقتصادی و تسلیم مخالفان مسکو خواهد شد. تورم در روسیه تا پایان سال ممکن است بیش از ۱۲ درصد نباشد.

«دیمیتری مدودف» اضافه کرد: اروپا منتظر زمستانی سرد بدون گاز روسیه است.

نخست وزیر فرانسه نیز گفته بود: ما برای مقابله با بحران انرژی در فصل زمستان آماده هستیم و با کشورهای همسایه گاز و برق را مبادله خواهیم کرد. اقدامات روسیه در بخش انرژی لازم می‌سازد که ما در آینده در بخش انرژی به خودمان تکیه کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
این زمستان سخت بابت تصمیم دولت مردان اروپا بابت فدای رفاه ملت بخاطر تبعیت از سیاست های امریکاست در واقع اروپا رفاه ملت خود را فدای دلخوشی امریکا می کنند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل