بازدید 3467

کاهش حملات سایبری با توسعه امنیت در نظام بانکی 

یک کارشناس صنعت بانکی با بیان اینکه ایجاد امنیت و اعتماد سازی در نظام بانکی تنها با آگاهی‌سازی، فرهنگ سازی و ارائه آموزش‌های نوین امکانپذیر است، گفت: در این صورت با این اقدام اصولی می‌توان از فاش شدن اطلاعات بانک‌ها و مردم جلوگیری به عمل آورد، بنابراین نه تنها بانک‌ها و مؤسسات بانکی بلکه تمامی حوزه‌هایی که به ارائه خدمات در بستر اینترنت می‌پردازند باید به فکر توسعه امنیت سرویس‌هایشان باشند.
کد خبر: ۱۱۴۳۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸ 06 October 2022
به گزارش خبرنگار «تابناک» یکی از مولفه‌هایی که در حوزه صنعت بانکداری بیشتر مورد توجه و تأکید قرار گرفته، موضوع ایجاد امنیت و اعتمادسازی در این بخش است. امروزه با توجه به گسترش استفاده از اینترنت و خدمات الکترونیکی در نظام بانکی نیاز به پیاده‌سازی و ارائه راهکار‌های درست و منطقی در جهت پایین آوردن مخاطرات امنیتی ضروری به نظر می‌رسد؛ بنابراین کارکنان بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری باید خودشان با بروزرسانی اطلاعات و استفاده از خدمات نوین بانکی تطبیق دهند.
در همین رابطه حسین عبداللهی کارشناس فناوری و خدمات بانکی با اشاره به نقش بانک‌ها در ایجاد امنیت اظهار کرد: متاسفانه عدم آموزش و آشنایی برخی از مشتریان در نحوه استفاده از اینترنت برای انجام مسائل مالی و پرداخت، سبب افزایش آمار کلاهبرداری‌های اینترنتی در کشور شده است و این افراد مدام در کمین هستند که از این افراد سوءاستفاده کنند. باید گفت که در حال حاضر بسیاری از مردم نمی‌دانند با رعایت چه نکات امنیتی باید به تبادل پول در بستر اینترنت اقدام کنند برهمین اساس بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری با آموزش‌های ساده و ابتدایی می‌توانند در این خصوص به مشتریان خود کمک کنند.
طبق گفته مسئولان "بانک ایران زمین" ایجاد امنیت و رفاه مشتریان یکی از اولویت‌های اساسی این بانک است در همین راستا اقدامات گسترده‌ای را برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده انجام می‌دهد. در حال حاضر یکی از پارامتر‌های سپرده گذاری در شبکه بانکی دسترسی آسان به خدمات نوین بانکی است که در این زمینه "بانک ایران زمین" پرچمدار اعتلای بانکداری دیجیتال در کشور شناخته شده است و همین موضوع طی چندسال اخیر مقبولیت قابل توجهی را برای این بانک رقم زده است.
عبداللهی امنیت را یکی از دغدغه‌های اصلی کسب وکار‌های آنلاین برشمرد و افزود: باید سطح امنیت را در تمامی بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری ارتقا داده و به سطح قابل قبولی رساند. در حال حاضر تعدادی از بانک‌ها برای استانداردسازی سرویس‌هایشان و پایین آوردن ریسک استفاده از آن‌ها اقداماتی قابل توجهی را انجام داده‌اند. 
وی ادامه داد: با آگاهی‌سازی، فرهنگ سازی و ارائه آموزش‌های نوین می‌توان از حملات سایبری و فاش شدن اطلاعات بانک‌ها و مردم جلوگیری به عمل آورد و در این صورت آمار تخلف‌های اینترنتی نیز کاهش می‌یابد، بنابراین نه تنها بانک‌ها و مؤسسات بانکی بلکه تمامی حوزه‌هایی که به ارائه خدمات در بستر اینترنت می‌پردازند باید به فکر توسعه امنیت سرویس‌هایشان باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی