بازدید 5639
۲

رئیس جدید بورکینافاسو تعیین شد

منابع خبری چهارشنبه شب گزارش دادند، شورای نظامی حاکم در بورکینافاسو، «ابراهیم ترائوره» را به عنوان رئیس جدید این کشور تعیین کرده است.
کد خبر: ۱۱۴۳۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹ 06 October 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از الجزیره، شورای نظامی حاکم در بورکینافاسو «ابراهیم ترائوره» را به عنوان رئیس و نیز فرمانده ارتش این کشور تعیین کرد.

نظامیان بورکینافاسو حدود پنج روز پیش در این کشور دولت را منحل و هنری دامیبا فرمانده ارتش و رئیس شورای نظامی این کشور را برکنار کردند.

ابراهیم ترائوره از افسران ارتش بورکینافاسو دست به این برکناری زده بود.

براساس بیانیه ترائوره که از تلویزیون پخش شد، «هنری دامیبا»، فرمانده ارتش که رئیس شورای نظامی بورکینافاسو نیز بوده به علت آنچه ناتوانی او در مقابله با شورش‌های افراط‌گرایان عنوان شده، برکنار شده است.

تلویزیون بورکینافاسو همچنین اعلام کرد که دولت منحل، مرزها تا اطلاع ثانوی بسته و تمامی فعالیت‌های سیاسی و مدنی معلق شده‌اند.

در همین رابطه سفارت فرانسه اعلام کرد کنسولگری این کشور را در بورکینافاسو به دلیل ناآرامی‌ها تا اطلاع ثانوی تعطیل کرده است.

در دهه گذشته با گسترش گروه‌های شبه نظامی در مالی، ناامنی در سراسر ساحل غرب آفریقا افزایش یافته است و با وجود حضور نیروهای خارجی و حافظان صلح سازمان ملل، هزاران نفر کشته و بیش از ۲ میلیون نفر آواره شده‌اند.

نا امیدی و فضای ناامن کشور باعث کودتای نظامی علیه روچ کابوره رئیس جمهور پیشین بورکینافاسو در اوایل سال میلادی شد اما حکومت نظامی حاکم نیز برای خنثی کردن حملات شبه نظامیان تروریست موفق نبوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
به به . به میمنت و مبارکی . تاریخ به دو بخش پیش از این خبر و بعد از این خبر تقسیم شد . روزم رو ساختید با این خبر فرخنده
دلم ارام گرفت همه دغدغه ام رییس جمهور بورکینافاسو بود ...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار