بازدید 11546

اوکراین جنگزده نامزد اصلی میزبانی جام‌جهانی شد!

کد خبر: ۱۱۴۳۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۳ 05 October 2022

اقدامات سیاسی اتحادیه اروپا در فوتبال ادامه دارد و اوکراین جنگزده که مورد تهاجم روسیه قرار گرفته است، در اقدامی عجیب به ائتلاف برای کسب میزبانی جام جهانی ملحق شد!

به گزارش تابناک ورزشی؛ اوکراین که با حذف غیرفوتبالی روسیه، در پلی‌آف به ولز رسیده بود، حریف این تیم درجه دو اروپا نشد و سهمیه قطر ۲۰۲۲ را دریافت نکرد. حالا این کشور که بخش‌های زیادی از خاک آن در اثر حملات ارتش روسیه، تخریب شده و سالها برای بازسازی وقت لازم دارد، برای میزبانی مسابقاتی مثل جام جهانی ثبت نام کرده است!

اتحادیه فوتبال اسپانیا و اتحادیه فوتبال پرتغال امروز (چهارشنبه) به طور رسمی اعلام کردند اوکراین به دو کشور اسپانیا و پرتغال برای درخواست میزبانی از مسابقات جام جهانی 2030 پیوسته است.

اوکراین جنگزده نامزد اصلی میزبانی جام‌جهانی شد!

به گزارش تابناک ورزشی؛ این همکاری جدید برای ارائه درخواست میزبانی مشترک از این رویداد مهم، امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی در مقر اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا)، در شهر نیون سوئیس اعلام شد.

پیش از این نشریه انگلیسی «تایمز» گزارش داده بود؛ ایده این است که اوکراین میزبان یکی از گروه‌های جام جهانی 2030 باشد و آنها امیدوار هستند تا آغاز بیست‌وچهارمین دوره جام جهانی که 8 سال دیگر برگزار خواهد شد، آرامش به این کشور بازگردد. در این خصوص البته باید ضمانت‌های امنیتی برای برگزاری این مسابقات به فیفا داده شود. این طرح میزبانی مشترک از جام جهانی 2030 توسط ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین حمایت شده است.

لوئیس روبیالس رئیس اتحادیه فوتبال اسپانیا در این کنفرانس مطبوعاتی با تأیید پیوستن اوکراین به پرتغال و اسپانیا برای درخواست میزبانی از بیست‌وچهارمین دوره جام جهانی گفت: اکنون این درخواست میزبانی یک درخواست میزبانی مختص به شبه جزیره ایبری (اسپانیا و پرتغال) نیست، بلکه یک درخواست میزبانی اروپایی است. ما امروز یک گام رو به جلو برداشتیم.

فرناندو گومز رئیس اتحادیه فوتبال پرتغال نیز در این کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: این باعث افتخار است که اوکراین را در درخواست میزبانی مشترک خود قرار دهیم. دو فدراسیون قصد خود را به اتحادیه فوتبال اروپا اعلام کرده‌اند که یوفا در این زمینه از ما حمایت کامل کرده است. فوتبال فراتر از فوتبال است. این یک تصمیم منطقی و طبیعی است. ما از حمایت بی‌قید و شرط یوفا در این زمینه برخوردار بوده‌ایم. پس از پایان جنگ، اوکراین نباید از ذهن ما ناپدید شود. ما باید به آنها امید بدهیم.

سه کشور پرتغال، اسپانیا و اوکراین در حالی به دنبال میزبانی مشترک از بیست‌وچهارمین دوره جام جهانی هستند که صحبت از میزبانی مشترک دیگر کشورها از جام جهانی 2030 مطرح است که از آن جمله می‌توان به تلاش سه کشور عربستان سعودی، مصر و یونان برای میزبانی مشترک این رویداد یا تلاش سه کشور آرژانتین، شیلی و پاراگوئه برای میزبانی مشترک این رویداد در صدمین سالگرد راه‌‌اندازی مسابقات جام جهانی اشاره کرد، مسابقاتی که اولین دوره‌اش در سال 1930 در اروگوئه برگزار شد.

جام جهانی 2022 در حالی در تاریخ 20 نوامبر (29 آبان) به میزبانی قطر برگزار خواهد شد که میزبان بیست‌وسومین دوره این رقابت‌ها نیز سه کشور آمریکا، کانادا و مکزیک در سال 2026 خواهند بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان