بازدید 3956

پنتاگون: کره شمالی درحال آماده‌سازی آزمایش هسته‌ای

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) ادعا کرد کره شمالی احتمالا در حال آماده شدن برای آزمایش سلاح هسته‌ای است.
کد خبر: ۱۱۴۳۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰ 05 October 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، پاتریک رایدر سخنگوی پنتاگون روز سه شنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در پی آزمایش موشکی بالستیک کره شمالی مدعی شد پیونگ یانگ احتمالا برای آزمایش هسته‌ای جدید آماده می‌شود.

این مقام ارشد پنتاگون افزود: از نظر ما اگر کره شمالی چنین آزمایشی انجام دهد، یک اقدام تنش زا است که امنیت و ثبات منطقه ای و بین المللی را به طور جدی تهدید می کند.

منابع خبری بامداد سه‌شنبه گزارش دادند، کره شمالی یک موشک بالستیک به سمت دریای شرقی (دریای ژاپن) شلیک کرده است.

تلویزیون رسمی ژاپن گزارش داده است، موشکی که کره شمالی شلیک کرده، احتمالا از حریم هوایی این کشور عبور کرده است.

این نخستین شلیک موشک بالستیک کره شمالی بر فراز ژاپن در پنج سال گذشته بود.

کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن رئیس جمهو آمریکا در گفتگو با نخست وزیر ژاپن فومیو کیشیدا، بر تعهد آهنین آمریکا در دفاع از ژاپن تاکید کرد و طرفین پرتاب موشک دوربرد کره شمالی بر فراز ژاپن را خطری برای مردم این کشور، بی ثبات کننده منطقه و نقض آشکار قطعنامه های شورای امنیت دانستند.

بایدن و کیشیدا با محکوم کردن اقدام کره شمالی، اعلام کردند که با کره جنوبی و جامعه جهانی برای هماهنگی جهت پاسخ فوری و بلند مدت به پرتاب موشک بالستیکی پیونگ یانگ، همکاری‌ خواهند کرد.

به استناد گزارش های خبری اوایل اردیبهشت ۱۴۰۱ کیم جونگ اون رهبر کره شمالی وعده داد که توسعه برنامه تسلیحات هسته‌ای کشورش را شتاب می‌دهد و آنها را به گونه‌ای آماده می‌کند تا "در هر زمانی" مورد استفاده قرار بگیرد.

رهبر کره شمالی گفت که تسلیحات هسته‌ای او هرگز محدود به مأموریت بازدارندگی جنگ نخواهد شد و در صورت تهدید منافع ملی کشورش، می‌تواند پیشگیرانه از آن استفاده شود.

کره شمالی پس از آن، طرح هایی را برای تعیین وظایف جدید به یگان های ارتش در خط مقدم تصویب و این گمانه زنی را ایجاد کرد که این اقدام گامی به سوی استقرار سلاح های هسته ای میدان نبرد در امتداد مرز خود با کره جنوبی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار