بازدید 3540

۱۴ کشته درپی حمله مسلحانه در کنگو دموکراتیک

منابع خبری از کشته شدن ۱۴ غیرنظامی در حمله افراد مسلح به منطقه ای در شمال شرقی جمهوری دموکراتیک کنگو خبر دادند.
کد خبر: ۱۱۴۳۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۷ 03 October 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از روسیا الیوم، درپی حمله مسلحانه به منطقه‌ای در شمال شرقی جمهوری دموکراتیک کنگو ۱۴ غیرنظامی کشته شدند.

بر اساس این گزارش، منابع محلی روز یکشنبه اعلام کردند که افراد مسلح وابسته به ائتلاف نیروهای دموکراتیک شنبه شب با حمله به یک قبیله در اقلیم ایتوری، ۱۴ نفر را با ساطور کشتند.

این منابع افزودند که افراد مسلح دو نفر دیگر را هم زخمی کرده و ۳۶ خانه را در این روستا به آتش کشیدند.

رئیس این قبیله اعلام کرد که قربانیان حمله افراد مسلح در یک گور دسته جمعی دفن شدند.

منابع محلی مسئولیت این حمله را متوجه عدم استقرار شمار کافی از نیروهای ارتش در این منطقه که شاهد فعالیت گروه‌های مسلح متعدد است، دانستند.

گفتنی است که ائتلاف نیروهای دموکراتیک که گروه تروریستی داعش آن را یکی از شاخه‌های خود در آفریقای مرکزی می‌داد یکی از خشن‌ترین گروه‌های مسلح فعال در این منطقه است که به کشتار هزاران غیرنظامی در کنگو و اجرای حملات خونین در اوگاندا متهم است.

گفتنی است جمهوری دموکراتیک کنگو که به نام‌های کنگو دموکراتیک، کنگو زئیر یا کنگو کینشاسا نیز شناخته می‌شود کشوری واقع در مرکز آفریقاست و پایتخت آن کینشاسا است.

جمهوری دموکراتیک کنگو بزرگترین کشور آفریقای جنوب صحرا و دومین کشور بزرگ در آفریقا و یازدهمین کشور بزرگ جهان به‌شمار می‌آید. این کشور با جمعیت بیش از ۹۰ میلیون نفر، شانزدهمین کشور پرجمعیت جهان و چهارمین کشور پرجمعیت در آفریقا است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار