بازدید 7658

دانمارک: گاز خط لوله نورد استریم ۲ خالی شده است

آژانس انرژی دانمارک به نقل از اپراتور خط لوله نورد استریم ۲ اعلام کرد که فشار این خط لوله ثابت شده زیرا هیچ گازی در داخل خط لوله باقی نمانده است.
کد خبر: ۱۱۴۳۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۰ 02 October 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، مقامات انرژی دانمارک شنبه‌شب از صفر شدن فشار در خط لوله نورد استریم ۲ خبر دادند.

در چهارم مهر ماه، حملات همزمان به خطوط لوله نورد استریم ۱ و ۲ موجب کاهش فشار و نشت گاز در دریای بالتیک شد. مقامات سوئد و دانمارک اعلام کردند که در این خصوص چندین انفجار و خرابکاری را شناسایی کرده‌اند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز جمعه گفت که آمریکا و متحدانش سیاست خود را از اعمال تحریم‌ها به تخریب زیرساخت‌های انرژی تغییر داده‌اند.

در پی این اظهارات، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین مدعی شد که حمله به خطوط لوله گاز نورد استریم یک اقدام تروریستی دولتی است. دادستانی کل روسیه تحقیقاتی را در مورد این پرونده آغاز کرده است.

مدیریت خط لوله نورد استریم روز دوشنبه اعلام کرد، سامانه توزیع کننده، کاهش سریع فشار گاز را در خط A نورد استریم ۲ ثبت کرده است. این اپراتور بعداً گفت که افت فشار در هر دو رشته خط لوله نورد استریم ۱ ثبت شده است. این حادثه در آب‌های دانمارک در نزدیکی جزیره بورنهولم رخ داد.

خط لوله نورد استریم ۱ که مسیر اصلی تامین گاز به اروپا است، از اواخر خرداد با ۴۰ درصد ظرفیت کار می‌کرد و پس از آنکه تحریم‌های غرب مانع بازگشت توربین‌های خط لوله که در حال انجام تعمیرات در کانادا بودند، به مدار شد.

در اواسط تیرماه ظرفیت این خط به ۲۰ درصد کاهش یافت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار